Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:In Oostenrijk lopen de koeien los op de weg, zonder begeleiding. We komen steeds verder van de natuur te staan door dit soort dingen te willen verbieden.
Rex_Rolfo schreef:Elisa2 schreef:Hmja, snap beide kanten..de man met zijn goed luisterende paarden en zo te zien hebben ze wel halsters en touwen om zodat hij ze gelijk kan pakken. En de andere kant..als het mis gaat, gaat het waarschijnlijk goed mis..er is alleen geen garantie dat dat ook niet gebeurd als ze aan een touw lopen.
Als het echt mis gaat (straaljager door de geluidsbarrière, dat soort dingen) helpt een halstertouw (hamstertouw?) ook niet. Ik heb wel eens een eigenwijze pony aan een touw gehad, ik zei we gaan links, pony zei we gaan rechts. We gingen rechts
DuoPenotti schreef:Ik vind zoiets een beetje dubbel.
Deze paarden luisteren beter dan menig hond en lopen door een dorpje waar niets te doen is.
Maar ik zie ook wel eens foto's en filmpjes van meiden die het zó enorm stoer vinden hun paard los te laten in het bos, met Kijk! die van mij eens goed afgericht zijn. Ja tot er een mountainbiker de hoek om komt gevlogen en het paard aan de kletter gaat en een ongeluk veroorzaakt.
Dan denk ik doe normaal, dat is stoer genoeg.
En ja dat is hier natuurlijk ook. Het is mooi, totdat het toch een keer fout gaat.
Ook al is het dan de schuld van de ander, zonder de paarden vast te houden trek je dan al snel aan het kortste eindje.
ElCid schreef:n de provincie Groningen, ging een oudere boer dagelijks met zijn paard om de koeien te melken die een aantal km verderop stonden; de boer zat op de bok te slapen en het paard liep rustig naar de wei en stopte daar.
superpony schreef:DuoPenotti schreef:Ik vind zoiets een beetje dubbel.
Deze paarden luisteren beter dan menig hond en lopen door een dorpje waar niets te doen is.
Maar ik zie ook wel eens foto's en filmpjes van meiden die het zó enorm stoer vinden hun paard los te laten in het bos, met Kijk! die van mij eens goed afgericht zijn. Ja tot er een mountainbiker de hoek om komt gevlogen en het paard aan de kletter gaat en een ongeluk veroorzaakt.
Dan denk ik doe normaal, dat is stoer genoeg.
En ja dat is hier natuurlijk ook. Het is mooi, totdat het toch een keer fout gaat.
Ook al is het dan de schuld van de ander, zonder de paarden vast te houden trek je dan al snel aan het kortste eindje.
En toch gaat het dan vaak alsnog mis. Mensen met paarden die van alles schrikken of er zelfs vandoor gaan, houden vaak hun paard ook niet aan een touwtje.
Mensen zouden wat meer moeten leren over het samenwerken met paarden en wederzijds vertrouwen. Waar wederzijds echt the key word is.
Wij hebben nooit problemen met ander verkeer, laag overkomende leger heli's, luchtballonnen etc. Waar ik genoeg mensen stuiterend door het bos heb zien gaan met strenge bitten, hulpteugels en andere toestanden..........
De reactie van mensen op deze man, zegt eigenlijk al genoeg hoeveel men niet kan en weet, dat dit bijzonder is of voor sommigen zelfs eng. Waar het voor deze man heel normaal is.
Cer schreef:Stedelijke mensen die iets eng vinden?
Hoe komen we van 'man krijgt boete omdat hij iets doet wat niet mag' bij 'stedelingen die iets eng vinden'....
Ik meende dat het simpelweg om een regel ging dat men een paard niet los op de openbare weg mag laten lopen (wat op zich niet een heel verkeerde regel is denk)
Cer schreef:Stedelijke mensen die iets eng vinden?
Hoe komen we van 'man krijgt boete omdat hij iets doet wat niet mag' bij 'stedelingen die iets eng vinden'....
Ik meende dat het simpelweg om een regel ging dat men een paard niet los op de openbare weg mag laten lopen (wat op zich niet een heel verkeerde regel is denk)
DuoPenotti schreef:Paarden naast de auto naar de wei gebracht?
Lees ik dat echt goed?
Ik woon mijn hele leven al landelijk en dat heb ik nog nooit gezien.
Naast de fiets wel, maar niet naast een auto.
Daarnaast als je dat hier zou doen dan kan er geen verkeer meer langs.
Als wij hier een auto tegenkomen moeten we beide al met de linker wielen in de berm.
Daar zou ik niet graag nog een paard tussen willen hebben.
Kom je een trekker oid tegen ga je bij een inham van een akker even stil staan.