Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

proudmama schreef:Ik heb genoten van deze “ nieuwe” generatie dressuurruiters. De manier waarop er paardvriendelijk gereden werd was een verademing na zoveel jaar strak getrokken teugels.
Glamourdale was echt voor mij de grote winnaar, maar heel chauvenistisch gedacht waarom laat een nederlandse fokker zijn nederlands gefokt paard , door zijn stalamazone voor engeland uitbrengen ??
Overigens schrijft de Telegraaf dat het Everdale is![]()
Het paard van Werth was inderdaad niets, zelfs met haar vakmanschap was er geen goede proef mee te rijden. Mijn inziens komt dat ook doordat Isabel haar zadel altijd bijna in de nek van het paard heeft liggen waardoor de rug veel te lang lijkt.
En ja ik vind ook dat de paarden wel erg jong zijn voor dit niveau, het kan wat goeds betekenen voor Parijs de olympische spelen, maar voor hetzelfde zijn ze tegen die tijd al een paar keer “ van de laadklep gevallen”

LvdO schreef:wow wat een prachtige kur van glamourdale en charlotte Fry, dit grensde voor mij aan de magische kur van Edward gal en totilas. ik vond het schitterend!
Dit was zo speciaal om te zien!
xmarliez schreef:Dinja haar rijden, iedereen loopt er mee weg. Ik ben zelf iets minder fan. Heb wel ontzettend bewondering voor hoe hard ze overal voor werkt en zo haar dromen na jaagt en ook daadwerkelijk werkelijkheid maakt. Bizar! Maar ik vind haar altijd te stug op het paard zitten en krijg een beetje het gevoel van ‘nu de ring in handjes voor, stang wat losser en neus er uit’. Is natuurlijk ook hoe ze met Rieky traint, alles voor het mooie plaatje. Maar goed ze doet het allemaal maar wel even. Ontzettend knap natuurlijk!
proudmama schreef:Ik heb genoten van deze “ nieuwe” generatie dressuurruiters. De manier waarop er paardvriendelijk gereden werd was een verademing na zoveel jaar strak getrokken teugels.
Slmt9 schreef:xmarliez schreef:Dinja haar rijden, iedereen loopt er mee weg. Ik ben zelf iets minder fan. Heb wel ontzettend bewondering voor hoe hard ze overal voor werkt en zo haar dromen na jaagt en ook daadwerkelijk werkelijkheid maakt. Bizar! Maar ik vind haar altijd te stug op het paard zitten en krijg een beetje het gevoel van ‘nu de ring in handjes voor, stang wat losser en neus er uit’. Is natuurlijk ook hoe ze met Rieky traint, alles voor het mooie plaatje. Maar goed ze doet het allemaal maar wel even. Ontzettend knap natuurlijk!
Nee hoor, ik deel je mening over Dinja
Getup schreef:Ik vind het er bij Dinja altijd erg " strak" uitzien. Rijden kan ze zeker.
Bij bijvoorbeeld Charlotte Fry ziet het er zo elegant en soepel uit. Geweldige proeven , vindt alleen de paffen en passage erg hoog gepunt.
Maar wat een mooie combinatie
Attitude schreef:Slmt9 schreef:
Nee hoor, ik deel je mening over Dinja
Ze doet mij een beetje denken aan Adeline. Ze ‘hangt’ er wat mij betreft wat aan en hij mag voor het beeld wat losser.
Haar bovenlijf in combi met haar been geeft dit beeld.
Die heetheid heeft Vamos ook maar toch rijdt Caroline met minder druk.
Tenminste zo lijkt het.