Tazzey schreef:Dat gezeik op hoe paarden gereden worden is origineel wil je zeggen? Wat moet ik zien dan?
Heb je zelf wel eens op zulke paarden gereden? Of denk je het allemaal te weten?
Ik heb zelf wel op dit soort paarden gereden. Ik heb altijd jonge sportpaarden beleerd en was ruiter voor verschillende veilingen.
Je kunt geen oordeel vormen over de totale training van een paard aan de hand van een verkoopfilmpje. Neem van mij aan dat deze paarden een prima training krijgen en zeer goed verzorgd worden. Nee, ze lopen niet 24/7 op een biologisch stukje gras tussen de bloemetjes en regenbogen maar ze krijgen een prima verzorging. Maar het is makkelijker en leuker blijkbaar om alles maar af te zeiken wat niet als een Penny pony wordt behandeld.
Ik heb ook dit soort paarden gereden en weet wat er allemaal mis kan gaan in de opleiding van het jonge dure sportpaard zodra er geld te verdienen is. Helaas ook genoeg stuk zien gaan hierdoor op jonge leeftijd wat imo echt niet nodig was geweest. Ik denk dat het goed is om kritisch te zijn en te blijven.
Op 1 filmpje kun je inderdaad niet oordelen over de rest van de training maar wel constateren dat het er niet fijn uit ziet en de kwaliteit er eerder uit dan in gereden wordt.