Lijsken schreef:Ik mag toch hopen dat iedereen hier vind dat een paard niet 24/7 op stal hoort.
Ik zeg eerlijk dat ik niet precies weet hoe het bij de Dutch Masters gaat, maar bij de meeste grote meerdaagse wedstrijden zijn geen weides en paddocks. Daar vind ik wel wat van, qua dierenwelzijn. Wat mij betreft dus heel goed dat hier kritisch naar gekeken wordt.
Lijsken ben je wel eens in de Brabanthallen geweest voor shows?
Wij wel. De paarden zijn of bezig (inrijden, show rijden, stand, wandelen ad hand of uitrusten in de stal). Er is ongelooflijk veel te zien en niet alle paarden zijn geschikt hiervoor. De stallen zijn van staal en open dus er is veel contact.
'S Nachts is er onderling gehinnik en elke groep heeft bewaking die daar slaapt (mijn dochter paste op Hercule).
Na paar dagen komen ze thuis. Hercule vond het fantastisch en was zo super braaf met alles. Polie hebben we het nooit mee gedaan, is teveel. Ze hebben daar geen weilanden nodig. Er is zat röhring.
Enne ik praat over een merens die 24 uur op de wei stond omdat hij anders vervelend werd.
Wat is nu voor paarden zo leuk?
Die dagen is er veel te zien en te doen. Hard werken dus.
Ze zien hun baasjes, grooms erg veel (geeft zo'n band), worden veel gepoetst, komen veel in de hand en zijn voortdurend het middelpunt. Vandaar niet voor alle paarden geschikt. Maar de paarden die ik heb gezien, hetzij wedstrijdpaarden of showpaarden , deden het allemaal fantastisch. Je krijgt er ook fijne zeer ervaren paarden van, die nergens van op kijken.