[VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:24

_San87_ schreef:
pien_2010 schreef:
De ruiter had dit beter niet kunnen doen. Hij had kunnen weten dat hij met leķen te maken heeft die niets stappen van paarden en dus zelf dom doen.
Ik ben benieuwd wat de rechter hier over gaat zeggen.

Hier ben ik het ook mee eens. De ruiter nam, imo, onnodig risico door zo dicht langs mensen te springen.

Juist! En ook al zegt poppetje 1 dat het prima is, poppetje 2 loopt en beweegt met de rug naar de ruiter toe. Hor verzint ie het.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:27

Verstandige actie? Nee, van beide partijen niet.

Maar wel hulde aan het paard, klassiek voorbeeld van een jachtpaard. Zonder blikken of blozen de gekste dingen springen. Met of zonder mensen in de weg := Dat zijn de echte. Ooit komt er echt weer een hunter.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:43

pien_2010 schreef:
De ruiter had dit beter niet kunnen doen. Hij had kunnen weten dat hij met leķen te maken heeft die niets stappen van paarden en dus zelf dom doen.
Ik ben benieuwd wat de rechter hier over gaat zeggen.

Eens. Ik snap de actie, maar ik vind het niet wijs. En hier gaat ook echt weer een reactie op komen.

Maflinger_S

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:46

Dit akkefietje levert alleen maar verliezers op.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:19

Maflinger_S schreef:
Dit akkefietje levert alleen maar verliezers op.

Ik denk dat een of andere dierenrechtenclub er wel een slaatje uit probeert te slaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:24

Wat ik ook kwalijk vindt is dat dit geen vossenjacht is. Dus wat doen die dierenactivisten daar vraag ik me af.

Hier gaat het voor het echie, en wordt later het aantal dode vossen gepubliceerd. Voor covid ooit 55 ! Stuks. Ga daar dan demonstreren. Een vos was ze te slim af, die zat in ons privébosje. Op vragen of ik wist waar die zat natuurlijk nee gezegd. Ik heb er niets mee. Maar een slippenjacht, dat is een dagje uit en samen genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:30

Mar_jolijn schreef:
Ik ben met stomheid geslagen hoeveel mensen dit prima vinden of zelfs top en lachwekkend. Die mafklapper die zijn paard op deze manier in gevaar brengt, moedwillig, neemt ook voor lief dat hij iemand dood rijdt (want dat is niet gek met een paard van 600 plus kilo op snelheid en hoogte) en als ie vervolgens iemand finaal ondersteboven rijdt kijkt ie nauwelijks om en rijdt gewoon weg.

Bizar maar de reacties vind ik eigenlijk nog veel idioter.

Toen ik de kop las op nu.nl dacht ik 'tsja moet je maar niet zo raar doen met je activisme' maar als ik het filmpje zie kan ik alleen maar denken 'wat.een.roekeloze.gek'
Ik heb er ook weinig medelijden mee. 'Sabs' zijn hoofdzakelijk hysterische idioten die echt niet voor je aan de kant gaan als je het ze vriendelijk vraagt. De enige mogelijkheid om erlangs te komen, is gewoon doorrijden (en hopen dat ze de teugels van je paard niet vastgrijpen). Daarna gaan ze standaard huilebalken, maar ze brengen toch echt zichzelf in die positie.

pien_2010 schreef:
Wat ik ook kwalijk vindt is dat dit geen vossenjacht is. Dus wat doen die dierenactivisten daar vraag ik me af.

Hier gaat het voor het echie, en wordt later het aantal dode vossen gepubliceerd. Voor covid ooit 55 ! Stuks. Ga daar dan demonstreren. Een vos was ze te slim af, die zat in ons privébosje. Op vragen of ik wist waar die zat natuurlijk nee gezegd. Ik heb er niets mee. Maar een slippenjacht, dat is een dagje uit en samen genieten.
Sabs beweren dat slipjachten stiekem ook vossenjachten zijn en protesteren dus maar gewoon bij voorbaat al.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:34

Mar_jolijn schreef:
Ik ben met stomheid geslagen hoeveel mensen dit prima vinden of zelfs top en lachwekkend. Die mafklapper die zijn paard op deze manier in gevaar brengt, moedwillig, neemt ook voor lief dat hij iemand dood rijdt (want dat is niet gek met een paard van 600 plus kilo op snelheid en hoogte) en als ie vervolgens iemand finaal ondersteboven rijdt kijkt ie nauwelijks om en rijdt gewoon weg.

Toen ik de kop las op nu.nl dacht ik 'tsja moet je maar niet zo raar doen met je activisme' maar als ik het filmpje zie kan ik alleen maar denken 'wat.een.roekeloze.gek'

Joh, volgende ,jacht, staan ze er doodleuk weer in de weg hoor.
Het is hun job te gaan lopen gallen. En die ruiters weten niet beter en daarom gaat dit steeds verder.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:41

Ik vind het een hele goede actie van die ruiter. Actievoerders verpesten zo langzamerhand alle plezierige zaken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:26

manic schreef:
Die honden er zonder verblikken of verblozen achteraan :')

En ik denk dat hier al een hoop aan vooraf gegaan is. Misschien niet specifiek door deze mensen maar het protester/slipjacht gedoe is een heel beladen onderwerp in Engeland.

‘Nothing to see here, just follow’ _O-
Vraag me af of er ook honden op haar geland zijn. Adding insult to injury _O-

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:47

Waarom wordt er nu een geweer erbij gehaald tho? De honden verscheuren de vossen, je hebt echt geen geweer nodig om op echte vossen te jagen :=

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:55

pillow schreef:
Ik vind het een hele goede actie van die ruiter. Actievoerders verpesten zo langzamerhand alle plezierige zaken.

Probleem voor de ruiter is alleen dat die er ontzettend veel gedoe door krijgt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:57

De ruiter had de verstandigste moeten zijn en niet over het hek moeten gaan.
De grote vraag is, gaat hij hiermee wegkomen?

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:58

Ik moet voornamelijk lachen om deze conversatie. Deze man blijft zo beleeft. :') *rijd iemand over* "what did you do that for?!" := Normaal worden activisten ook met de "nodige" dreigementen en agressie behandeld. Deze man kondigde heel beleeft aan wat hij ging doen. Maar hij had ze wellicht iets meer reactie tijd moeten geven...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:59

floripori17 schreef:
Ik moet voornamelijk lachen om deze conversatie. Deze man blijft zo beleeft. :') *rijd iemand over* "what did you do that for?!" := Normaal worden activisten ook met de "nodige" dreigementen en agressie behandeld. Deze man kondigde heel beleeft aan wat hij ging doen. Maar hij had ze wellicht iets meer reactie tijd moeten geven...

Ja idd, die vrouw wilde zuchtend uiteindelijk weggaan..was het paard daar al.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 00:05

imaudy schreef:
De ruiter had de verstandigste moeten zijn en niet over het hek moeten gaan.
De grote vraag is, gaat hij hiermee wegkomen?

Dit is dus ook wat die activisten willen. Net zo lang jennen dat een keer iemand zijn of haar zelfbeheersing verliest. En dan beginnen de juridische molens te draaien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 00:19

pillow schreef:
fransje23 schreef:
Vossen worden, schijnbaar, door terriërs bewust uit hun schuilplaats gejaagd tijdens de jacht en richting de meute. Er is een zaak dat vossen gevoerd worden aan de honden.
Vossenjacht is daar een big deal en het gaat lang niet altijd volgens de regels. Schijnbaar mag je van de gemiddelde Bokker daar niet tegen protesteren..

Jij redeneert hetzelfde als de actievoerders. Je weet net als zij, niet eens waar het over gaat. Hier in Dwingeloo stonden vanmiddag bij de slipjacht ook weer wat vrouwen te schreeuwen dat het een schande was dat er met zoveel honden en paarden achter vossen aangezeten werd. Dierenbeulen bloeddorstige lui en weet ik wat ze allemaal riepen. Ik roepend vragen of zo ook geweren zagen. Maar ze kijken je aan of je gek bent en believen ook geen uitleg over het gebeuren.

Hallo, oordeel even niet zo snel en lees mijn tekst even goed.

Nederland is niet te vergelijken met GB op het gebied van de vossenjacht. Er zijn daadwerkelijk in GB echt honderden overtredingen per jaar.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 00:21

pillow schreef:
Actievoerders verpesten zo langzamerhand alle plezierige zaken.

Dat is uiteraard erg subjectief :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 00:23

princequillo schreef:
Waarom wordt er nu een geweer erbij gehaald tho? De honden verscheuren de vossen, je hebt echt geen geweer nodig om op echte vossen te jagen :=

:r

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 01:06

Een keer is het ook gewoon klaar met zogezegde activisten omtrent zogezegd dierenleed .
Slip jacht is een spoor van vossen urine
Paarden en honden hebben plezier .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 02:14

fransje23 schreef:
pillow schreef:
Jij redeneert hetzelfde als de actievoerders. Je weet net als zij, niet eens waar het over gaat. Hier in Dwingeloo stonden vanmiddag bij de slipjacht ook weer wat vrouwen te schreeuwen dat het een schande was dat er met zoveel honden en paarden achter vossen aangezeten werd. Dierenbeulen bloeddorstige lui en weet ik wat ze allemaal riepen. Ik roepend vragen of zo ook geweren zagen. Maar ze kijken je aan of je gek bent en believen ook geen uitleg over het gebeuren.

Hallo, oordeel even niet zo snel en lees mijn tekst even goed.

Nederland is niet te vergelijken met GB op het gebied van de vossenjacht. Er zijn daadwerkelijk in GB echt honderden overtredingen per jaar.
Er zijn honderden (slip)jachten per jaar, waarvan er enkele in overtreding zijn, niet al die honderden.

imaudy schreef:
floripori17 schreef:

Ja idd, die vrouw wilde zuchtend uiteindelijk weggaan..was het paard daar al.
Gewoon in de eerste plaats daar niet zijn, heb je ook geen last van paarden die bovenop je springen. :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 02:55

Mar_jolijn schreef:

Je haalt de woorden uit mijn mond. Kan zijn dat je het niet eens bent met de activist, maar om haar en je paard zo in gevaar te brengen. Nee daar heb ik geen goed woord voor over.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:17

Dubbel post
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 16-02-23 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:19

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:11

Elisa2 schreef:
Ja de ruiter had ook kunnen wachten.. dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen voor alle partijen met serieuze gevolgen.

Ja de activiste had ook naast het hek kunnen gaan staan.