DDDara schreef:Wat zijn jullie allemaal negatief. Zou je zelf ingeslapen willen worden als je verbrand was? en zou je zelf ingeslapen willen worden als je werd geboren met een scheve mond?
Ik vind equitom echt een top kliniek. Ze zijn heel eerlijk over het wel of niet kunnen herstellen van een paard en ze zorgen ook dat je paard zo pijnvrij mogelijk door het hele proces heen komt.
Als zij een paard kunnen herstellen hem pijnvrij of zo goed mogelijk pijnvrij kunnen houden tijdens het dat process en het beest heeft daarna nog jaren een pijnvrij bestaan dan is het toch tot dat kliniek en eigenaar samen het besluit nemen er voor te gaan.
Ik snap dat jullie zeggen zo een paard kiest er niet voor, maar dat is het zelfde met een baby of kind dat geopereerd wordt daar kiest het kind ook niet voor maar de ouders/doktoren en je hoort nooit dat er bij een kind een operatie niet wordt gedaan omdat het kind er niet zelf voor kan kiezen je kijkt naar de kansen voor het kind daarna!
Ik vind het top als een eigenaar/ dierenarts er alles aan wil doen om een paard te redden als zijn kansen voor herstel er zijn!
Dat kan je totaal niet vergelijken. Dat snap je toch zelf ook wel mag ik hopen? Anders is dat juist het probleem waar het om gaat........
Ik ken Tom Marien al van voor hij zo groot en bekend was. Het is knap wat ze kunnen en in sommige gevallen zou ik ook zeggen; als je alles wil proberen, ga naar Equitom.
Maar regelmatig gaan zowel zij als baasjes te ver. En ja, dan zal het om geld gaan wie dat kan en wil, maar vaak wordt het paard vergeten.
Het wordt presteren boven welzijn.
En ja, ik vind dus dat mensen vaak te lang doorgaan en experimenteren met dieren. Daar mag je wat van vinden, daar kan ik niks aan doen. Maar niet iedereen is een Penny die alles wil redden. En geloof me, we hebben genoeg pech en ellende gehad met de paarden. Ook wij gaan weleens te ver en of te lang door.