Paard van toeristenkoets stort in vanwege hitte in Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:31

Shenavallie schreef:
Sowieso vond ik de Spaanse Rijschool een verdrietig gebeuren. Maar daar heb ik het jaren terug al eens over gehad in een topic.

Daar mag je van mij nog een topic over openen, ik duik graag in die discussie :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:33

Geen energie meer voor... :o Ik heb toen mijn ervaring gedeeld (en die van iedereen die op dat moment bij mij was - bekend en onbekend) en dat is mooi geweest. Ik ga graag nog eens naar Wenen, maar absoluut niet meer naar de Spaanse Rijschool.

Hoevenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:56

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 31-07-23 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:39

Zoolgangster schreef:
Ik vind het ook erg dom, mensen brengen zelf hun inkomstenbron in gevaar, door hun paard bij te warme temperaturen te laten werken. En dan klagen dat ze geen koetsen meer mogen rijden. Ja, dat hebben ze toch zelf veroorzaakt.

Dit helemaal, ik snap ook echt niet hoe je dan denkt, zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld binnenrijven, ongeacht de consequenties en gevolgen? Ja, dan is een verbod de consequentie, simpel.

Hoevenkop schreef:
Dat hoop ik ook, maar heel veel fiducie heb ik er eerlijk gezegd niet in. Ik zie zoveel misstanden, iedere verbetering die wordt getroffen lijkt maar een druppel op een gloeiende plaat. Om mismoedig van te worden.

Bleh, ik trek dit soort topics slecht. Sowieso kan ik niet tegen dierenleed maar wanneer het paarden betreft vind ik het helemaal onverdraaglijk. Ik blijf er altijd over lezen omdat ik mijn ogen niet wil sluiten voor ellende maar ik lig er 's nachts wel vaak wakker van.

Geef ik je wel gelijk in hoor, er is nog zo extreem veel werk aan de winkel om zaken "goed" te krijgen, om inderdaad moedeloos van te worden soms.. Langs de andere kant moet je soms ook terug kijken in de geschiedenis om te zien hoeveel verandering er als is geweest. Op dierenwelzijn-vlak is dat nog niet superveel, maar het is de laatste jaren wel veel belangrijker geworden, dus ik heb toch hoop dat er een gestage verbetering mogelijk is!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:13

Avalanche schreef:
Elisa2 schreef:
Ja...maar "vermaak met dieren"..dat doen wij toch ook met onze paarden? waar liggen dan de grenzen?

De grens? Bij je paard behandelen als een machine. Paarden zijn geen machines. Paarden zijn levende wezens en zo moeten we ze ook behandelen.

De grens ligt bij dierenwelzijn. Een dier laten lijden omdat jij graag geld wilt verdienen is onaanvaardbaar.

Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens. Geld verdienen mag ook vervangen worden voor jouw plezier/ sport/ recreatie etc.

Ik volg paard in nood in Spanje en daar wordt zo anders met die dieren omgegaan, er is best veel ellende in die landen nog wbt paarden welzijn. Zou mooi zijn als de dierenrechten organisaties zich daar wat meer op zouden gaan richten.

MoniqueT

Re: Paard van toeristenkoets stort in vanwege hitte in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 10:06

Ik woon in een omgeving in Spanje waar het gortdroog is in de zomer. Gelukkig zien we hier weinig paarden, want de paarden die we zien, staan meestal op een droge paddock en vaak is schaduw ook nog een heikel punt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar een lekkere malse weide met gras kunnen ze hier wel vergeten.

Ja, de mentaliteit is anders, al zie je dat wel langzaam beter worden, ook wat betreft honden bijvoorbeeld. Maar we zijn er nog lang niet! Ik heb in zoveel Spaanse steden paarden gezien bij die koetsen, die ik niet eens in zou willen spannen, zo mager, kreupel of oud vaak. De verzorging is gewoon slecht over het algemeen. Niet alleen in de hitte, maar sowieso.