Partij voor de Dieren niet blij met inzet paarden op 11-11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:21

Wat betreft die min of meer tamme wolf op de Hoge Veluwe: het is of een blauwe bil (en hooguit een blauwe plek op z'n reet) voor die wolf of een kogel - en dat laatste pas nadát er een mens is aangevallen. Dus ik weet niet of die lui ooit geleerd hebben een risico-analyse te maken, maar ik zou het wel weten....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:34

Ibbel schreef:
Wat betreft die min of meer tamme wolf op de Hoge Veluwe: het is of een blauwe bil (en hooguit een blauwe plek op z'n reet) voor die wolf of een kogel - en dat laatste pas nadát er een mens is aangevallen. Dus ik weet niet of die lui ooit geleerd hebben een risico-analyse te maken, maar ik zou het wel weten....

Ik weet niet wat voor een gedachte erachter zit.
Maar het zou me niets verbazen dat ze er op aansturen dat de wolf binnenkort doodgeschoten moet worden om dit vervolgens in de komende verkiezingscampagne uit te gaan buiten.

Met de wolf hebben ze al laten zien dat ze niets om dierenleed geven. Nogmaals ik weet niet wat er achter zit. Maar deze actie van hun kant is totaal niet logisch te verklaren. Maar een doodgeschoten wolf kan ze nog weleens stemmen op gaan leveren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:48

Met de Oostvaardersplassen heeft de PvvD vooral een bijzonder standpunt ingenomen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:16

Nikass schreef:
Zo jammer hè, de PVDD heeft over veel maatschappelijke onderwerpen best goede standpunten. Maar in geval van de paardensport slaan ze helaas de plank volledig mis.

Jammer ook dat er meteen weer anti wolf geluiden te horen zijn. Ja je moet de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen paarden, en als je je pp niet dusdanig kan afschermen voor wolven is het idd wsch verstandig de paarden snachts op stal te zetten. Dat is niet zielig en als je dat wel vindt en anders wil, zal je inventiever moeten zijn :)*

Jij bent kennelijk niet op de hoogte van hoeveel dieren er overdag gepakt worden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:19

scrabbel schreef:
Nikass schreef:
Zo jammer hè, de PVDD heeft over veel maatschappelijke onderwerpen best goede standpunten. Maar in geval van de paardensport slaan ze helaas de plank volledig mis.

Jammer ook dat er meteen weer anti wolf geluiden te horen zijn. Ja je moet de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen paarden, en als je je pp niet dusdanig kan afschermen voor wolven is het idd wsch verstandig de paarden snachts op stal te zetten. Dat is niet zielig en als je dat wel vindt en anders wil, zal je inventiever moeten zijn :)*

De wolven zijn overdag ook gewoon actief. Kijk bijvoorbeeld naar het filmpje dat de Wolf achter een fietser aan rent. Er bestaat alleen hekwerk dat het moeilijker maakt voor de Wolf. Dus wat jij zegt is alle dieren dag en nacht opsluiten in een stal. Dat is dierenmishandeling!

Nee hoor dat zeg ik niet. Quote ff waar dat staat 8)7
Er zijn ook opties om je dieren overdag in pp te beschermen. Neem geen schapenhouders als voorbeeld die hun schapen achter een enkele draad hebben staan, ach en wee klagen maar anders een week later hun dieren naar de slacht hadden gebracht. Kom op zeg!

De betreffende wolf moeten ze allang zenderen en paintballen, maar park de Hoge Veluwe wil niet -O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:00

Ibbel schreef:

Je loopt risico dat die blauwe bil resulteert in wolf die schutter aanvalt, en die zullen geen dodelijke backup bij zich hebben vrees ik. Vervolgens wordt het weer een hele boel idioterie over wie nou schuldig is en of wolfje wel met wat dan ook beschoten mag worden. Voordat dat getouwtrek over is, zijn we jaren verder.

Elisa2

Re: Partij voor de Dieren niet blij met inzet paarden op 11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:26

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het wolvenbeleid niet deugt en dat ze zoals gewoonlijk weer eens achter de feiten aanlopen ipv dat de plannen eerst goed doordacht zijn. En zo gaat het steeds met van alles in de politiek.

Juist diepgaand onderzoek laten doen door onafhankelijke partijen met verschillende meningen daar ontbreekt het vaak aan en dat zie je dan dus ook heel duidelijk terug in de stellingen van de PvdD die vooral gebaseerd zijn op emotie en eigen invulling en niet op kennis.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:32

Oh, ik dacht even dat ik in het wolventopic zat.. :')

Citaat:
en als je je pp niet dusdanig kan afschermen voor wolven

Hoe dan precies eigenlijk?