Paard van Sinterklaas taboe bij intocht volgens PvdD Dordrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:24

Ik zei dit jaar al, ze hadden sinterklaas op de bodem van de zee moeten laten liggen.
De elfjes van Santa hadden de cadeautjes gered, want daar gaat het uiteindelijk om.
We doen voortaan toch alle Amerikaanse feestjes en de oude van Nederland worden uitgekotst dus was dat meteen opgelost.

tot er iemand gaat zeiken in Nederland uiteraard over de zielige rendieren, discriminatie van de kleine mensen en dat obesitas geen voorbeeld mag zijn.
Maar misschien kunnen we het dan net 2 jaar redden zonder teveel gedoe voordat woke Nederland weer gaat janken :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:32

DuoPenotti schreef:
Ik zei dit jaar al, ze hadden sinterklaas op de bodem van de zee moeten laten liggen.
De elfjes van Santa hadden de cadeautjes gered, want daar gaat het uiteindelijk om.
We doen voortaan toch alle Amerikaanse feestjes en de oude van Nederland worden uitgekotst dus was dat meteen opgelost.

tot er iemand gaat zeiken in Nederland uiteraard over de zielige rendieren, discriminatie van de kleine mensen en dat obesitas geen voorbeeld mag zijn.
Maar misschien kunnen we het dan net 2 jaar redden zonder teveel gedoe voordat woke Nederland weer gaat janken :j

_O-
Eens hoor. Het Sinterklaasfeest is ten dode opgeschreven, kunnen ze beter mee stoppen. Nu nog Kerst vieren zolang het kan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:34

Suzanne F. schreef:
DuoPenotti schreef:

_O-
Eens hoor. Het Sinterklaasfeest is ten dode opgeschreven, kunnen ze beter mee stoppen. Nu nog Kerst vieren zolang het kan.

Kerst mag ook al niet....dat zijn feestdagen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard van Sinterklaas taboe bij intocht volgens PvdD Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:41

oh ja das waar ook, feestdagen.....

gek zijn we geworden hier, echt helemaal gek..... 8)7

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:46

Helemaal eens met pvdd. Zo en zo stoppen met dieren inzetten bij allerlei evenementen. Stoppen zeker met bereden politie. Is helemaal niet meer ok in deze tijd met veel geweld, vuurwerk enz. Ook de sinterklaasintocht. Hoezo een paard gebruiken voor de lol van de mensen/kinderen? Is allemaal niet nodig. Je kan natuurlijk een paard prima trainen voor allerlei dingen,maar waarom zou je. Laat een paard een paard zijn en stop met onnodige stress en gevaar voor de dieren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:49

Avalanche, hoe gaan we ratten en muizen bestrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:05

Kinke schreef:
Avalanche, hoe gaan we ratten en muizen bestrijden?
Voor ratten hebben veel stallen hier terriërs of ze laten een terrier man komen. En is het verdelgen van muizen echt zoveel belangrijker dan het beschermen van andere diersoorten, met name weidevogels, waar het echt niet goed mee gaat? Ik ben ook wel benieuwd of het hebben van een kat echt zoden aan de dijk zet als het gaat om de bestrijding van muizen, of dat je eigenlijk een half legioen aan katten moet hebben wil het echt helpen.

cajabol schreef:
Helemaal eens met pvdd. Zo en zo stoppen met dieren inzetten bij allerlei evenementen. Stoppen zeker met bereden politie. Is helemaal niet meer ok in deze tijd met veel geweld, vuurwerk enz. Ook de sinterklaasintocht. Hoezo een paard gebruiken voor de lol van de mensen/kinderen? Is allemaal niet nodig. Je kan natuurlijk een paard prima trainen voor allerlei dingen,maar waarom zou je. Laat een paard een paard zijn en stop met onnodige stress en gevaar voor de dieren.
Dan kan ik m'n paard beter meteen laten inslapen, want zelfs op het land ervaart ze zo nu en dan stress. :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:24

Natascha schreef:
Mijn (bruine) paard :D vond de optocht altijd geweldig. Overal viel er wat te vreten en volop aandacht.

Niet ieder paard zal het leuk vinden om zo in de schijnwerpers te staan, maar als de sint op een ros zit dat daar geen problemen mee heeft kan ik het niet sielugh vinden.

Ik vind het zeker niet zielig als het een goedgetraind paard is wat daar zelf geen problemen mee heeft. Maar ik heb wel eens anders gehoord, een vriendin van me had een grote schimmel als verzorgpaard die aan een Sinterklaasoptocht had meegedaan. Volgens haar was dat paard daarna ziek door de stress.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:34

Mkango schreef:
Voor ratten hebben veel stallen hier terriërs of ze laten een terrier man komen. En is het verdelgen van muizen echt zoveel belangrijker dan het beschermen van andere diersoorten, met name weidevogels, waar het echt niet goed mee gaat? Ik ben ook wel benieuwd of het hebben van een kat echt zoden aan de dijk zet als het gaat om de bestrijding van muizen, of dat je eigenlijk een half legioen aan katten moet hebben wil het echt helpen.

Maar dat is geen antwoord, of het belangrijker is of niet. Muizen en ratten geven echt ellende, gaan we daar wat aan doen of niet? En hoe dan? Je kunt toch onmogelijk in ieder huishouden een terriër hebben hiervoor? Een Terrier man? nog nooit van gehoord.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:36

Ibbel schreef:
En nou nog een partij die vindt dat een RK bisschop niet inclusief en woke genoeg is, en dan is de Sint in alle opzichten ter ziele. Euthanasie na bijna 1700 jaar.

Wel, met de track record van de katholieke kerk kun je je afvragen of het zo verstandig is een bisschop in een groep kinderen los te laten...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:41

cajabol schreef:

Zo en zo? Sowieso bedoel je.
Nou dan kunnen alle paarden wel opgeruimd worden. Gewoon niks meer mee doen. In de wei kan niet meer. Ophokken mag niet meer. Er iets mee doen nee, want dat levert stress en trauma's op. Dus allemaal naar de slager, oh nee dat mag ook niet. Wat dan wel?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:20

Gezien de partij politiepaarden en honden ook graag weg wil hebben lijkt me dit voor hun een logische stap.

Ik kan me er niet heel druk om maken, vooral in dorpen zie ik nog wel eens situaties met een "Amerigo" die toch niet heel stress vrij en daardoor niet veilig zijn. Sint kan ook prima zelf lopen, is een fitte oude man :o

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:27

Dorine92 schreef:
Oké nou ik ben nog steeds benieuwd wanneer de bijbel eens herschreven gaat worden. Kan ook echt niet meer. Zo kwetsend allemaal. Ohhh huilie huilie

Er zijn al voorzichtige opmerkingen gemaakt of er nog gesproken mag worden van God de Vader ;) kan dat nog wel?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:11

CharleyT schreef:
Dorine92 schreef:
Oké nou ik ben nog steeds benieuwd wanneer de bijbel eens herschreven gaat worden. Kan ook echt niet meer. Zo kwetsend allemaal. Ohhh huilie huilie

Er zijn al voorzichtige opmerkingen gemaakt of er nog gesproken mag worden van God de Vader ;) kan dat nog wel?

Volgens mij zitten jullie in het verkeerde topic.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:49

Loretta schreef:
Je hebt gelijk dat ik overdrijf.
Ik wil alleen maar zeggen dat het nooit genoeg is. Er is altijd wel wat. Zo ook op het onderwerp dieren.
Uiteindelijk zijn ook huisdieren taboe. Dan mogen we alleen nog van dieren genieten op de televisie.

Ik heb altijd al gezegd dat de PVDD en aanverwante clubs alles en alles met dieren willen afschaffen. En jammer genoeg zie ik dat ik meer en meer gelijk krijg.

Je hebt ook gelijk en dat heb je altijd al gehad. Daarom moeten we, de dierenliefhebbers, zorgen dat hun doelen niet bereikt worden. Caroline van BBB legt het best helder uit in de podcast 'De 2r Hoefslag' op https://www.dehoefslag.nl/nieuws/hoefslag-home/96830/podcast-de-2e-hoefslag-stelling-nemen-met-caroline-van-der-plas

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:45

CharleyT schreef:
Dorine92 schreef:

Waarom dat? Omdat het ook een moeder kan zijn?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:48

Cowgirl schreef:
Avalanche schreef:
Vind ik wel een goed punt, maar dan eerst beginnen bij loslopende katten, want die zijn veel moordzuchtiger dan wolven.

Mensen zijn nog vele malen erger. Daar kan een kat niet tegen op hoor.

Maar volgens mij begon dit topic over het paard van sinterklaas.
Ik ben inmiddels wel voor om sinterklaas maar gewoon af te schaffen, er is niks leuks meer aan behalve dan dat de winkeliers wat extra bijverdienen.....maar ach dan komt er vast wel weer een ander feestje voor terug. }>

Inderdaad het hele Sinterklaas feest is al vernield. Na dat gezeur om zwarte Piet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:25

Veronica2 schreef:
Loretta schreef:
Je hebt gelijk dat ik overdrijf.
Ik wil alleen maar zeggen dat het nooit genoeg is. Er is altijd wel wat. Zo ook op het onderwerp dieren.
Uiteindelijk zijn ook huisdieren taboe. Dan mogen we alleen nog van dieren genieten op de televisie.

Ik heb altijd al gezegd dat de PVDD en aanverwante clubs alles en alles met dieren willen afschaffen. En jammer genoeg zie ik dat ik meer en meer gelijk krijg.

Je hebt ook gelijk en dat heb je altijd al gehad. Daarom moeten we, de dierenliefhebbers, zorgen dat hun doelen niet bereikt worden. Caroline van BBB legt het best helder uit in de podcast 'De 2r Hoefslag' op https://www.dehoefslag.nl/nieuws/hoefslag-home/96830/podcast-de-2e-hoefslag-stelling-nemen-met-caroline-van-der-plas

Nou ik heb dit bekeken. Maar Caroline is zegt ze zelf een echte vleeseetster en hoewel ze verbeteringen wil hebben de meeste dieren hier niet echt wat aan.Vooral varkens niet want ze heeft zelf in die sector gewerkt volgens haar eigen woorden. Ze raadt de paardensector aan om de hand in eigen boezem te steken en zelf voor verbeteringen in paardenwelzijn te zorgen omdat anders de publieke opinie zich tegen de sector zal keren. Ik zit er al 55 jaar in en er zijn toch ook veel misstanden die mogelijk vanuit een soort bedrijfsblindheid niet waargenomen worden. Caroline zegt zelf ook dat allerlei zaken die vroeger normaal gevonden werden, zoals kinderarbeid, dat nu niet meer zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:29

Omg, ik open een topic over het paard van Sinterklaas en het gaat echt alle kanten op qua onderwerpen.

Oja en een beetje humor kan geen kwaad hoor ;-) sommige mensen hebben tegenwoordig wel erg lange tenen.

Het blijft me ook verbazen dat sommige mensen er niet bij na lijken te denken dat sommige paarden zoiets juist helemaal geweldig vinden om te doen. Maar positieve "stress" zal ook vast slecht zijn..zucht..saai leven is beter.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:41

Jij bent toch geen NR of wel? Verder snap ik niet wat deze reactie toevoegt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:47

Misschien je mond houden als je iets niet snapt? ;-)

Ik heb ook geen idee wat NR betekent gelukkig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:49

Elisa2 schreef:

Niet Roken? :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:50

anjali schreef:
Elisa2 schreef:

Niet Roken? :+

Dat zal het zijn :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:51

Maar weer een bewijs dat op Bokt écht geen dierenliefhebbers zitten. De groeten, werk je niet mee aan het verbeteren van dierwelzijn. Kan je over een paar jaar weer gaan zitten huilen 'dat ook niks meer mag en alles wordt afgepakt' en boehoe.

En lekker allemaal BBB stemmen en dan óók weer gaan zitten huilen 'dat je nooit eens duidelijkheid krijgt' :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:15

_Mir schreef:
Een LHBTI paard zal de partij voor de dieren wel goed vinden
Is het nu werkelijk nodig om een politieke partij én een deel van de samenleving belachelijk te maken, enkel om een of ander ouderwets achterhaald feest te kunnen blijven vieren?

Maken we als samenleving, eindelijk, stappen om de gekleurde medemens niet belachelijk te maken, om er vervolgens direct een ander deel van de samenleving voor in de plaats naar voren te schuiven.

Erg onvolwassen.