Dode pony aangetroffen in Elsloo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:42

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:09

Dreamboy schreef:
BeFunny schreef:
Heel naar om zo je pony aan te treffen.

Een wolf jaagt niet op mensen.

Nog niet.

De fotografen die tussen de wolven doorliepen lieten al zien hoe weinig mensenschuw wolven zijn. Als het wild opraakt denk ik dat de stap naar mensen aanvallen niet ver is. Vooral omdat mensen op dit moment de wolven niet verjagen, maar vol bewondering bekijken en eventueel op de foto zetten omdat ze het zo leuk vinden. Maar eigenlijk zouden we ze consequent moeten wegjagen om ze voldoende schuw te houden.
Maar ja, stel je jaagt een wolf weg (gooit er stenen naar of wat dan ook), wie zegt dat zo'n makke wolf dan niet dat brutale mens op zijn plaats wil zetten en aanvalt...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:34

beert

Re: Dode pony aangetroffen in Elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:38

Er is een verschil tussen mensen aanvallen of jagen op mensen. Ik reageer op dat laatste. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat dat nog nooit gebeurd is?

Ik geef aan dat ze de voorkeur hebben voor schapen etc. Dat blijkt ook uit de cijfers van het aantal gedode Nederlandse schapen versus het aantal gedode Nederlanders.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:45

Zoolgangster schreef:
Dreamboy schreef:

Nog niet.

De fotografen die tussen de wolven doorliepen lieten al zien hoe weinig mensenschuw wolven zijn. Als het wild opraakt denk ik dat de stap naar mensen aanvallen niet ver is. Vooral omdat mensen op dit moment de wolven niet verjagen, maar vol bewondering bekijken en eventueel op de foto zetten omdat ze het zo leuk vinden. Maar eigenlijk zouden we ze consequent moeten wegjagen om ze voldoende schuw te houden.
Maar ja, stel je jaagt een wolf weg (gooit er stenen naar of wat dan ook), wie zegt dat zo'n makke wolf dan niet dat brutale mens op zijn plaats wil zetten en aanvalt...

Nee dit ligt volledig aan de fotografen die zo dicht in de buurt kwamen. Je moet afstand houden , als deze wolf wat uitgevallen was het volkomen terecht ze stonden er een paar meter vanaf dan is het puur natuurlijke selectie in mijn ogen.

Als je een kudde wilde paarden tegen komt hoor je daar ook afstand van te houden anders gaan ze wennen aan mensen.

Op de Veluwe ging het ook nog om een jonge wolf die ook nog de weg kwijt was en er dus ook niks van snapt. Vindt ik in dit geval volledig de schuld van die mensen die erom heen stonden als die wolf nu minder bang is voor mensen.

Tevens is er ook een andere soort die familie is van de wolf die ook in staat is om kleine dieren zoals pony's te grijpen. Volgens mij de goudjakhals heeft ook wat weg van de wolf. Laat zich alleen nog minder zien en het is onduidelijk hoeveel er daarvan zijn in Nederland.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:14

Zerena schreef:
pillow schreef:
In Hoogersmilde is gistermiddag 1 gefilmd die dood leuk bij iemand in de tuin liep Zo langs de schommel en trampoline rondje door de bak en weer verder.

Dit filmpje is al wat ouder.

Nee hoor van 20 oktober.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:05

beert schreef:
Er is een verschil tussen mensen aanvallen of jagen op mensen. Ik reageer op dat laatste. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat dat nog nooit gebeurd is?

Ik geef aan dat ze de voorkeur hebben voor schapen etc. Dat blijkt ook uit de cijfers van het aantal gedode Nederlandse schapen versus het aantal gedode Nederlanders.

Ik denk niet dat je nog veel geeft om dat taaltechnische verschil als je een stel wolven in je hebt hangen eerlijk gezegd. Als je een voorproefje wil mag je altijd eens het pak aan doen voor de mechelse herders hier. :j Dat is ook niet jagen. Kijken of je dan nog bezig bent met "ze jagen niet op me ze vallen me alleen aan." en dat is dan nog een gecontroleerd experiment. :+

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:11

Bedankt voor de vriendelijke uitnodiging, maar ik haak af. Je hoeft het ook niet te begrijpen natuurlijk.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:39

In Hoogersmilde is gistermiddag 1 gefilmd die dood leuk bij iemand in de tuin liep Zo langs de schommel en trampoline rondje door de bak en weer verder.
[/quote]

Dit filmpje is al wat ouder.[/quote]
Nee hoor van 20 oktober.[/quote]

Inderdaad

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:10

beert schreef:

Zowel jacht op mensen als prooi, als aanval uit verdediging (nest/voedsel) of in de weg tussen wolf en vee, als agressie vanuit een rabies infectie zijn en komen/kwamen door het gehele verspreidingsgebied voor. Dat maakt het volgen van mensen met honden of kinderen op pony's zo zorgelijk. In oost-europa zijn mensen al aangevallen na rondje met de hond wandelen, hond gegrepen in de tuin, mens in huis!
Deze of vorige maand bv nog aanval op mens vanuit hinderlaag in Italie langs fietspad, daar volgen ze de wilde zwijnen naar de steden (ander wild is al opgegeten) en dan zijn mensen makkelijker dan everzwijn.
Mens is vrijwel laatste keus, maar dat duurt enkel zolang er ander redelijk makkelijk voedsel is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:19

Plus wij doorkruisen het gebied van de Wolf , en gebieden kruisen van wilde dieren is gewoon niet handig. Maar daarvoor is Nederland toch echt veelte klein. We kunnen ze geen groot gebied aanbieden waar mensen niet hun gebied doorkruisen.

Maar de wolven doodschieten die er nu zijn , vindt ik ook weer te ver gaan. Ik denk inderdaad opvangen en wegbrengen naar een land met voldoende ruimte. Of een speciaal afgezet gebied hier opzetten maar ik zou niet weten waar we dat moeten doen.

Ik denk toch vangen en overbrengen naar andere landen met meer ruimte dat een beter optie gaat zijn. Alleen er zijn nu wel meer dieren op komst naar Nederland. Zoals de goudjakhals wat ook geen lieverdje is en ook met gemak een veulen dood bijt.

Rabiës wordt ook door wasberen overgebracht , die hebben we ook in Nederland in het wild. Ook altijd afstand van houden. Je zal niet de eerste zijn die overlijd door een beet. In Amerika zijn ze best panisch voor wasberen. En Rabiës is voor een dier ook vreselijk lijden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:25

Wie denkt dat Nederland is opgedeeld in natuur en niet-natuur, is blijkbaar maar weinig buiten geweest.
Mensen wonen gewoon midden in het 'woud'. Ja, daar zijn gewoon dorpen, boerderijen en huizen. De wolven lopen daar ook, en zijn zeker niet schuw.,
Inmiddels in deze omgeving in roedels van 5 of meer dieren.
Dat is niet gevaarlijk mits je Nederland verandert in Alcatraz.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 22-10-22 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:25

pillow schreef:
Zerena schreef:

Dit filmpje is al wat ouder.

Nee hoor van 20 oktober.

Hij is op 20 oktober opnieuw in de fb groep geplaatst.
Maar degene die het filmpje gemaakt heeft geeft aan dat ze deze al in mei gemaakt heeft.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:28

Vangen en herplaatsen heeft geen nut, ze zijn juist deze kant opgekomen omdat ze al te veel elders zitten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:45

senna21 schreef:
Wie denkt dat Nederland is opgedeeld in natuur en niet-natuur, is blijkbaar maar weinig buiten geweest.
Mensen wonen gewoon midden in het 'woud'. Ja, daar zijn gewoon dorpen, boerderijen en huizen. De wolven lopen daar ook, en zijn zeker niet schuw.,
Inmiddels in deze omgeving in roedels van 5 of meer dieren.
Dat is niet gevaarlijk mits je Nederland verandert in Alcatraz.

Daarom zeg ik ook in Nederland wil dat niet. Bijna elk gedeelte hier komt wel een mens.

@Onali

Rusland heeft land zat ( vinden ze zelf van niet , maar dat is weer een andere discussie) daar lopen naast wolven ook Tijgers in het wild rond.

Boven in Noorwegen , Zweden , Finland ect. Sluit het leefgebied ook veel beter aan op de Wolf en überhaupt voor een wild dier.

Maar ergens moeten we ook accepteren dat dit de toekomst gaat zijn. Deels hebben we dat als mensheid ook zelf veroorzaakt.

Neem Londen , midden in de stad wonen gemiddeld 10.000 vossen! Ze liggen gewoon naast het spoor te slapen op tuinhuisjes van mensen. Je komt ze gerust tegen op straat. Maar daarin tegen was het niet verbazingwekkend. Er lagen bulten afval op straat over muurtjes gegooid. En dat maakt het voor de Vos wel heel gemakkelijk.

Ik verbleef gewoon in een woonwijk. En midden in de nacht zag je de Vossen voor je deur langslopen en je hoorde gewoon dat ze aan het jagen waren. Die zijn ook zeker niet meer zo bang voor mensen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:12

Zebrastreep schreef:
Neem Londen , midden in de stad wonen gemiddeld 10.000 vossen! Ze liggen gewoon naast het spoor te slapen op tuinhuisjes van mensen. Je komt ze gerust tegen op straat. Maar daarin tegen was het niet verbazingwekkend. Er lagen bulten afval op straat over muurtjes gegooid. En dat maakt het voor de Vos wel heel gemakkelijk.

Ik verbleef gewoon in een woonwijk. En midden in de nacht zag je de Vossen voor je deur langslopen en je hoorde gewoon dat ze aan het jagen waren. Die zijn ook zeker niet meer zo bang voor mensen.

Klopt ik ben er 1 smorgens rond 8 uur tegen gekomen op Oxfortstreet en dacht huh?

Bij mijn zoon in Bristol liepen ze ook bij zijn huis is grote aantallen.

Vorige week in de UK liep er ook vossen op de weg richting onze caravan en die hadden geen haast om te vluchten.
Maar het aantal dode vossen op de weg vind ik ook wel veel in de UK.
Wij telde 18 dooie vossen en 6 dassen in 1 week.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:38

Vossen zijn vervelend. Maar de wolf is toch echt wel even van een ander kaliber.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:50

Loretta schreef:
Vossen zijn vervelend. Maar de wolf is toch echt wel even van een ander kaliber.

In ieder geval heb ik geen kat op straat gezien in de nabijheid van Londen.

Ik bedoel er ook meer bij te zeggen dat veel troep en afval ook dieren enorm aantrekt dat ze dichter naar steden toe trekken.

Nogmaals de goudjakhals die ik al eerder heb genoemd komt ook veel voor in stedelijke gebieden. Qua karakter en jagen net zo vervelend als de Wolf.

@paddington

Ik heb een prachtige vos gespot keek ons recht in de koplampen maar liep keurig op de stoep.

Alleen de vos die om 11 uur in de avond dus een dier greep vond ik wat minder beestje krijsde het uit klonk heel naar. Maar ik was nieuwsgierig dus keek uit mijn raam en opeens liep de vos voorbij met iets van een rat in zijn bek. Maar dat krijsen en gillen werd ik wel naar van .

Klopt dat las ik al dat er veel dode vossen lagen. Enigsinds verbaasd het mij niks als ik zie hoe sommige Engelsen levensmoe achter het stuur zitten. Die rijden overal tegenaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 02:21

Vossen lopen ook in Amsterdam. Hoef je niet voor naar Londen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 06:59

Ga naar Ijmuiden,parnassia, Zandvoort, daar struikel je bekans over de vossen. Op de campings komen ze snachts je ( voor) tent in om te eten. Nee voor een vos heb je qua aanvallen op vee niks te vrezen, de wolf is echter een heel ander verhaal.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 07:34

Amsterdam verbaast mij dan weer niks dat ze daar ook lopen grote stad en ook wel afval op straat. Hier in het noorden kom je ze zelden tegen ik heb er tot nu toe 1 in mijn leven gezien in Nederland.

Nou katten zouden wel enigsinds vaak een confrontatie hebben met een vos. De vos haakt meestal wel af. Maar ik denk als we heel veel dode katten hebben mensen ook niet blij gaan zijn.

Ik vond het best wel opvallend dat ik bij omgeving londen geen katten op straat heb gezien. Ik neem aan dat er echt daar wel mensen met katten tussen zitten.

Maar goed ook daarbij geld dat als de vos steeds meer en meer went een aanval op mensen ook niet uit te sluiten valt. Dat is gewoon met zoveel dieren zo.

Ik ben ook absoluut geen voorstander van wilde dieren te dicht bij een stad te betrekken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:25

Ik heb wat tijd over dus ik ben maar een petitie gestart :D
Eens kijken hoe snel we 100.000 handtekeningen kunnen verzamelen en dan rij ik persoonlijk naar Den Haag!
Ik vernam gisteren weer een aantal zichtmeldingen hier vlakbij, wat een zorgen geeft dit!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:47

Zebrastreep schreef:
Amsterdam verbaast mij dan weer niks dat ze daar ook lopen grote stad en ook wel afval op straat. Hier in het noorden kom je ze zelden tegen ik heb er tot nu toe 1 in mijn leven gezien in Nederland.

Nou katten zouden wel enigsinds vaak een confrontatie hebben met een vos. De vos haakt meestal wel af. Maar ik denk als we heel veel dode katten hebben mensen ook niet blij gaan zijn.

Ik vond het best wel opvallend dat ik bij omgeving londen geen katten op straat heb gezien. Ik neem aan dat er echt daar wel mensen met katten tussen zitten.

Maar goed ook daarbij geld dat als de vos steeds meer en meer went een aanval op mensen ook niet uit te sluiten valt. Dat is gewoon met zoveel dieren zo.

Ik ben ook absoluut geen voorstander van wilde dieren te dicht bij een stad te betrekken.

ze hebben daar hele actieve katten/honden vang teams

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:01

Wolven vangen en dan ons probleem exporteren naar andere gebieden, klint wel vriendelijk voor de wolf uiteraard. maar zitten andere gebieden te wachten op nog meer wolven? Nee natuurlijk, daar wordt het wild al gedecimeerd. Ze in andere territoria loslaten heeft tot gevolg dat ze elkaar uitmoorden. Wat ik las in Amerikaans onderzoeken is dat de meeste wolvensterfte veroorzaakt wordt door de wolf zelf. Op zich is deze zet natuurlijk een oplossing.... maar niet echt diervriendelijk en meer een gebaar wat naar buiten symphatiek lijkt. Nee, dan kun je ze beter zelf doden denk ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:14

Dat ben ik met je eens Josien.
Uitzetten is een leuk idee bij bijna uitsterven en zo hopen dat er elders weer dieren gaan leven.
De wolf is bij lange na niet bijna uitgestorven, integendeel. Dus uitzetten zit niemand meer op te wachten en de wolf zelf is er ook niet mee geholpen.
Daarom begrijp ik ook de status van beschermd niet. Zeker niet als ze in bewoond gebied zijn.
En ja helaas hebben we Nederland vol gebouwd, dus zijn ze hier nogal snel in bewoond gebied. Maar dat wil imo dan niet zeggen dat we ze maar moeten laten rondlopen.
Hoe gemeen ook, wij zijn ook natuur en wij kunnen ze doden. En denk dat we daar niet aan voorbij moeten gaan bij een dier dat geen andere natuurlijke vijanden heeft.