Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dreamboy schreef:BeFunny schreef:Heel naar om zo je pony aan te treffen.
Een wolf jaagt niet op mensen.
Nog niet.
Zoolgangster schreef:Dreamboy schreef:
Nog niet.
De fotografen die tussen de wolven doorliepen lieten al zien hoe weinig mensenschuw wolven zijn. Als het wild opraakt denk ik dat de stap naar mensen aanvallen niet ver is. Vooral omdat mensen op dit moment de wolven niet verjagen, maar vol bewondering bekijken en eventueel op de foto zetten omdat ze het zo leuk vinden. Maar eigenlijk zouden we ze consequent moeten wegjagen om ze voldoende schuw te houden.
Maar ja, stel je jaagt een wolf weg (gooit er stenen naar of wat dan ook), wie zegt dat zo'n makke wolf dan niet dat brutale mens op zijn plaats wil zetten en aanvalt...
beert schreef:Er is een verschil tussen mensen aanvallen of jagen op mensen. Ik reageer op dat laatste. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat dat nog nooit gebeurd is?
Ik geef aan dat ze de voorkeur hebben voor schapen etc. Dat blijkt ook uit de cijfers van het aantal gedode Nederlandse schapen versus het aantal gedode Nederlanders.
beert schreef:Er is een verschil tussen mensen aanvallen of jagen op mensen. Ik reageer op dat laatste. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat dat nog nooit gebeurd is?
Ik geef aan dat ze de voorkeur hebben voor schapen etc. Dat blijkt ook uit de cijfers van het aantal gedode Nederlandse schapen versus het aantal gedode Nederlanders.
senna21 schreef:Wie denkt dat Nederland is opgedeeld in natuur en niet-natuur, is blijkbaar maar weinig buiten geweest.
Mensen wonen gewoon midden in het 'woud'. Ja, daar zijn gewoon dorpen, boerderijen en huizen. De wolven lopen daar ook, en zijn zeker niet schuw.,
Inmiddels in deze omgeving in roedels van 5 of meer dieren.
Dat is niet gevaarlijk mits je Nederland verandert in Alcatraz.
Zebrastreep schreef:Neem Londen , midden in de stad wonen gemiddeld 10.000 vossen! Ze liggen gewoon naast het spoor te slapen op tuinhuisjes van mensen. Je komt ze gerust tegen op straat. Maar daarin tegen was het niet verbazingwekkend. Er lagen bulten afval op straat over muurtjes gegooid. En dat maakt het voor de Vos wel heel gemakkelijk.
Ik verbleef gewoon in een woonwijk. En midden in de nacht zag je de Vossen voor je deur langslopen en je hoorde gewoon dat ze aan het jagen waren. Die zijn ook zeker niet meer zo bang voor mensen.
Loretta schreef:Vossen zijn vervelend. Maar de wolf is toch echt wel even van een ander kaliber.
Zebrastreep schreef:Amsterdam verbaast mij dan weer niks dat ze daar ook lopen grote stad en ook wel afval op straat. Hier in het noorden kom je ze zelden tegen ik heb er tot nu toe 1 in mijn leven gezien in Nederland.
Nou katten zouden wel enigsinds vaak een confrontatie hebben met een vos. De vos haakt meestal wel af. Maar ik denk als we heel veel dode katten hebben mensen ook niet blij gaan zijn.
Ik vond het best wel opvallend dat ik bij omgeving londen geen katten op straat heb gezien. Ik neem aan dat er echt daar wel mensen met katten tussen zitten.
Maar goed ook daarbij geld dat als de vos steeds meer en meer went een aanval op mensen ook niet uit te sluiten valt. Dat is gewoon met zoveel dieren zo.
Ik ben ook absoluut geen voorstander van wilde dieren te dicht bij een stad te betrekken.