Paardentrailer kantelt op A20, paard valt en raakt gewond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Paardentrailer kantelt op A20, paard valt en raakt gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:31

Ik vraag me toch wel af hoe zo'n gigantisch ding over het hoofd gezien kan worden. Het is geen laag bakje die onder je motorkap verdwijnt ofzo. 8)7

Anyhow, als ik ooit mijn trailer opnieuw in de lak ga zetten wordt ie knalrood denk ik. Schijnt hij auto's ook te helpen voor de zichtbaarheid op de weg..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:36

wil je daarin gezien worden dan?? Zag vorige week nog een fuchia knal hard roze nieuwe Mercedes gaan. jakkes

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:00

Ik vraag me af wat er bedoeld wordt met papieren die je moet hebben als je verder dan 65 km van huis gaat met je trailer. Echt nog nooit van gehoord.

En over trailer over het hoofd zien. Ik heb ooit binnen de bebouwde kom een scootmobiel onder de trailer gehad. Ik passeerde en hij sloeg af toen de auto voorbij was.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:06

Ik snapte ‘en ook niet, maar ik neem aan dat iemand niet voor zijn lol (bijna) vol op een trailer klapt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:11

pillow schreef:
Ik vraag me af wat er bedoeld wordt met papieren die je moet hebben als je verder dan 65 km van huis gaat met je trailer. Echt nog nooit van gehoord.

En over trailer over het hoofd zien. Ik heb ooit binnen de bebouwde kom een scootmobiel onder de trailer gehad. Ik passeerde en hij sloeg af toen de auto voorbij was.

Me neither, daarom even gegoogeld. En dat gaat om commerciële activiteiten. Theoretisch kan dat overigens ook een wedstrijd zijn (waarde vermeerdering van je paard), of wegbrengen naar de slacht (centjes ontvangen).

Citaat:
Uitzonderingen: Maar als paarden aantoonbaar voor de hobby vervoerd worden, en met niet meer dan maximaal twee dieren vervoerd worden, dan is slechts een gedeelte van de Transportverordening van toepassing. Dán hoeft u ook geen getuigschrift of vervoersvergunning te hebben. In vrijwel alle andere gevallen wel. Zo ook bijvoorbeeld als u een paard/pony naar het slachthuis vervoert. Dat is immers een commerciële activitei

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:27

Ah ja zo, als de trailer in de dode hoek zit en je ziet de auto al voorbij komen naast je.. Dat is inderdaad wel link, al is het nog steeds wel wat gehaastheid en/of onoplettendheid met invoegen.

En of ik gezien wil worden in een knalrode auto? Jazeker die heb ik al. :j Harstikke leuk ding met witte velgjes. Bovendien kies ik voor mijn paard zeker veiligheid boven of het er mooi uitziet. Dus ik overweeg na het lezen van dit topic toch echt een rode trailer ja als ie ooit een nieuw likje verf nodig heeft.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:56

Tancreda4 schreef:
pillow schreef:

Me neither, daarom even gegoogeld. En dat gaat om commerciële activiteiten. Theoretisch kan dat overigens ook een wedstrijd zijn (waarde vermeerdering van je paard), of wegbrengen naar de slacht (centjes ontvangen).

Citaat:
Uitzonderingen: Maar als paarden aantoonbaar voor de hobby vervoerd worden, en met niet meer dan maximaal twee dieren vervoerd worden, dan is slechts een gedeelte van de Transportverordening van toepassing. Dán hoeft u ook geen getuigschrift of vervoersvergunning te hebben. In vrijwel alle andere gevallen wel. Zo ook bijvoorbeeld als u een paard/pony naar het slachthuis vervoert. Dat is immers een commerciële activitei

Gaat alleen om economische ritten:
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/vervoer ... vergunning

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:02

Maar ook met 80 kan een klein tikje al zorgen voor een flinke klap. 80 is ook gewoon hard :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:55

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:04

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 08:55

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:07

Zou je een korte beschrijving erbij willen zetten? niet iedereen wil zo maar op een link klikken

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:31

Als de persoon (sukkel haha) die wel op de link heeft gedrukt:
het is een heel erg kort artikeltje over een ongeluk in België waar een auto + trailer aangetikt werd, en beide paarden uit de trailer (?) vallen. Ze zijn op zoek naar getuigen.