Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:Kom op. Zó banketstaaf zijn boswachters nou ook weer niet. Die worden echt wel getraind op dit soort dingen én leren te de-escaleren - juist om te voorkomen dat situaties uit de hand lopen...
Art_Ificious schreef:Vlakbij stal waar ik sta is 1 bos met ruiterpaden. Maar soms geraak je er vanaf zonder dat je het door hebt. Niet aan elk kruispunt staan borden wat ruiterpad is en wat niet.
Het jammere is dat de hoofdweg wel alleen vlak is. En de wandelroutes voor wandelaars ook leuk bergop gaat. Ik ben dus ook al afgeweken omdat ik geen bord zag dat het geen ruiterpad was. Pas toen ik een andere afdaling nam dan van waar ik omhoog ging kwam ik een bord tegen.
Maar als je dus enkel het ruiterpad volgt ben je in no time rond zonder ook maar iets echt mooi gezien te hebben.
Ik vind dat er meer ruiterpaden mogen komen. Sowieso waar ik zit is er gewoon te weinig. Wil ik echt uren kunnen wandelen zou ik te trailer weg moeten en richting Maasmechelen gaan.
Ik ben tevens ook eens geschrokken toen ik elders op mijn pony was gaan wandelen en er ineens een mountainbiker voor me in vloog vanuit een heel smal zijweggetje. Ik wandelde op de hoofdweg. Tevens schrok mijn pony ook zodanig dat die sindsdien van elke fietser in het bos al spanning kreeg.
speedfiets_2 schreef:Echwel schreef:Vorige week liepen wij met de honden in een losloopgebied waar ook een bredere zandweg begaanbaar voor paarden omheen loopt.
Wij zagen een dame te paard de hoek om komen, dus alle honden (6) vastgepakt en in de berm gaan staan.
Ze bleef op de kruising staan dus wij riepen ga maar we hebben ze vast.
Nee paard moest eerst rustig kijken en ze bleef dus gewoon staan
We konden geen kant op
Dus ik riep, benen erin en doordraven.
Nou toen kwam er toch een verbale zooi oliebol uit, wij weten niets van paarden, mogen daar geen losse honden, eh op dat moment zaten ze vast, tot aan k.twijf aan toe.
Ik dacht echt op dat moment, waar is de etiquette gebleven.
Niet om het gedrag van de ruiter goed te praten maar ik zou ook niet blij zijn als er 6 honden los lopen waar het niet mag en die eigenaar gaat mij dan uitleggen hoe ik moet rijden. Daarnaast hoort men iemand in stap te passeren.
Onali schreef:Ibbel schreef:Kom op. Zó banketstaaf zijn boswachters nou ook weer niet. Die worden echt wel getraind op dit soort dingen én leren te de-escaleren - juist om te voorkomen dat situaties uit de hand lopen...
Het ruiterpad was aan gort gereden door trekkers ed om bomen te kappen.
Wij vroegen netjes aan de boswachter of we het ruiterpad mochten omzeilen door een stukje parallel te lopen en dan weer terug het ruiterpad op.
Nee dat mocht niet want wij waren verantwoordelijk voor het kapot gereden ruiterpad.
Hele geulen van de trekker, maar nee dat was door paarden gedaan.
Er zitten echt klootzakken tussen.
Art_Ificious schreef:Echwel schreef:Vorige week liepen wij met de honden in een losloopgebied waar ook een bredere zandweg begaanbaar voor paarden omheen loopt.
Wij zagen een dame te paard de hoek om komen, dus alle honden (6) vastgepakt en in de berm gaan staan.
Ze bleef op de kruising staan dus wij riepen ga maar we hebben ze vast.
Nee paard moest eerst rustig kijken en ze bleef dus gewoon staan
We konden geen kant op
Dus ik riep, benen erin en doordraven.
Nou toen kwam er toch een verbale zooi oliebol uit, wij weten niets van paarden, mogen daar geen losse honden, eh op dat moment zaten ze vast, tot aan k.twijf aan toe.
Ik dacht echt op dat moment, waar is de etiquette gebleven.
Maar kon jij zien of het paard bang was? Misschien gaf ze al wel hulpen maar stond het paard in "freeze" door het zien van de honden. Als ruiter weet je heel goed hoe je paard reageert op honden of andere situaties.
Mijn paard reageert ook niet altijd direct als hij iets ziet wat hij eng vindt. Dan laat ik hem ook liever een tijdje kijken. Maakt me niet uit hoelang hij moet kijken. Uiteindelijk gaan ze toch door.
Je had ook kunnen vragen of je rustig mocht passeren.
Geen kant opkunnen is ook te snel gezegd... Je kan altijd terug vanwaar je kwam
Scum schreef:Die man moeten ze toch wel kunnen vinden lijkt me. Op L1 stond het oorspronkelijke artikel
https://www.1limburg.nl/nieuws/2163053/ ... er-in-mook
"De politie heeft nog naar hem gezocht, maar van hem was geen spoor meer te bekennen. Ook een Burgernetoproep om uit te kijken naar de ruiter leverde niks op. Het ging om een man van ongeveer 60 jaar met grijs haar en een snor."
Ibbel schreef:Tuurlijk, en de boswachter kan ook over een tak zijn gestruikeld en met z'n bakkes op een paaltje zijn gevallen.
Denk je niet dat de versie: "de ruiter was pissed off" enigzins meer in de buurt komt dan: "boswachter herkent een geschrokken paard niet, accepteert het verhaal van de ruiter niet dat paard er vandaar was gegaan, en rapporteert dat in zijn ogen 'onzinnige weerwoord' ook nog eens niet"
Kom op. Zó lullig zijn boswachters nou ook weer niet. Die worden echt wel getraind op dit soort dingen én leren te de-escaleren - juist om te voorkomen dat situaties uit de hand lopen...
irmaz schreef:Ibbel schreef:Tuurlijk, en de boswachter kan ook over een tak zijn gestruikeld en met z'n bakkes op een paaltje zijn gevallen.
Denk je niet dat de versie: "de ruiter was pissed off" enigzins meer in de buurt komt dan: "boswachter herkent een geschrokken paard niet, accepteert het verhaal van de ruiter niet dat paard er vandaar was gegaan, en rapporteert dat in zijn ogen 'onzinnige weerwoord' ook nog eens niet"
Kom op. Zó banketstaaf zijn boswachters nou ook weer niet. Die worden echt wel getraind op dit soort dingen én leren te de-escaleren - juist om te voorkomen dat situaties uit de hand lopen...
Helaas zijn sommige boswachters dus wel zo onbeschoft. Heb zelf ook wel eens allerlei bedreigingen van een boswachter naar mijn hoofd gehad omdat ik hem niet met zijn terreinwagen met 60 km/uur langs me wilde laten gaan op een bospad en daarom dus midden op het pad bleef lopen tot hij voldoende was afgeremd.
Of een andere keer dat ik wel netjes voor ze aan de kant ging en even op het naastgelegen, geasfalteerde fietspad liep. Volgens meneer de alwetende liep mijn paard met zijn blote hoeven het asfalt kapot.
Dus ik denk dat het verhaal "de boswachter kan ook over een tak zijn gestruikeld en met z'n bakkes op een paaltje zijn gevallen." net zo'n hoog waarheidsgehalte heeft als het verhaal van de boswachter...
en als iemand lang is, en lange armen heeft is het best makkelijk om dan te slaan, ook vanaf een paard van 1.75.