Paardentandarts Paul Minnaar kijkt bekende paarden in de mond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:08

DuoPenotti schreef:
Dat jij ze niet kent staat niet gelijk aan dat ze niet bestaan :D
Of je hebt paarden waar dat niet bij kan. Bij mij kan het dus ook maar bij 1, alle andere die ik heb of heb gehad was dat ook niet het advies.

Hier dus ook toevallig alleen mijn merrie. Mijn ruin ging wel vaker hoor. Maar die heb ik helaas moeten verkopen. Dus die is niet zo lang gebleven. Doet het nu goed in de sport in Duitsland, S springen met een jong meisje. Heeft eerst voor de wagen gelopen bij haar opa, maar toen de beste man 82 werd, werd mennen wat te veel. Zonder dat zij het wisten dat ik de ruin al in het tuig beleerd had (tot slepen, niet voor de wagen) kochten ze een paard voor het mennen wat dus het truukje bleek te kennen, terwijl zij dachten dat het alleen bereden was. Tja, wie gaat er ook een springpaard voor de wagen zetten. :P Toevallig dus ik en ook de nieuwe eigenaar. :D
Dat was dus het paard wat een gebroken kaak gehad heeft als twenter. Is helemaal weer goed gekomen. Zij wisten het niet eens, en toen we in contact kwamen heb ik dat verteld. Die kaakbreuk heeft geen extra werk aan het gebit verder opgeleverd. Gewoon normale bezoekjes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:16

DuoPenotti schreef:
Dat jij ze niet kent staat niet gelijk aan dat ze niet bestaan :D
Of je hebt paarden waar dat niet bij kan. Bij mij kan het dus ook maar bij 1, alle andere die ik heb of heb gehad was dat ook niet het advies.

Kan altijd, Maar heb er echt behoorlijk veel verschillende bij gehad en ook vaak aan anderen en klanten gevraagd wie ze hadden bijv.

Al zou iemand het adviseren, gaan ze hier gewoon standaard elk jaar. En dan is er inderdaad niet altijd iets gedaan, want het was ook niet altijd nodig, maar ik wil dat wel zeker weten. En als ze voor de 1 komen, dan de rest ook even.

Zoals je op de geplaatste foto kan zien, was die pony nooit geweest en die vinden een tandarts ook onzin. Ze heeft het allemaal overleefd dat ze niet ging, ook met die haken, maar ze is er enorm van opgeknapt. En anders was ze gewoon zo blijven staan.

Mn andere merrie kwam bij ons en zou wel altijd netjes gedaan zijn, maar had ook haken. Was al even "overgeslagen" vermoed ik.

Bij jonge paarden die voldoende ruwvoer eten en niks mankeren, ben ik ook niet zo bang. Maar als ze met een achterstand qua gebit komen en ouder worden, wacht ik soms niet eens meer een heel jaar.

Vroeger hielden ze het niet bij, maar tegenwoordig krijg je ook een kaart of wordt het opgeslagen wat er gedaan is en evt wat eruit is. Als de tandarts even kan kijken en je kan zelf aangeven of je wel of niet iets opvalt, heb je al een mooi systeem om het bij te houden.

En wat hier werd gezegd ervaar ik ook. Elke tandarts kraakt bijna wel het werk van de voorganger af. En heb er meerdere bij gehad die nooit naar de snijtanden keken en nu doen veel dat wel.

Maar goed, heb ook wel problemen ervaren na een behandeling van een bekend en populair iemand en baal dan ook behoorlijk.