Zesjarige amazone boekt ene zege na de andere

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:56

Karin schreef:
Ik vind dat er te snel wordt geoordeeld: het zal wel zo'n meisje zijn dat gedwongen wordt door haar fanatieke ouders, het is niet gezond, het is dit, het is dat. Alsof alles zo zwart/wit is in het leven. Je kent de gezinssituatie niet, dus je kunt er ook niet over oordelen of het gedwongen is.

Vind ik ook, toen ik 6 jaar was, was ik er nog niet mee bezig, maar dat komt misschien omdat er thuis geen paarden of pony's waren en dat is bij dit meisje wel zo, als ik het goed lees.
Maar toen ik 8 werd, heb ik heel lang gezeurd om les, en kreeg al vrij vlot een pony, waar ik iedere dag op zat en het liefst zo lang mogelijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:10

coydog schreef:
Iedere dag naar school fietsen is namelijk ook niet gezond,zo is gym op school ook gevaarlijk.

Idd. En wat dacht je van iedere ochtend en middag een paar uur lang in dezelfde houding in een schoolbank zitten? En na thuiskomst nog een paar uur achter de computer? Nee, daar zijn fysiotherapeuten blij mee. Scheve mond

Ik denk dat afwisseling van houding heel goed is voor een kinderlichaam. IMO lekker laten sporten als ze daar zin in hebben, zodat ze spieren en botten kunnen benutten die ze overdag in een schoolbankje niet of nauwelijks gebruiken.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:36

Denk dat we ons eerder zorgen moeten maken om veel te jonge turners en turnstertjes die volgepropt worden met hormonen om maar vooral NIET te groeien dan om een kind wat een pony heeft en daar veel plezier in heeft.

Inderdaad kun je dan nog wel doorgaan met dingen opnoemen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:02

Als het meisje er maar veel plezier in heeft vind ik het hartstikke leuk voor haar en ook knap van der!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:26

Jong geleerd is oud gedaan.Afbeelding

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:44

Suzanne F. schreef:
Leuk voor zo´n meisje! Daar zou dat Rabobank talentenplan eens moeten kijken en bijspringen en niet bij al die junioren en young riders met de dure paarden en super begeleiding.

helemaa mee eens, degene die nu in het talentenplan komen, die waren er anders ook al gekomen, sterker nog, die zijn veel verder dan menig talentje kan komen, simpelweg door gebrek aan geld ofzo.

maar echt leuk zo'n meisje!

de dochter van mn insrtucteur is ook zo, heeft sinds kort een eigen pony(nadat de manegepony's waren verkocht en hij nog alleen pensionstal is)
ze mag alleen in die weekenden rijden dat ze bij dr vader is en soms op woensdagmiddag.(ouders zijn gescheiden) en toch is ze tot nu alleen nog maar 1e geweest, maar die komt er ook wel, al was het alleen al omdat dr vader een eigen stal heeft, dat scheelt ook veel natuurlijk!

er zijn zoveel jonge talentjes, die het ook zelf graag willen zonder dat ze gepusht worden, maar waarbij er gewoon geen geld is voor supergoede pony's en paarden en dure goede lessen, daar zou het talentenplan voor moeten zijn!

OoMissFameoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:19

heel erg gaaf en leuk voor haar..!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:09

Kei leuk voor zo'n meisje!!!

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:50

Heerlijk voor zo'n kind om,die kans te krijgen. De familie is goed bekent met paarden en pony's, dus zal dat wel goed gaan. Ik denk dat die heupen en botten en gewrichten minder lijden van dat rijden op een goede pony, dan op de schoolbanken en de gym die de kinders nu op school krijgen. Persoonlijk zie ik liever een kind starten op een goed geschoolde pony, dan dat ze hobbelt op een shet die zijn eigen goesting doet. Daar leren ze niet veel goeds op, alleen maar vallen en een evenwicht. Als het kind met een goede pony, en dat is die Coco, een start maakt dan is die voor de toekomst verzekerd, als er tenminste talent is. Waarom , als je de mogelijkheid hebt, een kind niet die kans geven. Ik zou willen dat mijn ouders mij toendertijd die kans hadden gegeven. Ik mocht pas gaan paardrijden toen ik zelf geld verdiende. Mijn eerste loon ging dus naar de manege, toen nog in Den Dolder langs het spoor. Dus mensen oordeel niet om later zelf een oordeel te krijgen , als dat kind dat nu toch wil, stimuleren. Stimuleren, sport is gezond.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:01

Suzan van Dalen ken ik wel
Is het zusje van een vriendin van me.
(en de dochter van dokter van Dalen)
Ze rijdt idd heel erg goed!

Saskia31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:00

Hartstikke leuk! Zelf was ik 9 toen ik een pony kreeg maar als het stond al op m'n verlanglijstje voor m'n verjaardag vanaf het moment dat ik het woord pony kon schrijven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:02

Hmm, dit is wel een heel oud nieuwstopic om nog op te reageren. Vandaar een slotje.