Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:DuoPenotti schreef:jazzejam
een niet verkoopbaar paard toch de handel in gooien is wel empathisch
Femke_Tweety schreef:Klopt.
Maar dat is een helse beslissing die haast niet te doen is.
Molfre schreef:Wat wordt hier makkelijk gepraat over verkopen en in laten slapen. Is dit een gebrek aan empathie of denken sommige mensen echt zo makkelijk over hun vriendje?
Ik heb zelf ook paarden gehad die niet verkoopbaar waren, maar absoluut kerngezond. Als ik in een topic met een ander onderwerp had aangekondigd deze paarden ingeslapen te hebben was ik met de was buiten gehangen.
Dat er een probleem is zodra je naar derden moet keren voor het onderhouden van je paard, daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe dat probleem dan wel goed kan worden opgelost, daar heb ik een mening over, maar geen kennis dus daar durf ik niks over te zeggen.
pillow schreef:Molfre schreef:Wat wordt hier makkelijk gepraat over verkopen en in laten slapen. Is dit een gebrek aan empathie of denken sommige mensen echt zo makkelijk over hun vriendje?
Ik heb zelf ook paarden gehad die niet verkoopbaar waren, maar absoluut kerngezond. Als ik in een topic met een ander onderwerp had aangekondigd deze paarden ingeslapen te hebben was ik met de was buiten gehangen.
Dat er een probleem is zodra je naar derden moet keren voor het onderhouden van je paard, daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe dat probleem dan wel goed kan worden opgelost, daar heb ik een mening over, maar geen kennis dus daar durf ik niks over te zeggen.
Ik denk helemaal niet gemakkelijk over laten inslapen. Maar als er iets mee is waardoor hij onverkoopbaar is doe ik het wel. In ieder geval niet dumpen bij zo'n stichting.
Maar als jou paard absoluut kern gezond is, zie ik niet waarom die dan onverkoopbaar is. Dan is er toch wat mee. Voor alles is een markt
Molfre schreef:Wat wordt hier makkelijk gepraat over verkopen en in laten slapen. Is dit een gebrek aan empathie of denken sommige mensen echt zo makkelijk over hun vriendje?
marleen_usar schreef:Ik ken iemand die kocht een paard en na 4 weken kwam ze er achter dat het toch duurder was dan ze had gedacht. Dat is minder erg als wanneer je een paard al jaren hebt en je moet hem of haar dan verkopen.
Hermelijnhof schreef:Absurd vind ik het. Als je een inkomen danwel vermogen hebt, dat zo laag is dat je nog maar nét een paard kunt onderhouden, dan moet je er dus niet aan beginnen. Want als de inflatie doorzet, zoals nu gebeurt, of als je paard een aantal keren achter elkaar pech heeft, medisch gezien, moet je het ook kunnen betalen. Dus mensen die nu in de klem komen, tsjaa...
Het feit dat steeds meer paardeneigenaren 'financieel in de klem zitten' zegt volgens mij vooral dat deze mensen in het verleden niet de juiste beslissing hebben gemaakt. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, schrijnende gevallen, maar in principe zou je geen paard moeten aanschaffen als je deze niet in tweevoud zou kunnen betalen.
Edit; typo
Popstra schreef:Hermelijnhof schreef:Absurd vind ik het. Als je een inkomen danwel vermogen hebt, dat zo laag is dat je nog maar nét een paard kunt onderhouden, dan moet je er dus niet aan beginnen. Want als de inflatie doorzet, zoals nu gebeurt, of als je paard een aantal keren achter elkaar pech heeft, medisch gezien, moet je het ook kunnen betalen. Dus mensen die nu in de klem komen, tsjaa...
Het feit dat steeds meer paardeneigenaren 'financieel in de klem zitten' zegt volgens mij vooral dat deze mensen in het verleden niet de juiste beslissing hebben gemaakt. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, schrijnende gevallen, maar in principe zou je geen paard moeten aanschaffen als je deze niet in tweevoud zou kunnen betalen.
Edit; typo
Want jij weet hoe jij er over 10 jaar voor staat??
rien10 schreef:Het hebben van een paard vind ik niet "een hobby". Ik vind dat nog steeds een onvoorstelbare luxe.
Een keer in de week op de manege rijden vind ik "een hobby".
Hermelijnhof schreef:Absurd vind ik het. Als je een inkomen danwel vermogen hebt, dat zo laag is dat je nog maar nét een paard kunt onderhouden, dan moet je er dus niet aan beginnen. Want als de inflatie doorzet, zoals nu gebeurt, of als je paard een aantal keren achter elkaar pech heeft, medisch gezien, moet je het ook kunnen betalen. Dus mensen die nu in de klem komen, tsjaa...
Edit; typo
Hermelijnhof schreef:Zeker niet, maar in dat geval heb je het over een lange periode waarin je andere keuzes kunt maken, zoals een geschikt nieuw huis zoeken, in plaats van dumpen bij een stichting of op een stichting teren.
Ayasha schreef:Femke_Tweety schreef:Klopt.
Maar dat is een helse beslissing die haast niet te doen is.
Die is wel te doen. En ja, ik heb al voor de beslissing gestaan. Heb nu eentje met een pees blessure. Het is gelukkig niet aan de orde maar als de keuze zou komen om te verkopen of in te slapen wordt hij in geslapen. Hij heeft een mooi leven gehad. Ik heb geen enkel goed argument om te riskeren dat hij nog vijf a tien jaar langer zou leven maar met pijn of ongelukkig.