_San87_ schreef:Als ik dit allemaal zo lees, klinkt het vooral dat dat veroorzaakt is door ruiters zelf, klopt dat?
Vraag je dat aan mij? Ik zou het niet weten, ik ben niet betrokken bij dit besluit
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Autumnn schreef:_San87_ schreef:Voor het beheer van duingebied en strand moet je trouwens de waterschappen zijn. Niet bij de gemeente.
Dat zal, maar dit strandplateau is van de gemeente en dit besluit valt dus onder de gemeente (en niet onder de waterschappen).
Blijkbaar ken jij dit gebied niet?
Autumnn schreef:_San87_ schreef:Als ik dit allemaal zo lees, klinkt het vooral dat dat veroorzaakt is door ruiters zelf, klopt dat?
Vraag je dat aan mij? Ik zou het niet weten, ik ben niet betrokken bij dit besluit
_San87_ schreef:Ik weet inderdaad niet om welk strandplateau het gaat. Ik geef alleen als info dat je voor duinbeheer bij de waterschappen moet zijn, mede als reactie op mensen die in gesprek gaan met gemeente als optie aanhalen
_San87_ schreef:Door het afsluiten van deze strandopgang verbieden ze meer dan alleen strand Castricum, maar ook heel veel mooie routes in de omgeving en dat is wat vooral wringt bij de ruiters
fransje23 schreef:_San87_ schreef:Ik weet inderdaad niet om welk strandplateau het gaat. Ik geef alleen als info dat je voor duinbeheer bij de waterschappen moet zijn, mede als reactie op mensen die in gesprek gaan met gemeente als optie aanhalen
In dit geval is het een besluit van de gemeente Castricum om het gebruik van de hoofdingang van het strand te verbieden. Is besloten in de raadsvergadering.
Duingebied is hier van PWN , die dan natuurlijk weer niet over de strandopgangen gaat.
Zeeduin valt weer onder het waterschap.
fransje23 schreef:_San87_ schreef:Door het afsluiten van deze strandopgang verbieden ze meer dan alleen strand Castricum, maar ook heel veel mooie routes in de omgeving en dat is wat vooral wringt bij de ruiters
Welke mooie routes? Het rondje is wel beduidend zwaarder en langer geworden maar volgens mij kan je alle ruiterpaden nog gebruiken?
_San87_ schreef:In dit geval is het een besluit van de gemeente Castricum om het gebruik van de hoofdingang van het strand te verbieden. Is besloten in de raadsvergadering.
Duingebied is hier van PWN , die dan natuurlijk weer niet over de strandopgangen gaat.
Zeeduin valt weer onder het waterschap.
_San87_ schreef:Ah ik zie dat je toch maar besloten hebt je reactie aan te passen.
Ik weet inderdaad niet om welk strandplateau het gaat. Ik geef alleen als info dat je voor duinbeheer bij de waterschappen moet zijn, mede als reactie op mensen die in gesprek gaan met gemeente als optie aanhalen.
Autumnn schreef:_San87_ schreef:Ah ik zie dat je toch maar besloten hebt je reactie aan te passen.
Ik krijg echt de kriebels van jouw reacties. Moet ik jou eerst om toestemming vragen om mijn reactie in te korten? Vriendelijk zijn zou je beter staan
fransje23 schreef:Voor de ruiters kwam het wel uit de lucht vallen. Die zijn ook niet gehoord of benadert .
Het bleek dat er al een verordening was maar die was niet uitgevoerd/er stonden geen borden.
De paardenmest op de strandopgang was voor de strandpaviljoens, terecht, een grote bron van ergernis.
Het is een wat verouderde foto maar het gaat om deze opgang.
[ [url=m/eaBh4K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron: NHD
Autumnn schreef:_San87_ schreef:Je was zelf behoorlijk onvriendelijk, ik wilde alleen een vraag stellen.
Wat is er nou weer “behoorlijk onvriendelijk” aan mijn reactie?
Autumnn schreef:_San87_ schreef:Voor het beheer van duingebied en strand moet je trouwens de waterschappen zijn. Niet bij de gemeente.
Dat zal, maar dit strandplateau is van de gemeente en dit besluit valt dus onder de gemeente (en niet onder de waterschappen).
Blijkbaar ken jij dit gebied niet?
Autumnn schreef:Absoluut niet, ik had alleen waterschappen neergezet i.p.v. de gemeente en dat veranderde ik. Waterschappen kan ook een vervelend woord zijn hoor maar volgens mij valt dat wel mee![]()
_San87_ schreef:Oh wacht, ik lees verkeerd. Het verbod was er, maar er stonden geen borden om dat verbod aan te geven?
Dat is nogal stom. Hoewel mensen op de hoogte zouden moeten zijn van verordeningen, is het wel zo handig deze ook met borden extra te duiden.
fransje23 schreef:_San87_ schreef:Oh wacht, ik lees verkeerd. Het verbod was er, maar er stonden geen borden om dat verbod aan te geven?
Dat is nogal stom. Hoewel mensen op de hoogte zouden moeten zijn van verordeningen, is het wel zo handig deze ook met borden extra te duiden.
Het is wel handig als een verbod bekend gemaakt wordt.
In dit geval wist de gemeenteraad zelf niet dat er al een verbod was..Daar zijn ze dit jaar achter gekomen.
Het was daarom ook niet te vinden op de website van de gemeente. Borden zijn onlangs geplaatst.
_San87_ schreef:fransje23 schreef:Voor de ruiters kwam het wel uit de lucht vallen. Die zijn ook niet gehoord of benadert .
Het bleek dat er al een verordening was maar die was niet uitgevoerd/er stonden geen borden.
De paardenmest op de strandopgang was voor de strandpaviljoens, terecht, een grote bron van ergernis.
Het is een wat verouderde foto maar het gaat om deze opgang.
[ [url=m/eaBh4K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron: NHD
Als het daar echt vol met stront lag (en dat geloof ik eigenlijk best, veel paarden = veel poep), dan kan ik me niet voorstellen dat een verbod echt uit de lucht kwam vallen, eerlijk gezegd. Veel ruiters lijken een soort blinde vlek te hebben, of zo.
Dat er geen borden stonden is wat voor te zeggen. Echter is achter je opruimen ook gewoon normaal fatsoen, lijkt me.
Freyr schreef:_San87_ schreef:
Als het daar echt vol met stront lag (en dat geloof ik eigenlijk best, veel paarden = veel poep), dan kan ik me niet voorstellen dat een verbod echt uit de lucht kwam vallen, eerlijk gezegd. Veel ruiters lijken een soort blinde vlek te hebben, of zo.
Dat er geen borden stonden is wat voor te zeggen. Echter is achter je opruimen ook gewoon normaal fatsoen, lijkt me.
Ik haak ook nog even aan bij fransje: Dit verbod kwam wel degelijk als een donderslag bij heldere hemel. Het mooiste vond ik zelfs nog dat we (= mensen die niet in de regio wonen) het via een persoonlijke facebookpagina van iemand moesten vernemen, omdat het enkel in de plaatselijke krant heeft gestaan.
En dan de redenering van blijkbaar was er altijd al een verbod voor paarden op het strandplateau was, terwijl niemand er van wist vond ik ook wel apart: hoezo wist niemand hiervan? Hoe komen ze daar nu opeens mee?
Het is gewoon onwijs en onwijs balen voor alle paardeneigenaren die er regelmatig kwamen en wél netjes mest op ruimde. Ik heb gewoon onwijs de pest erin dat een strand met een echt goed parkeerterrein zo zonder pardon 'af wordt gepakt' en een echt alternatief wordt natuurlijk niet geboden. Door de duinen heen is namelijk geen echt goed alternatief, omdat het echt niet te doen zwaar is en je zo een halfuur onderweg bent.
Heel eerlijk moet ik zeggen dat ze wel eens doorsloegen: als mijn paard bij de trailer stond en ik terug liep met een schep om de mest op te ruimen stonden er al vlaggetjes in de mest. Als er 10 minuten verschil in zat, is datveel zegmaar. Dit was nog van voor de tijd dat bij het plateau ook een schep hing.
Dan heb ik trouwens nog veel meer de pest erin dat mensen het verbod gewoon negeren: hoe moeten we iedereen anders ooit mee krijgen om weer een opgang/inga g te krijgen?
Elisa2 schreef:Nico12 schreef:Tim heeft gelijk ruiters mogen daar niet komen. Maar als ruiter ben ik het ondertussen zat. Veel zandwegen worden verhard met afval en grind. Bossen verboden. Ik mag in de loop der tijd op zoveel plaatsen minder komen dat de keuze is : negeer verbod. Als mijn paard daar dan schijt geeft ie precies mijn stemming weer. Heb er de schijt aan. En een bekeuring, jammer dan, dat heb ik er op dit moment gewoon voor over om mijn stemming af te reageren.
Ik snap wel dat je je zo gaat voelen als alle buitenrijmogelijkheden zo ongeveer verboden of onmogelijk gemaakt worden.
Maar is het dan niet een beter idee om met de gemeente in gesprek te gaan? Of met staatsbosbeheer of wie dan ook die gaat over de zandpaden en de bossen etc.?
Ook snap ik wel dat je er dan letterlijk schijt aan hebt..alleen helpt dat de zaak totaal niet vrees ik.