Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Die van mij staat 24/7 buiten en zou denk ik juist onrustig worden van opsluiten. Wel wil ik hem in de bak hebben zodat als hij gaat rennen het niet glad is en de omheining hoog en stevig is.
Vorig jaar boeide het hem niets dus ik denk dat het dit jaar ook wel prima gaat. Blijf er wel voor de zekerheid bij.
prugelpiet schreef:Unpopular opinion waarschijnlijk, maar als je je paard in de wei laat staan in een gebied waar je weet dat er vuurwerk afgestoken word, vind ik dat je als eigenaar ook een hoop schuld te wijten valt.
Je kan van vuurwerk vinden wat je wil, maar je bent als eigenaar gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid van je dier, en die veiligheid is er imo niet in een weitje achter een draadje in vuurwerk gebied. Mensen gaan geen rekening houden met andermans dieren.
Popstra schreef:Ik denk dat je als eigenaar zijnde er ook niet zo een ding van moet maken. Zelf relaxed blijven en kalm doen in bijzijn van je paarden scheelt al veel.
Laat ik zo zeggen,heb in al die jaren ik paarden heb nog nooit zenuwachtige in paniek zijnde paarden gehad. En dan staan er hier 7
En tijdens carbid schieten staan ze ook gewoon in hun paddocks te kijken.
Met oud/nieuw staan ze gewoon savonds binnen net als elke andere avond swinters maar nu met licht en radio aan. Ook nooit geen probleem.
Ik zelf ben ook relaxed dan net als anders. Maak me niet druk en denk er zelfs niet aan. Denk echt dat dit al veel doet.
Captain schreef:Joh trek het je niet zo persoonlijk aan Ayasha. Ik heb dezelfde ervaring, en nee dat werkt niet bij elk paard. Maar als dat wel werkt is dat toch fijn en een goede tip?
Popstra schreef:prugelpiet schreef:Unpopular opinion waarschijnlijk, maar als je je paard in de wei laat staan in een gebied waar je weet dat er vuurwerk afgestoken word, vind ik dat je als eigenaar ook een hoop schuld te wijten valt.
Je kan van vuurwerk vinden wat je wil, maar je bent als eigenaar gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid van je dier, en die veiligheid is er imo niet in een weitje achter een draadje in vuurwerk gebied. Mensen gaan geen rekening houden met andermans dieren.
Helemaal mee eens!
Ayasha schreef:Captain schreef:Joh trek het je niet zo persoonlijk aan Ayasha. Ik heb dezelfde ervaring, en nee dat werkt niet bij elk paard. Maar als dat wel werkt is dat toch fijn en een goede tip?
Waar precies staat een goede tip?
Er staat alleen een insinuatie dat mensen wiens paarden er problemen mee hebben iets fout doen.
Captain schreef:Dat staat er helemaal niet, dat wil je lezen.