Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pauline schreef:Hond die standaard toch de bak inkomt, of mensen die hun hond in een hoek van de bak laten liggen, vreselijk.
Het pissen in je stal, of tegen je opspringen. Ik hou echt van honden maar niet op stal.
Pauline schreef:Hond die standaard toch de bak inkomt, of mensen die hun hond in een hoek van de bak laten liggen, vreselijk.
Het pissen in je stal, of tegen je opspringen. Ik hou echt van honden maar niet op stal.
Cer schreef:nou ja de negatieve reacties komen waarschijnlijk voornamelijk door baasjes die hun honden niet in de gaten houden danwel niet opvoeden...
maar misschien is het net als met kinderen .. "nee hoor de mijne doet dat niet"
Zonnetje81 schreef:Mijn mening: zolang het niet je eigen prive stal is = hond thuis laten. Maar ik weet dat veel mensen mijn mening niet delen
Loody schreef:Zonnetje81 schreef:Mijn mening: zolang het niet je eigen prive stal is = hond thuis laten. Maar ik weet dat veel mensen mijn mening niet delen
Nee klopt ik deel deze mening niet.
Honden op stal heeft heel veel waarde voor je paard. Leren omgaan met elkaar.
Vooral de hond leren omgaan met je paard.
Ik zou graag willen dat elke hondeneigenaar tijd en moeite zou nemen om hun hond te laten wennen aan paarden. Zodat ze paarden met rust laten als ze die tegenkomen bijvoorbeeld in het bos.
Maar inderdaad wat hierboven gezegd wordt.. hond moet goed luisteren anders heeft het geen zin en weinig mensen vinden het nodig om hun hond goed te laten luisteren.
LWDaisy schreef:Pauline schreef:Hond die standaard toch de bak inkomt, of mensen die hun hond in een hoek van de bak laten liggen, vreselijk.
Ik denk er hetzelfde over. En wat mij dan opvalt, is dat de kleintjes vaak het ergste zijn, het minst opgevoede.
Zie je bij paarden ook wel eens haha.
En kom dan niet aanzitten met "maar je paard plast/poept toch ook in je stal", of "maar je wordt hier toch sowieso vuil" - vreselijke smoes vind ik dat. Laat het beest in je eigen stal schijten. En tegen je eigen auto aanzeiken. Kan mij niet schelen of het "een paar druppels zijn" of een volwaardige Rottweiler-plas is - niet in mijn stal, niet tegen mijn spullen, niet tegen het hooi/stro dat in de loods ligt. Laat je eigen spullen onderzeiken zeg.
Ik vraag me ook altijd af "wie is er aansprakelijk". Stel nou dat één van die keffers bij mij de wei op loopt terwijl de eigenaar van die keffer 100m verderop bezig is. Ik heb dan zoiets van "als je hond een trap krijgt, niet bij mij komen huilen". Maar stel dat mijn paard zou schrikken en zich daardoor zou mistrappen, zou ik echt wel verwachten dat de eigenaar van de hond voor de DA kosten opdraait.
Als ik de parking op rij en zo'n kleine rat sukkelt onder mijn wielen (ik zou me de rest van mijn leven mega rot voelen, want ik hou oprecht van honden) - wat dan? Het beest loopt los, ik zou me rot voelen maar niet verantwoordelijk.
Er zijn ook opgevoede honden bij ons op stal hoor! Daar heb ik geen enkel probleem mee!
Maar ik vind "de stal" in de eerste plaats een plek voor paarden, en niet voor honden. Als de hond in kwestie niet 110% opgevoed is, luistert, laat het dan aub thuis.