Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:03

DuoPenotti schreef:
Ik blijf me verbazen hoe mensen erbij komen dat er jaloezie bij komt kijken....

Ja dat vind ik ook zo'n onzin opmerking. Alsof het ieders droom is om in de topsport te rijden. Nou dat is het voor mij nooit geweest. Sterker nog, ik heb er zelf helemaal niets meer mee.

Maar Britt wel, dus super leuk voor haar! *\o/* Ik vind haar een leuke meid met het hart op de goede plek. Natuurlijk heeft ze kansen gekregen vanwege haar bekendheid, maar ze is ook vooral een paardenmeisje die hard werkt om haar droom te verwezenlijken. Ik gun het haar van harte!

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:12

Ibbel schreef:
Ik kijk al minstens 30 jaar niet meer naar dressuurproeven, omdat ik het niet kan aanzien. Hier tóch weer even gekeken, en ik kan het nog steeds niet aanzien.
Kort in de hals, achter de loodlijn, achter komt écht niet mee (helling van het pijpbeen achter moet parallel zijn aan de helling van het pijpbeen voor, weet je nog wel, man, dat scheelt 20 graden hier), hier en daar zie ik het dier linksachter gewoon écht kortere passen nemen.

Als mijn (oudere, 2x aan peesproblemen geopereerde) paard zo loopt noem ik dat op z'n minst onregelmatig en eigenlijk gewoon kreupel en ben ik direct ongerust dat ze tóch weer niet goed loopt.

Maar het is waar, dít is wat de jury wil zien. Voorbenen om de oren, valse knik in de nek, en achter boeit niet.

Dan vraag je soms af, waar is de instelling toch gebleven. Dressuur is voor het paard bedoeld niet voor de show. Zo zonde :(

rien10

Re: Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:29

Dressuur van nu is show. Inclusief glimmers, swarowski, bandageren van hoog tot laat en witte springschoenen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:36

Super leuk voor haar. Ik ben benieuwd of ze gaat starten, want dat is dan nog niet zo vanzelfsprekend?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:46

Popstra schreef:
Ik zie jullie reageren over dat de achterhand niet mee komt...
Hij loopt ook heel kort achter als hij van de wagen komt.
Zal dat niet gewoon zijn ,,loopje,, zijn!?

(Evt medische reden even uitgesloten hebbende)

Ja dat viel mij ook op. Is trouwens iets waar ik altijd het eerst naar kijk. Hoe stapt een paard en in mijn ogen moet hij ruim overstappen in stap en vrijheid. En dat dan ook in de proef laten zien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:10

Ja ik zie een paard met spat zo lopen zeg maar...
Wat niet wil zeggen dat hij dat heeft he.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:12

Mars schreef:
Daphara schreef:
En wanneer starten jullie op het NK dressuur?
Iets met de beste stuurlui....

Niet. En die ambitie heb ik ook niet, dus nee hoor ik ben 0,0 jaloers op haar.
Maar ik vind het opvallend hoe mevrouw scoort waar er betere combinaties rondrijden die anders beoordeeld worden. Als je denkt dat het gehypte BN'er zijn hier niets mee van doen heeft vind ik dat wel erg naïef gedacht.

Ach weet je, die 'betere' combinaties waar je het over hebt zijn volgens anderen juist weer niet beter dan.... Dit soort discussies is inherent aan de dressuursport simpelweg omdat het een jury sport is.
Van Bixie tot Grand Prix Special, er is altijd wel iemand die niet tevreden is met de uitslag.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:25

anca schreef:
Popstra schreef:
Ik zie jullie reageren over dat de achterhand niet mee komt...
Hij loopt ook heel kort achter als hij van de wagen komt.
Zal dat niet gewoon zijn ,,loopje,, zijn!?

(Evt medische reden even uitgesloten hebbende)

Ja dat viel mij ook op. Is trouwens iets waar ik altijd het eerst naar kijk. Hoe stapt een paard en in mijn ogen moet hij ruim overstappen in stap en vrijheid. En dat dan ook in de proef laten zien.

Het is een PRE en daar zie je wel vaker dat ze niet kunnen stappen. Laat dat paard in elk geval in zijn waarde, hij heeft goede scores gelopen en we zien vanzelf hoe het verder gaat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:56

davinci2412 schreef:
Een gehypte BN'er die wel wekelijks bij Bartels woont/verblijft om met het paard te trainen. Volgens mij is het iemand net als jij en ik die gewoon hard traint en toevallig een kans heeft gekregen die wij ook allemaal zouden nemen als we in haar positie zaten

Al krijg ik geld toe, maakt niet uit hoeveel, dan zal ik daar never nooit trainen. Sterker nog, ze mogen niet eens aan 1 van onze simpele paarden komen, er liever niet eens naar kijken of bij in de buurt komen.

Britt lijkt me een leuke meid die echt wel het beste wil, maar ze mist zelf nog veel kennis en ervaring. Ze laat zich sterk beïnvloeden en het zou beter zijn als ze daarom de juiste mensen om zich heen verzameld om het beste uit dit mooie paard te halen.

Ik zie verbeterpunten, maar ook dat ze "neigingen" krijgt die ze niet had en echt niet beter zijn.

Haar zit en hulpen kunnen ook nog sterk verbeterd worden.

Daarbij heeft zij een voorbeeld functie naar de jeugd, dus daarom kijk ik naar haar kritischer. Zou zij niet actief zijn met haar online functie naar de kids, zou ik me er echt minder druk om maken, dan als dit het plaatje is wat ze laat zien.

Maar ik gun het haar en ben nooit jaloers en heb daar ook geen enkele reden voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:10

Kabayo schreef:
windsor14 schreef:
Mooi show werk, helaas zonder achterhand.

Zoals 90% van de dressuurpaarden...
Mooi voor Britt! Vind het een fijn paard :j

toch vind ik het best knap om een PRE van George zijn kwaliteit zijn achterhand zo uit te schakelen. Een PRE kan prima stappen. Je moet ze alleen niet willen rijden als WPN'ers.

en die stap wat ie doet als ie van de vrachtwagen komt is écht niet typisch PRE. Daar is ie of heel opgenaaid van de rit (wat kan) of ronduit kreupel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:37

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:01

Das 8 jaar geleden...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:03

Ja dat klopt..en daar stapt ie niet zo zoals ie hier van de wagen af stapt. ;-)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:04

En geeft daarmee dus aan dat het niet aan het PRE-zijn hoeft te liggen.

Elisa, vind je hem daar goed stappen? ik zie er iets aan, tegen het schweinen aan.

Maar stapt wel heel anders dan nu, zeker ivm hoe hij net die wagen af kwam; daar vond ik hem niet heel lekker gaan.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 02-05-23 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:04

Britt denkt waarschijnlijk bij Bartels op de juiste plek te zijn.
Ze traint serieus en doet echt haar best. Ze heeft ook echt het beste met al haar paarden voor. Daar kan denk ik ieder het wel over eens zijn?

Of dit het juiste pad is, daar kan je over discussiëren maar de keuze is aan haar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:09

Rocamor schreef:

Elisa, vind je hem daar goed stappen? ik zie er iets aan, tegen het schweinen aan.

Maar stapt wel heel anders dan nu, zeker ivm hoe hij net die wagen af kwam; daar vond ik hem niet heel lekker gaan.

Ik zat daar te kijken en ik dacht wat lijkt hij slap van achteren.
Kon mijn vinger er niet echt op leggen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:10

Rocamor schreef:

Nou het is geen super stap, maar hij stapt wel ruim over en buigt zijn achterbeen. Het is een voldoende, laten we het zo zeggen. :D

Ayasha
Blogger

Rocamor schreef:

Hij stapt niet góed. Maar Emmeli is nu ook geen ruiter die ik op een PRE zou zetten. Het probleem met een PRE is dat ze het wel kúnnen maar dat de meeste ruiters het ze af leren. :) Van de wagen komt hij ronduit kreupel en dat vind ik ietwat zorgwekkend.

https://www.youtube.com/watch?v=XzU8rIOV_-4

Op 3.41 ongeveer. Gaat iemand zeggen dat dat paard slecht stapt? :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-05-23 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Het is een keuze, dier staat ingepakt en al op stal als een porseleinen poppetje. het staat mij tegen hoe die Britt als een soort heilige wordt gezien door 99,9% van bokt. Terwijl ik dingen voorbij zie komen waar andere bokkers en ook topruiters op worden afgerekend. Maar omdat het Britt is is alles geweldig en vind je iets anders dan is het standaard ‘jE bEnT gEwOoN jAlOeRs’

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:17

Nouja de ene PRE is de andere ook niet he, ik ken ze die heel goed kunnen stappen maar ook die inderdaad een mindere stap hebben. Heeft mijn inziens ook vooral met de lengte van de rug te maken. (Ferro kon ook niet stappen)

Het is een feit dat de "moderne" dressuur een PRE alleen maar afbreekt, maar dat doet het imo bij ieder paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:19

Elisa2 schreef:
Nouja de ene PRE is de andere ook niet he, ik ken ze die heel goed kunnen stappen maar ook die inderdaad een mindere stap hebben. Heeft mijn inziens ook vooral met de lengte van de rug te maken. (Ferro kon ook niet stappen)

Het is een feit dat de "moderne" dressuur een PRE alleen maar afbreekt, maar dat doet het imo bij ieder paard.

Geldt dat niet voor elk paard? Ik ken WPN'ers waar je nog geen 4 aan kwijt zou moeten kunnen. :) Maar als het over de PRE gaat dan is het ineens iets dat het hele ras betreft om één of andere reden terwijl er genoeg zijn die beter stappen dan de gemiddelde WPN'er míts er niet te veel aan geplukt wordt en dáár wringt het schoentje. Waar een WPN'er dat wat langer pikt krijg je bij een iberisch type reactie.

Ja, ze gaan krabbelen als ze gespannen zijn. De gangen van mijn WPN'ers werden ook niet beter van spanning. :+ Ik snap nooit waarom een PRE alleen maar goed kan zijn als ie boven alle tekortkomingen van het moderne sportpaard uit kan stijgen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-05-23 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:20

Slap, @DP, dat is het inderdaad. Maar is daar ook nog een jong dier uiteraard. @ Elisa, zeker eens, een stuk beter dan nu.

@Mars, ik zie ook een boel mensen paarden houden op een manier die ik niet voor die van mij zou willen. En er zullen nog meer mensen zijn die zich afvragen waar ik mee bezig ben. Maar je kunt toch nog steeds blij zijn voor elkaar?

Ik vind Britt niet slecht rijden (kan ik het zelf beter? Nee!!!!). Er zijn ronduit slechtere ruiters. Kan er nog eea verbeterd worden? Ja uiteraard, bij iedereen wel denk ik.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:23

Hoe oud is hij daar?
Sorry heb ook geen idee hoe oud hij inmiddels is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:24

5 als ik het goed heb. En nu dus 13

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:25

Thanks. Ja dan was hij daar idd nog heel jong.