Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Wat betreft die min of meer tamme wolf op de Hoge Veluwe: het is of een blauwe bil (en hooguit een blauwe plek op z'n reet) voor die wolf of een kogel - en dat laatste pas nadát er een mens is aangevallen. Dus ik weet niet of die lui ooit geleerd hebben een risico-analyse te maken, maar ik zou het wel weten....
Nikass schreef:Zo jammer hè, de PVDD heeft over veel maatschappelijke onderwerpen best goede standpunten. Maar in geval van de paardensport slaan ze helaas de plank volledig mis.
Jammer ook dat er meteen weer anti wolf geluiden te horen zijn. Ja je moet de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen paarden, en als je je pp niet dusdanig kan afschermen voor wolven is het idd wsch verstandig de paarden snachts op stal te zetten. Dat is niet zielig en als je dat wel vindt en anders wil, zal je inventiever moeten zijn
scrabbel schreef:Nikass schreef:Zo jammer hè, de PVDD heeft over veel maatschappelijke onderwerpen best goede standpunten. Maar in geval van de paardensport slaan ze helaas de plank volledig mis.
Jammer ook dat er meteen weer anti wolf geluiden te horen zijn. Ja je moet de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen paarden, en als je je pp niet dusdanig kan afschermen voor wolven is het idd wsch verstandig de paarden snachts op stal te zetten. Dat is niet zielig en als je dat wel vindt en anders wil, zal je inventiever moeten zijn
De wolven zijn overdag ook gewoon actief. Kijk bijvoorbeeld naar het filmpje dat de Wolf achter een fietser aan rent. Er bestaat alleen hekwerk dat het moeilijker maakt voor de Wolf. Dus wat jij zegt is alle dieren dag en nacht opsluiten in een stal. Dat is dierenmishandeling!
Ibbel schreef:Wat betreft die min of meer tamme wolf op de Hoge Veluwe: het is of een blauwe bil (en hooguit een blauwe plek op z'n reet) voor die wolf of een kogel - en dat laatste pas nadát er een mens is aangevallen. Dus ik weet niet of die lui ooit geleerd hebben een risico-analyse te maken, maar ik zou het wel weten....