Wolf bijt pony dood in Limburg: “Onze kerst is vergald”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:53

Art_Ificious schreef:
Grote paarden idd nóg niet. Die fjord heeft geluk gehad dat de eigenaar het gehoord heeft.
Maar... Die stond ook alleen, wat me ook opvalt tot nu toe de slachtoffers (enkel pony gebaseerd, niet de schapen) stonden of alleen of met 2 (misschien 3?)
Het lijkt dus dat kuddes voorlopig nog veiliger zijn. .

Pony in dit artikel stond met zijn drieën. Een andere pony was ook gewond.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:54

Het is gewoon doodeng met die monsters op straat.
Ik geloof inmiddels ook niet meer dat kinderen veilig blijven. Het is gewoon een kwestie van tijd, vooral met die monsters die op klaarlichte dag door de bebouwde kom heen struinen.

Is toch niet normaal dat wat een stel gestoorde clubs willen gewoon wet is in Europa.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:58

Ik ben bang dat ze pas wat er aan gaan doen als er echt daadwerkelijk een kind word aan gevallen :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:00

Dandelion07 schreef:
Ik ben bang dat ze wat er aan gaan doen als er echt daadwerkelijk een kind word aan gevallen :n

Eigen schuld moet je ze maar achter een wolfwerend hekje zetten _O-

BigOne

Re: Wolf bijt pony dood in Limburg: “Onze kerst is vergald”

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:03

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:04

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:47

Ayasha schreef:
Horsepride schreef:
Hoe groot óf klein was de pony ?

Maakt dat echt uit?
De heer loos heeft bij gesteld dat 1 wolf een paard van 1.50m aan kan. Dus voor een roedel is geen enkel paard meer veilig.

Horsepride schreef:
Heb tot nu toe nog geen enkel bericht voor bij zien komen dat een wolf een paard gedood heeft. Tot nu toe alleen klein spul of oudjes die zich zelf niet meer voldoende kunnen beschermen.

Wat is je punt?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:10

Ja die vat ik ook niet helemaal...

Is klein spul minder verdrietig voor ren eigenaar of wat??

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:15

Vergis je niet. Grote paarden kunnen ook door een schrikreactie uitbreken of geblesseerd raken.
En bij meerdere wolven gaan ze helaas ook grotere dieren pakken.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:18

DuoPenotti schreef:
Dandelion07 schreef:
Ik ben bang dat ze wat er aan gaan doen als er echt daadwerkelijk een kind word aan gevallen :n

Eigen schuld moet je ze maar achter een wolfwerend hekje zetten _O-

:j
Over een paar jaar moeten we allemaal in wolfwerende pakken over straat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 06:28

Wat zijn ze naiëf. Omheining is niet wolfproof want stroom is langs de verkeerde kant gezet. Ja en dan? Dan kon hij er inderdaad in volgens die theorie, maar zou hij er niet meer uit mogen geraken. Maar ik zie toch geen wolf met een dikke pens op die foto die niet over de stroom kan klauteren hoor 8)7

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 07:15

Moestuin schreef:
Wat zijn ze naiëf. Omheining is niet wolfproof want stroom is langs de verkeerde kant gezet. Ja en dan? Dan kon hij er inderdaad in volgens die theorie, maar zou hij er niet meer uit mogen geraken. Maar ik zie toch geen wolf met een dikke pens op die foto die niet over de stroom kan klauteren hoor 8)7
dat idd..

Maar dan vraag ik me ook af hoe snel ze uit een afgesloten stuk klauteren zoals op dat 2e YouTube filmpje dat hier gepost werd.

Als de eigenaar wakker wordt van gestommel raakt die wolf zelf in paniek, dan kan die toch zo geconcentreerd niet meer klauteren? Ideale kans om de wolf af te schieten op dat moment als je het mij vraagt }:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:05

en zo zijn we weer volledig ontspoord naar hysterie over kindaanvallende monsters :roll:

Jullie zijn imo net zo erg mbt het onderwerp/risico als wolfrisico bagatelliseren. Beiden is even zinloos en even irrelevant voor de familie.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:22

Wat ik me afvraag hoe veilig ben je nog als je je paard of pony rijd in het bos en dan vooral wanneer je alleen rijdt..... is dat nog veilig?

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:36

Het is slechts 300 jaar geleden dat in Frankrijk tegen de 10.000 koeien, schapen, veulens, alsook tegen de 100 kinderen (vaak koeienhoeders in de bergweides) per jaar slachtoffer werden van wolfaanvallen.

Google, la Bète de Chevaudan, …

Een wolf van 65 kilo tegen een kind, …

Er zullen toch meer mensen zijn die weten wat er kan gebeuren, en dat geeft te denken, …

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:44

DDDara schreef:
Wat ik me afvraag hoe veilig ben je nog als je je paard of pony rijd in het bos en dan vooral wanneer je alleen rijdt..... is dat nog veilig?

Je bent nergens 100% veilig.
Niet op straat, niet in je auto, niet in het bos en thuis kun je van de trap vallen en je nek breken.

Hier zijn ook wolven gesignaleert maar ik rijd gewoon nog buiten en ben ook niet van plan dat te veranderen. Dan zou ik ook thuis moeten blijven voor agressiefe honden die in het bos uitgelaten worden en dan moet ik ook niet meer auto rijden, fietsen of in een vliegtuig stappen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:47

Als je zo met wolven omgaat als Nederland en Belgie dat doen dan krijgen wij de twijfelachtige eer om in Europa de eerste te worden waar een kind gegrepen wordt.

Hier lopen de wolven gewoon op klaarlichte dag te struinen in de bebouwde kom. We zijn hier het meest gestoord van alle landen met wolven.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:48

La Bete is misschien ook wel een hond geweest die opgeleid was om mensen aan te vallend dus dat lijkt me niet zo een goede referentie.

De hysterie over kinderen die aangevallen worden en of je nog alleen door het bos kan rijden met je paard vind ik overtrokken maar al het vee en de ponies die verscheurd in de weide liggen is echt niet ok. Jan Loos is flink van het padje aan het raken, ook als je zijn reacties leest op de posts van onze burgemeester die geen wolvenfan is. Het is toch niet voor te stellen dat iemand die dergelijke reacties plaatst waar het sarcarsme en de hoogmoed vanaf druipt serieus wordt genomen door instanties?

Van mij mag die hele wolf opgeruimd worden of binnen het militair domein gehouden worden ofzo. Hier begon het enkele weken geleden met 1 wolf en nu ineens zijn er 'magisch' nog 3 bij gekomen vanuit een hele andere tak. Ondertussen gaat het gerucht rond dat er dus wolven bijgezet zijn uit een ander gebied om inteelt te voorkomen want het kweekt allemaal lustig door.

Het is allemaal zo dubbel met die wolfwerende omheining, in mijn ogen is dat echt nefast voor het al het andere wild. Het leefgebied van de reeen, zwijnen, vossen, hazen.. wordt wel erg beperkt. Allemaal voor 1 diersoort die hier al 100 jaar weg was en dus niet meer past te accommoderen. Raar toch?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:13

Cowgirl schreef:
Je bent nergens 100% veilig.
Niet op straat, niet in je auto, niet in het bos en thuis kun je van de trap vallen en je nek breken.

dan moet ik ook niet meer auto rijden, fietsen of in een vliegtuig stappen.

Ik vind dit altijd van die onnozele reacties.
Over het algemeen kan je het overige verkeer aardig inschatten en doe je daar ook dingen zoals een fietshelm dragen en een gordel omdoen in de auto voor de veiligheid.
Dingen zoals je nek breken zijn nu eenmaal ongelukken.
Maar aangevallen worden door een wolf is van een heel ander caliber.

Ik heb 2 shetlanders, denk maar niet dat ik nu gezellig in een wolvengebied ga wandelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:23

Onali schreef:
Over het algemeen kan je het overige verkeer aardig inschatten en doe je daar ook dingen zoals een fietshelm dragen en een gordel omdoen in de auto voor de veiligheid.

Wat een ánder in het verkeer doet heb jij minder invloed op dan op het gedrag van loslopende konden of een wolf.

Verder staat een helm, gordel oid volstrekt los van ´veiligheid´, van de kans op een incident. Beperkt mogelijk alleen de gevolgen.

´Wolf´ is helaas een beladen begrip wat tot emoties leidt waardoor ratio niet meer van toepassing is.
Dat doen jullie jezelf aan.
De verplichte zogenaamd oh zo veilige drivers aids in moderne autos zijn gevaarlijker dan de wolf :roll:

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:31

Huertecilla schreef:
en zo zijn we weer volledig ontspoord naar hysterie over kindaanvallende monsters :roll:

Jullie zijn imo net zo erg mbt het onderwerp/risico als wolfrisico bagatelliseren. Beiden is even zinloos en even irrelevant voor de familie.

Ben het met je eens over enige hysterie maar de filmpjes over wolven die door woonwijken heen hollen liegen er niet om. Niet dat die kwaad doen, zijn veelal op de vlucht maar het is een niet normaal beeld natuurlijk zo door de straatjes in de pitoreske woonwijken.
Er is hier gewoon echt geen ruimte voor zo veel van die dieren.
Het is ook nog eens sneu voor die beesten ook. Niemand wint hier wat mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:39

Wat mij heel hard raakt, en dit is puur persoonlijk, dat weet ik: Ik heb begin september mijn Duitse herder moeten laten inslapen van 3 jaar. Er waren al bijtincidenten geweest met mensen (gelukkig zonder al te veel schade) en hij had al enkele van mijn schapen gebeten en ernstig verwond. Gelukkig hebben wij die wel allemaal kunnen redden (buiten dit was er natuurlijk nog meer aan de hand maar niet van toepassing) Maar nog maar heel even en ik moet de keuze gaan maken om van mijn schapen wandelend buffet te gaan maken voor de wolven en mijn dochter enkel nog onder constant toezicht te laten buiten spelen (natuurlijk ben ik er nu ook bij, maar soms loop je gewoon even naar binnen voor wat drinken etc) of, ik moet mijn schapen, die ook gewoon buiten dieren zijn en genieten van het zonnetje en gras, opsluiten op stal.

Waarbij iedereen bij mijn Duitse herder riep: Juiste keuze en je kunt je het niet maken dat hij een mens ernstig ging verwonden of een schaap dood ging bijten. Lijkt het bij de wolf bij een grote groep mensen wel: Prima, doe maar. Eet maar de huisdieren van mensen op en jaag maar schrik aan. Ga. U. Gang.

En ja, dit is puur persoonlijk. Maar dit vreet aan mij. Van een huisdier is zo gedrag niet gewenst maar staat de stempel wolf erop is het prima. Ik had hem beter losgelaten bij de wolven. Had hem niet mis staan…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:42

Aanvulling nog: Bij een kennis van mij is vorig jaar haar kudde schapen en herten dood gebeten. Bleken 2 loslopende honden te zijn in de wijk. Dieren zijn ingeslapen. Maar van een wolf is het wel ok. Ik vind dat even min ok, of het nu wolf of hond is.

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:55

VRESELIJK. om zo maar duidelijk te zijn. Ik vind dat de wolf wel in Duitsland mag blijven hoor.. daar weten ze er raad mee en hier niet!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:18

Waarom doet de overheid hier niks in vraag ik me af. Het is wachten tot er echt iets groot mis gaat. Waarom komt er niet zo'n bosbeheer organisatie in actie en verdoofd die beesten en brengt ze naar een land waar ze wel goed kunnen leven en de omgeving niet in gevaar brengen?

En de gemeentes, waarom veranderen ze niet hun regels over hoe hoog een omheining wel niet mag zijn?
De regering ziet toch ook het probleem?