[VIDEO] 1,35 miljoen euro voor vierjarige About Me

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:32

janderegelaa schreef:
Het bericht staat al een dag en er hebben al wel 5 azijnpissers gereageerd. 1 heeft er zelfs een account voor aangemaakt :D

Je mocht willen dat je zo’n paard had.

Of je leert lezen! De reacties gaan over de manier van rijden van een pas 4 jarig paard. Niemand in de eerste vijf reacties zegt iets negatiefs over het paard.(oke, de laatste dan misschien een beetje. Maar het is ook belachelijk veel geld voor een biefstuk op pootjes). Over azijnzeiken gesproken.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:15

Earth schreef:
Je ziet in de manier van rijden dat zijn broer About You er meer aanleg voor heeft en daardoor oogt het veel lichter, makkelijker en vriendelijker. Bij About me moest de amazone echt heel hard haar best doen om het eruit te rijden, daardoor zag het er gewoon niet fijn uit. Te diep, te hard aan het werk en het ziet er niet soepel uit.
Zonde dat ze daarvoor zoveel betalen, want hij oogt lang niet zo goed als zijn broer. :P

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:49

Rivendell schreef:
@Sunnda heb je hier een wetenschappelijke bron van?

"De laatste keer dat ik het checkte was wat jonger beginnen juist beter ivm spieropbouw en betere belastbaarheid."

Hier staat namelijk iets heel anders
https://www.bloodhorse.com/horse-racing/articles/145191/young-horses-in-training-and-injury-risks

Dat artikel is ruim 20 jaar oud en inmiddels is die theorie ook al lang, en meermalen, weerlegd. En in reactie op Sunnda, met jonger beginnen bedoelen ze over het algemeen niet nageeflijk in een kleine bak rijden, maar lange stukken rechtuit. Dat is namelijk hoe renpaarden getraind worden en waar het onderzoek naar gedaan wordt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: [VIDEO] 1,35 miljoen euro voor vierjarige About Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:09

Nee, ik heb een stuk terug recente artikelen gepost waar gedoseerde oefening op jonge leeftijd beter was. Paarden kregen minder blessures door een betere spieropbouw.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:51

janderegelaa schreef:
alice0cullen schreef:
Denk niet dat het azijnpissen is als ik zeg dat ik dit paard liever had gezien met een amazone die hem wat meer in zijn waarde laat. Je kunt dit dier vele male vriendelijker voorstellen als wat hier gedaan wordt. Zeker met de huidige kritiek op de sport die ik soms echt wel terecht vind, denk ik altijd waarom moet er zoveel druk op, laat zo'n jonkie lekker voorwaarts neerwaarts in zijn eigen balans door de baan gaan. Want je zult het zien als deze straks vroegtijdig de sport uitgaat door allerhande blessures of ander gedoe.

Dat doen ze ook heus wel met hem maar voor de verkoop moet hij wel even laten zien wat hij kan. Dan heeft het geen zin om met een lang teugeltje te gaan rijden.Overigens vind ik niet dat hij hier met bijzonder veel druk gereden wordt. Paarden als deze bieden dit gewoon aan door hun talent. En in zijn waarde laten vind ik een hele vage opmerking. Ik kan echt niet zeggen dat dit paard niet in zijn waarde gelaten wordt. Integendeel, wat het ook moge betekenen.

Ik denk dat een goed paardenman ook kunt zien wat een paard waard is zonder dat hij op deze manier gereden wordt. Op deze leeftijd vind ik dat hij dit niet eens moet 'kunnen'.

Natuurlijk zou ik willen dat ik zo'n paard had staan. Dat zou ik niet afslaan. Neemt niet weg dat hij niet gereden wordt zoals ik hem gereden zou willen zien. Je kan ook laten zien wat hij kan zonder zijn neus op de borst te trekken. Hij heeft nu te weinig ruimte tussen kaak en nek. De poll is lang niet het hoogste punt meer.

Je kunt jonge paarden ook jong beginnen zonder dit van ze te vergen. Sterker nog, je kan een paard makkelijk jong beginnen zonder er uberhaupt op te kruipen en ze op die manier sterker te trainen.

Ik vind dit echt geen case van azijnpissen. Dit is gewoon terechte kritiek.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:06

Tazzey schreef:
Dat gezeik op hoe paarden gereden worden is origineel wil je zeggen? Wat moet ik zien dan?
Heb je zelf wel eens op zulke paarden gereden? Of denk je het allemaal te weten?
Ik heb zelf wel op dit soort paarden gereden. Ik heb altijd jonge sportpaarden beleerd en was ruiter voor verschillende veilingen.
Je kunt geen oordeel vormen over de totale training van een paard aan de hand van een verkoopfilmpje. Neem van mij aan dat deze paarden een prima training krijgen en zeer goed verzorgd worden. Nee, ze lopen niet 24/7 op een biologisch stukje gras tussen de bloemetjes en regenbogen maar ze krijgen een prima verzorging. Maar het is makkelijker en leuker blijkbaar om alles maar af te zeiken wat niet als een Penny pony wordt behandeld.

Ik heb ook dit soort paarden gereden en weet wat er allemaal mis kan gaan in de opleiding van het jonge dure sportpaard zodra er geld te verdienen is. Helaas ook genoeg stuk zien gaan hierdoor op jonge leeftijd wat imo echt niet nodig was geweest. Ik denk dat het goed is om kritisch te zijn en te blijven. :)

Op 1 filmpje kun je inderdaad niet oordelen over de rest van de training maar wel constateren dat het er niet fijn uit ziet en de kwaliteit er eerder uit dan in gereden wordt.