Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Avalanche schreef:Ik vind het wel on topic eigenlijk. Ik maak me ook zorgen over de wildgroei van allerlei coaches zonder enige opleiding.
Avalanche schreef:Ja, ik vind dat een heel zorgelijke ontwikkeling. Zeker wanneer het om erstige problematiek gaat, voor paard of voor ruiter. Ik zou toch niet graag een cranio sacraal figuur aan een paard met KS zien werken om maar een voorbeeld te geven.
Zebrastreep schreef:Dat is dus het gevaar van vrije beroepen , in de paardenwereld zijn die er sowieso erg veel maar blijkbaar ook in de gezondheidszorg.
Ik zou ook liever alleen een coach willen die alle diploma's heeft en studies heeft afgerond dan iemand die even 3 weken een cursus heeft gedaan en overal zogenaamd verstand van heeft.
Ik vindt het niet alleen voor dieren gevaarlijk , maar ook voor mensen die in behandeling staan en de kans op een verkeerde diagnose en behandeling toch groot kunnen zijn bij iemand die denkt er met 3 weken cursus er wel mee te komen.
Ik bedoel maar ik werk in de gehandicaptenzorg en na 5 jaar echt nog lang niet uitgeleerd , dat leer je niet even binnen 3 weken.
En dan nog even dat sommige coaches denken psycholoog te zijn. Daar zit toch een wereld van verschil tussen. Ik heb ook ooit advies gehad van een coach die meer dacht psycholoog te zijn. En dar advies sloeg ook helemaal nergens op
Avalanche schreef:Volkomen mee eens. Een met die dingen is het ook geen kwestie van baat het niet dan schaadt het niet. Het kan wel degelijk schadelijk zijn.
Avalanche schreef:https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/zemb ... -genezers/
Het kan echt wil degelijk heel schadelijk zijn.
Ik neem sindsdien het hele coach gebeuren niet zo serieus meer , maar dat komt meer door mijn persoonlijke ervaring. Elisa2 schreef:Cranio sacraal is zeker geen kwakzalverij, heb zelf weleens behandelingen gehad..erg fijne manier om het zenuwstelsel tot rust te brengen. Ook weleens behandeling bij paarden gezien, waarbij het desbetreffende paard helemaal tot rust kwam.
Het is jammer dat mensen al snel dingen roepen zonder er zelf ervaring mee te hebben.
Ook nu zie ik weer dat men het vooral erg fijn vind om anderen te bashen..nare eigenschap.
Fly_high schreef:Ik kan me voorstellen dat het woord kwakzalverij niet bepaald lief overkomt en opgevat kan worden als kritiek op mensen die wel gebruik maken van zulke behandelingen.
Anyhow, werking van cranio sacraal is niet bewezen en achterliggende gedachte is volledig onwetenschappelijk (= in strijd met wat we over anatomie van paard en mens weten) dus het blijft hoe dan ook alternatief/kwakzalverij. Ook al is het lekker rustgevend misschien.
Avalanche schreef:https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/zemb ... -genezers/
DuoPenotti schreef:Avalanche schreef:https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/zemb ... -genezers/
Hoe kan iets wat niet werkt toch wel schadelijk werken? Het werkt toch niet? Das ook eenrichting denken...