Straalbezopen mannen laten pony achter op terras midden in Den Bosch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:15

Achterom schreef:
Suliko schreef:
Nou dit, ik vind dat er eigenlijk ook wel mild over wordt gedaan. Een 'kwajongensstreek'? Sorry, maar een levend dier hoort niet in een kwajongensstreek. Een gast van in de 20, ook dronken, zou echt beter moeten weten dan een onbekende pony vastbinden in een druk stadsdeel en het daar 5 uur laten staan zonder er naar om te kijken. Ook de eigenaresse van het terras die zegt, de pony kwam niets tekort? Maar stond wel 5 uur stil, in een omgeving vol prikkels met alleen maar water en was mogelijk al langer dan 5 uur zonder eten?

Ik begrijp ook niet hoe je dit kan vergelijken met een wedstrijd waar je je paard kent en weet waar die tegen kan, je eigen paard in de gaten houdt, nuchter bent, als dat er mensen met kennis rondlopen. :o?

Hoezo is dit anders dan een paard dat op wedstrijd gaat en de hele dag in zijn trailertje staat na twee proefjes? Ik begrijp de ophef dus echt niet :n
Kijk eerst eens kritisch naar jezelf, als dierenliefhebber zijnde....

Ga je lekker? :') Ik ben nog nooit op een wedstrijd geweest en voel die behoefte ook niet, dus nee dankje, ik kijk om andere zaken wel kritisch naar mezelf. Maar ik zie zeker wel het verschil tussen een paard meenemen op wedstrijd en dronken een vreemde pony aan een terras binden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:31

Suliko schreef:
Achterom schreef:

Hoezo is dit anders dan een paard dat op wedstrijd gaat en de hele dag in zijn trailertje staat na twee proefjes? Ik begrijp de ophef dus echt niet :n

Ga je lekker? :') Ik ben nog nooit op een wedstrijd geweest en voel die behoefte ook niet, dus nee dankje, ik kijk om andere zaken wel kritisch naar mezelf. Maar ik zie zeker wel het verschil tussen een paard meenemen op wedstrijd en dronken een vreemde pony aan een terras binden.

Ik zie er bar weinig verschil tussen, heel eerlijk gezegd.
Oké, de meeste wedstrijdruiters zijn niet dronken, maar voor het paard maakt het weinig verschil of dat zo is of niet.
Paard wordt meegetrokken uit zijn vertrouwde omgeving en ergens neergezet waar hij eigenlijk geen kant op kan. Tja.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 03:45

Dat kan je toch niet met elkaar vergelijken :') :=

Juist het feit dat ze zo dronken waren dat ze niet meer voor rede vatbaar waren vind ik toch wel zorgelijk. Als je dronken bent moet je gewoon van dieren afblijven.
Maar een zware straf vind ik toch ook wel te ver gaan. Hoop dat een waarschuwing voldoende is om herhaling te voorkomen

Daphara

Re: Straalbezopen mannen laten pony achter op terras midden in Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 04:50

Pony is ook niet zomaar achtergelaten, toen ze weg gingen konden niet bewijzen dat de pony van hun was, dus kregen ze de pony niet mee. Beestje heeft er 4-5 uurtjes gestaan voordat de trailer er was om hem op te halen. De pony had op het terras water en heeft ook wortels te eten gekregen, dus stond niet uren zonder enig voedsel of drinken.

Er is niets strafbaars gebeurt en het is ook geen sprake van dierenmishandeling.

Is het goed te praten? Nee helemaal niet, maar ik zie er echt geen opzettelijke dierenmishandeling in, meer een ondoordachte domme dronken actie. Ik snap het drama dat sommigen er van maken dus inderdaad niet.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:00

Achterom schreef:
Suliko schreef:
Nou dit, ik vind dat er eigenlijk ook wel mild over wordt gedaan. Een 'kwajongensstreek'? Sorry, maar een levend dier hoort niet in een kwajongensstreek. Een gast van in de 20, ook dronken, zou echt beter moeten weten dan een onbekende pony vastbinden in een druk stadsdeel en het daar 5 uur laten staan zonder er naar om te kijken. Ook de eigenaresse van het terras die zegt, de pony kwam niets tekort? Maar stond wel 5 uur stil, in een omgeving vol prikkels met alleen maar water en was mogelijk al langer dan 5 uur zonder eten?

Ik begrijp ook niet hoe je dit kan vergelijken met een wedstrijd waar je je paard kent en weet waar die tegen kan, je eigen paard in de gaten houdt, nuchter bent, als dat er mensen met kennis rondlopen. :o?

Ik vind het nog al een verschil of je je paard in de trailer hebt staan met eten om hem weer mee naar huis te nemen. Of dat je hem ergens vast knoop om vervolgens iemand anders jou probleem te laten oplossen.
Wat niet weg neem dat ik mijn paard ook nooit een dag in de trailer zou laten staan of zelfs geen dag op stal.

Maar dat er ophef over is is vrij logisch. Dat beest ik gekocht als grap om hem ergens vast te knopen en dat een ander het probleem weer te laten oplossen. Omdat die kerel dat paard koopt moet iemand anders er nu voer voor halen en hem verzorgen.
Verder is er voor het paard natuurlijk niets heel verschrikkelijks aan, maar het is wel gewoon idioot om zo iets te bedenken.

Ben benieuwd of we nog wat van de partij van de dieren gaan horen. Die zullen wel met een lekker overdreven reactie komen.....

Ik vind het aan de ene kant overdreven als hij hier voor zijn functie niet meer mag uitvoeren, hoe wel ik aan de andere kant denk wat moet het CDA nog met zo een idioot raadslid :+

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:35

beert schreef:
Het dier is om half 5 op maandagmiddag achtergelaten op een terras in Den Bosch. Dat is niet "geluk dat hij nog gevonden werd". Dan is het nog druk genoeg daar hoor. Om 21h is hij opgehaald en de volgende dag terug naar huis.

Ik zeg niet dat ik het goedkeur of dat iedereen het maar moet doen. Van mij mag er ook best iets van een boete op staan. Maar puur voor de pony en hoe het is in praktijk uiteindelijk is gelopen, zie ik geen enorm dierenleed.

Dus dat raadslid was op dat tijdstip al stomdronken? Wel opvallend dat iedereen dat geen probleem lijkt te vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:01

Het motto van het raadslid is geloof ik ook, voorkom een kater, blijf zuipen, oid?

Leuk dat je de raad wilt verjongen, maar imo gaan vanuit raadsleden een voorbeeldfunctie uit. Deze pipo kun je toch niet meer serieus nemen :?.

Even los van of je een pony meeneemt naar een terras, ik denk niet dat ik het prettig zou vinden wanneer iemand die er geen moeite mee heeft midden op de dag stomdronken rond te waggelen mag meebeslissen over beleid...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:14

Misschien gooi ik nu een mega knuppel in 't hoenderhok hoor, en het is geenszins mijn bedoeling om de schuld te verschuiven van 't raadslid en z'n vriend naar anderen want het is duidelijk wie hier de a*sholes zijn, maar... Waarom is hen überhaupt die pony verkocht? Wie heeft dat halstertouw in hun handen gedrukt en heeft gedacht 'komt wel goed'? :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:26

Nou inderdaad, als het diertje werkelijk aan hen verkocht is, gaat de "eigenaar" echt niet reageren hoor, die is dan net zo schuldig.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:37

Daphara schreef:
Pony is ook niet zomaar achtergelaten, toen ze weg gingen konden niet bewijzen dat de pony van hun was, dus kregen ze de pony niet mee. Beestje heeft er 4-5 uurtjes gestaan voordat de trailer er was om hem op te halen. De pony had op het terras water en heeft ook wortels te eten gekregen, dus stond niet uren zonder enig voedsel of drinken.

Ik hoorde dit verhaal de eerste dag op de radio verteld door de bedrijfsleider. Toen was het dat ze even gingen roken en zonder te betalen en zonder pony weggingen. Daar zijn ook camera beelden van. 's avonds veel later zijn ze terug gekomen. Maar toen was de dierenambulance al gewaarschuwd en hebben ze de pony niet meer mee gekregen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:23

herr_balou schreef:
beert schreef:
Het dier is om half 5 op maandagmiddag achtergelaten op een terras in Den Bosch. Dat is niet "geluk dat hij nog gevonden werd". Dan is het nog druk genoeg daar hoor. Om 21h is hij opgehaald en de volgende dag terug naar huis.

Ik zeg niet dat ik het goedkeur of dat iedereen het maar moet doen. Van mij mag er ook best iets van een boete op staan. Maar puur voor de pony en hoe het is in praktijk uiteindelijk is gelopen, zie ik geen enorm dierenleed.

Dus dat raadslid was op dat tijdstip al stomdronken? Wel opvallend dat iedereen dat geen probleem lijkt te vinden.

Daar gaat deze discussie niet over.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:30

Zag vanmorgen op het nieuws een item over de pony. Ze hadden hem ook meegenomen het café in. Arm diertje.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:50

thequeensmum schreef:
Zag vanmorgen op het nieuws een item over de pony. Ze hadden hem ook meegenomen het café in. Arm diertje.

Ik meen me te herinneren dat een Bokker ooit eens met haar pony een snackbar ingereden is vanwege een oproep van de eigenaar. “De eerste die met een paard de snackbar in komt krijgt…”

Dat vond iedereen geweldig toen.

Nogmaals ik praat deze actie met de Shetlander niet goed, maar zelfs al hadden ze de Shet mee naar binnen genomen, wat ik nergens terug kan vinden, daar hoeft een dier niets aan over te houden hè.

Een 20 jarige Shet is wel wat gewend, beestje was ook niet zichtbaar gestresst toen hij opgehaald werd.
Denk dat menig “paard van Sinterklaas” vele malen erger meegemaakt in optochten met opgewonden, drukke en schreeuwende kinderen overal en dan ook nog een idioot met mantel en mijter op de rug, die vaak niet kan rijden. Dat valt niemand over en vind iedereen doorgaans helemaal normaal.

Ik ben blij dat het een oudere Shet is geweest en geen veulen of jaarling, dat nog niets kent en heel erg onder de indruk zou zijn geweest.

VuurVleugels schreef:
Misschien gooi ik nu een mega knuppel in 't hoenderhok hoor, en het is geenszins mijn bedoeling om de schuld te verschuiven van 't raadslid en z'n vriend naar anderen want het is duidelijk wie hier de a*sholes zijn, maar... Waarom is hen überhaupt die pony verkocht? Wie heeft dat halstertouw in hun handen gedrukt en heeft gedacht 'komt wel goed'? :=

Helemaal mee eens!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:05

DDDara schreef:
Ben benieuwd of we nog wat van de partij van de dieren gaan horen. Die zullen wel met een lekker overdreven reactie komen.....

Ik vind het aan de ene kant overdreven als hij hier voor zijn functie niet meer mag uitvoeren, hoe wel ik aan de andere kant denk wat moet het CDA nog met zo een idioot raadslid :+

Toch weer bijzonder, een idioot met drie hersencellen van - wat een verrassing - het CDA is een alcoholist en dierenbeul, en op magische wijze krijgt de PvdD de schuld :+

Zo iemand hoort niet in de raad te zitten, nog los van dit schandaal zelfs. Je zet heel de gemeenteraad voor lul zo.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:02

pillow schreef:
juval schreef:
klopt, iedereen doet wel eens wat.... maar dan worden die aan de hoogste boom opgeknoopt.. nu is het een CDA raadslid en is het een kwajongensstreek.. wordt het weer gebagatelliseerd en in de doofpot gestopt.

Ik vind deze reactie zwaar overdreven. Aan de hoogste boom opknopen omdat ze in een dronken bui met een pony rondlopen. Mocro's die een kat de keel doorsnijden of in de brand steken dat wordt een ander verhaal. En je doet nu ook net alsof het CDA alles in de doofpot stopt. Was je reactie anders geweest als hij bijv van de PvdA was geweest.

nou ja, het is volgens mij meer dat het nu omdat het een raadslid betreft (van welke partij dan ook) het maar een kwajongenssteek is, maar als het een 'gewone' burger zou zijn geweest dat er dan vast meer ophef over komt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:10

ik denk juist andersom, dan hebben we de naam van die droeftoeter niet eens geweten.
Het is zeldzaam de naam in de media te zien.

Maar dat vind ik wel al een mooie straf, naam bekend maken :j
Weet iedereen meteen wat voor sukkel het is

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:16

ja, dat wel, maar het wordt afgedaan als 'kwajongensstreek' terwijl een gewone burger waarschijnlijk een dierenmishandelaar zou worden genoemd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:18

Te vaak in de war of wij zijn toch ook jong geweest gelezen om absurde dingen te bagatelliseren dat ik denk dat het bij een onbekende zo ook wel genoemd zou worden.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:22

Heeft de pony een nieuw huis gevonden?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:44

juval schreef:
nou ja, het is volgens mij meer dat het nu omdat het een raadslid betreft (van welke partij dan ook) het maar een kwajongenssteek is, maar als het een 'gewone' burger zou zijn geweest dat er dan vast meer ophef over komt.

Raadsleden zijn in principe 'gewone burgers' met normale banen hoor :=

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:45

BaileyMix schreef:
DDDara schreef:

Toch weer bijzonder, een idioot met drie hersencellen van - wat een verrassing - het CDA is een alcoholist en dierenbeul, en op magische wijze krijgt de PvdD de schuld :+

Zo iemand hoort niet in de raad te zitten, nog los van dit schandaal zelfs. Je zet heel de gemeenteraad voor banketstaaf zo.

Nou nou nou ga je lekker. Je bent dus een alcoholist en een dierenbeul als je zoiets doet. En welja ook nog maar 3 hersencellen. Zullen we dan alle zuiderlingen die zich straks dronken misdragen tijdens carnaval ook maar gelijk betitelen als hersenloze alcoholisten. Doe even normaal.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 22:58

Rangeela schreef:
Heeft de pony een nieuw huis gevonden?

Ik denk niet dat de pony zomaar ergens geplaatst mag worden, de twee heren, of in elk geval één daarvan is namelijk de eigenaar van de pony. Een pony meenemen naar een café/terras is geen reden voor politie of dierenbescherming om een pony permanent in beslag te nemen.

Dus tenzij de mannen besluiten om de pony weer te verkopen, zal één van hen toch echt de eigenaar van de pony blijven.

DuoPenotti schreef:
ik denk juist andersom, dan hebben we de naam van die droeftoeter niet eens geweten.
Het is zeldzaam de naam in de media te zien.

Maar dat vind ik wel al een mooie straf, naam bekend maken :j
Weet iedereen meteen wat voor sukkel het is

Wel “sneu” dat alleen de naam van het raadslid bekend is, misschien was het allemaal het idee van die maat van hem en zit hij nu mooi aan de schandpaal. Maar wie zich brand moet op de blaren zitten, had hij maar niet mee moeten doen aan zo’n domme actie.

Hoe dan ook, zoals ik al in mijn eerste post zei, ik hoop dat ze er een mooie rekening aan over houden van de dieren ambulance en de opvang.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:39

In het bericht van de Dierenambulance staat dat het dier een goede plek heeft gevonden. Ik had dat eerder in de reacties gezet hierboven met een linkje :-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:20

Veulen84 schreef:
Daphara schreef:

Ik hoorde dit verhaal de eerste dag op de radio verteld door de bedrijfsleider. Toen was het dat ze even gingen roken en zonder te betalen en zonder pony weggingen. Daar zijn ook camera beelden van. 's avonds veel later zijn ze terug gekomen. Maar toen was de dierenambulance al gewaarschuwd en hebben ze de pony niet meer mee gekregen.

Dit is ook het verhaal wat ik hoorde inderdaad.

De verkoper kan natuurlijk ook niet weten aan wat voor een idioot hij/zij de pony verkocht heeft, kan me voorstellen dat je denkt bij een raadslid dat dit een serieus persoon is. Zo dronken rondlopen midden op de dag is inderdaad geen al te beste reclame voor het raadslid of de partij.

Fijn dat het dier uiteindelijk een goede plek heeft gevonden.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:34

beert schreef:
In het bericht van de Dierenambulance staat dat het dier een goede plek heeft gevonden. Ik had dat eerder in de reacties gezet hierboven met een linkje :-)

Wat fijn! Dank je!