Shenavallie schreef:Sowieso vond ik de Spaanse Rijschool een verdrietig gebeuren. Maar daar heb ik het jaren terug al eens over gehad in een topic.
Daar mag je van mij nog een topic over openen, ik duik graag in die discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:Ik vind het ook erg dom, mensen brengen zelf hun inkomstenbron in gevaar, door hun paard bij te warme temperaturen te laten werken. En dan klagen dat ze geen koetsen meer mogen rijden. Ja, dat hebben ze toch zelf veroorzaakt.
Hoevenkop schreef:Dat hoop ik ook, maar heel veel fiducie heb ik er eerlijk gezegd niet in. Ik zie zoveel misstanden, iedere verbetering die wordt getroffen lijkt maar een druppel op een gloeiende plaat. Om mismoedig van te worden.
Bleh, ik trek dit soort topics slecht. Sowieso kan ik niet tegen dierenleed maar wanneer het paarden betreft vind ik het helemaal onverdraaglijk. Ik blijf er altijd over lezen omdat ik mijn ogen niet wil sluiten voor ellende maar ik lig er 's nachts wel vaak wakker van.
Avalanche schreef:Elisa2 schreef:Ja...maar "vermaak met dieren"..dat doen wij toch ook met onze paarden? waar liggen dan de grenzen?
De grens? Bij je paard behandelen als een machine. Paarden zijn geen machines. Paarden zijn levende wezens en zo moeten we ze ook behandelen.
De grens ligt bij dierenwelzijn. Een dier laten lijden omdat jij graag geld wilt verdienen is onaanvaardbaar.