Loretta schreef:Desinformatie met paarden in het algemeen.
1 voorbeeldje dan. Volgens de PVDD wordt een paard in de paardensport gemiddeld niet ouder dan 8 jaar.
Staat op deze pagina van hun website en dan onderaan het desbetreffende artikel.
https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden
Dat soort desinformatie wordt continu door de PVDD verspreid.
Als FVD dat doet dan staat men overigens volledig terecht op de achterste benen.
Maar de PVDD is er zeker ook niet vies van en verspreid continu desinformatie.
Ik heb vroeger zelfs geleerd dat de gemiddelde leeftijd 7 jaar zou zijn. Ik weet niet meer waar en wanneer dat vandaan kwam, ik gok dat het in het nieuws is geweest of in een paardentijdschrift heeft gestaan, want op internet zat ik toen nog niet/weinig. Als ik erop google vind ik alleen een uitleg dat dit geschat werd op basis van informatie van verzekeringen.
Dat is al lang geleden natuurlijk, en paarden zullen nu ouder worden, maar ik denk dat er simpelweg geen andere, duidelijke gegevens beschikbaar zijn en ze dus met de laatst bekende cijfers werken.
Er wordt op internet wel beweerd dat paarden gemiddeld een jaar of 20 tot 25 worden, maar zou dat echt kloppen? Ik kan het me haast niet voorstellen. Hoeveel veulens en jonge paarden overlijden er wel niet? En paarden die 30 worden zijn toch een uitzondering. Hoe kan dat gemiddelde dan zo hoog liggen? Waarschijnlijk is juist dat gewoon een gok, want ik kan zo gauw geen bron met data vinden.