Britt Dekker en George winnen brons op het EK voor Iberische paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:05

Veulen84 schreef:
dresjoepie schreef:
Emmelie heeft hem maar even gereden na het WK jonge paarden is George terug gegaan naar zijn eigenaren in Spanje. Emmelie heeft bemiddeld in de koop voor Britt en heeft hem daar eerst gereden voordat Britt erop ging. Emmelie werdt er niet heel gelukkig van hoe hij liep. Het kwam erop neer dat hij op de Spaanse manier gereden was en de stap heel slecht geworden was. Dit was met de eerste show die Britt er mee reed onder begeleiding van Emmelie. Hier is helaas geen filmpje meer van beschikbaar dit was tijdens een FIRA evenement.

Ik vind dat Britt hem keurig rijdt het is een hengst met heel veel power en de stap is zeker verbeterd afgelopen tijd.

Dit is hem in Spanje: https://www.facebook.com/sonja.mooij.9/ ... rCVAbHRDAl

De verschillen in Spaanse en Nederlandse rijstijl is best groot. Als je gaat wisselen tussen die 2 is er best wat overgangstraining nodig voor een paard. Dus of iets slecht is op dat moment wil niet zeggen dat ie ook slecht gereden is, hooguit dat jij of iemand het niet mooi vind.

Leuk om te zien, ik zie wel dezelfde bewegingsvorm als onder Britt en ook een beetje dezelfde problemen zowel bij deze ruiter als bij haar.

neetoch

Re: Britt Dekker en George winnen brons op het EK voor Iberische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:46

Ik zal wel weer blond zijn , maar op fb (hoefslag artikel) hebben ze het erover dat ze zilver heeft gewonnen op dat EK. Wat is nu correct eigenlijk? Beide super natuurlijk.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:17

Ze had brons maar nr 2 is gediskalificeert dus nu zilver . Zo begreep ik het.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:19

anca schreef:
Ze had brons maar nr 2 is gediskalificeert dus nu zilver . Zo begreep ik het.

Oh thanks!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:39

Volgens mij had ze juist meerdere proeven en is ze voor de proef er na 2e geworden?

Super knappe prestatie in ieder geval *\o/*

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:42

Britt Dekker en haar imponerende schimmelhengst George (v. Datil VII) wisten op hun allereerste EK voor Iberische paarden de zilveren medaille te winnen. Op het EK kwamen meerdere Nederlandse combinaties zowel individueel als voor het team aan start. Donderdag werd Britt derde met 67%, vlak achter de Franse Fanny Lerpiniere (67,53%) en de Britse Natalie Banks (67,82%) in level drie. Zaterdag werd de kür op muziek verreden waarin Britt derde werd met 71,74%. Overall was het genoeg voor de zilveren plak.

Dit staat op de site van de hoefslag :o bokt heeft alleen geen 2e topic meer er over geopend :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:41

Veulen84 schreef:
dresjoepie schreef:
Emmelie heeft hem maar even gereden na het WK jonge paarden is George terug gegaan naar zijn eigenaren in Spanje. Emmelie heeft bemiddeld in de koop voor Britt en heeft hem daar eerst gereden voordat Britt erop ging. Emmelie werdt er niet heel gelukkig van hoe hij liep. Het kwam erop neer dat hij op de Spaanse manier gereden was en de stap heel slecht geworden was. Dit was met de eerste show die Britt er mee reed onder begeleiding van Emmelie. Hier is helaas geen filmpje meer van beschikbaar dit was tijdens een FIRA evenement.

Ik vind dat Britt hem keurig rijdt het is een hengst met heel veel power en de stap is zeker verbeterd afgelopen tijd.

Dit is hem in Spanje: https://www.facebook.com/sonja.mooij.9/ ... rCVAbHRDAl

De verschillen in Spaanse en Nederlandse rijstijl is best groot. Als je gaat wisselen tussen die 2 is er best wat overgangstraining nodig voor een paard. Dus of iets slecht is op dat moment wil niet zeggen dat ie ook slecht gereden is, hooguit dat jij of iemand het niet mooi vind.

Wat is het verschil dan allemaal kwa rijstijl en hulpgeving? Ik merk nooit zo grote verscilllen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:52

Om even terug te komen over de levels van het MCI. Je mag zelf kiezen welk level je start. Je kijkt dus wat erbij je past. Vandaar dat er misschien paarden zijn die nog geen wissel oid springen maar dat ligt dan aan de ruiter dat ze een te hoog level zijn gestart.

Dit jaar heeft de NLse delegatie erg goed gepresteerd en het team word steeds groter. In 2018 iets van 7 ruiters en nu al 22 ruiters. Heb zelf in 2019 in Parijs meegereden, hele ervaring!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 00:20

Elisa2 schreef:
Leuk om te zien, ik zie wel dezelfde bewegingsvorm als onder Britt en ook een beetje dezelfde problemen zowel bij deze ruiter als bij haar.

In dit filmpje was ie pas 7. Hij is inmiddels verder getraind. Dus de vraag is wel een beetje waarom sommige dingen er nog niet uit of juist in gekomen zijn. Dat wijd gaan achter is echt wel iets, net als dat weinige zakken. Hij draagt mooi hoofd hoog, maar als ie vervolgens achter niet meer gaat dragen is het wel een stuk zwaarder voor hem allemaal.

Hannanas schreef:
Wat is het verschil dan allemaal kwa rijstijl en hulpgeving? Ik merk nooit zo grote verscilllen.

Of je verschillen voelt of problemen tegen komt hangt van meerdere dingen af. Hoe rij je zelf, hoe hoog was de training, waar stap je zelf weer in, wie heeft hem in spanje getraind en met welk doel.
De meest problematisch verschillen zijn vaak het teugelcontact, de hoge hoofd-hals-houding en voor sommige de balans.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:57

Ja ik vind hem achter sowieso niet zo, maar vind het filmpje van Britt te vaag om echt alleen daar op te beoordelen. Zou dan meer beeldmateriaal moeten zien, als 7 jarige loopt hij zo slecht nog niet in dat filmpje iig vind ik.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:15

Britt was 3de in de opgelegde proef (67%) en 4de in de kür (71%), in het eindklassement (daarin worden de twee proeven samengeteld) is ze klaarblijkelijk geschrapt maar was ze volgens mij ook brons. Maar ze staat er nu niet meer tussen. Misschien omdat ze er al niet meer was met de prijsuitreiking.

Klassement per proef: http://www.masters-iberique.com/images/ ... i-2022.pdf
Klassement per level: http://www.masters-iberique.com/images/ ... i-2022.pdf

Je kan ook wel zien dat de jury's het grondig oneens waren over de plaatsing (bij de ene stond ze op 1, bij de andere op 10 - en 8% verschil).
Ik heb beide proeven gezien en ik miste een correct van achter naar voren gereden paard met een hals op lengte en een ondertredend achterbeen. Ik denk wel dat hij heeeeeeeel erg heet is.

Eefjebeefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:48

Nou ze heeft het verdiend hoor <3 heel erg leuk!