Oproep: houd paardensport open bij eventuele nieuwe coronamaatregelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Re: Oproep: houd paardensport open bij eventuele nieuwe coronamaatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:21

Iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen. En is ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.
Neem een prik, draag een mondkap of wat dan ook.
Ik doe niet mee

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:55

Tja, als je anderen in gevaar brengt dan vind ik niet dat iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen. Beetje inlevingsvermogen siert de mens...boodschappen kunnen ook bezorgd worden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:11

Elisa2 schreef:
Tja, als je anderen in gevaar brengt dan vind ik niet dat iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen. Beetje inlevingsvermogen siert de mens...boodschappen kunnen ook bezorgd worden.

Mensen kunnen zichzelf optimaal beschermen dmv vaccinaties en andere middelen.
En als Corona echt zo erg was als in de eerste beelden uit Wuhan, waar mensen spontaan dood op straat vielen. Dan zei ik ja. Wat achteraf nepnieuws is.
Maar voor een snotneus, geloof ik het wel.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:28

OleJon schreef:
Corona is er en blijft er, net zoals griep. En we moeten er mee leren leven. En niet steeds de hele maatschappij op slot zetten.

Dit inderdaad, hou op met dat gezeur of virusje hier, virusje daar. Ga gewoon leven, lekker naar buiten en weerstand opbouwen. Gemiep overal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:50

Mdrf schreef:
OleJon schreef:
Corona is er en blijft er, net zoals griep. En we moeten er mee leren leven. En niet steeds de hele maatschappij op slot zetten.

Dit inderdaad, hou op met dat gezeur of virusje hier, virusje daar. Ga gewoon leven, lekker naar buiten en weerstand opbouwen. Gemiep overal.

Precies en jij kunt immers als je wel beschermd wilt worden ook een mondkap opzetten. Dat is niet verboden. Maar om te verwachten dat iedereen dat voor een ander doet gaat veel te ver.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:36

Dat vaccinaties niet (genoeg) helpen is nu wel duidelijk he?

Ik ben corona kritisch maar wat ik wel zie in mijn omgeving is dat het voor sommige mensen een snotneusje is met hele lange en vervelende nasleep gevolgen. En daar zitten ook gewoon gezonde exemplaren bij, die daarvoor helemaal gezond waren.

Ik denk gewoon als iedereen er nu een beetje rekening mee blijft houden en met zijn/ haar medemens. Gewoon niet de deur uit gaan ermee totdat je niet meer besmettelijk bent dan hoeven grotere corona lockdown ingrepen ook niet gedaan te worden. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:53

Gezien dit al pagina's lang niet meer over de context van de paardensport ga ontstip ik maar. Genoeg algemene covid discussie gezien de afgelopen jaren.... :roll:

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:49

germie schreef:
Tolbert en Exloo.. daar hebben veel ruiters en grooms Corona opgelopen dit jaar.
Een snotje, dat is alles.
Dat je met corona gewoon kunt winkelen is duidelijk, want dan kom je nooit 15 minuten binnen 1.5m. Dat kom je ook niet op een concours. Dus waar haal je dan een besmetting vandaan?
Ik was hele dagen bij een besmet persoon in huis overdag en uiteindelijk kreeg ik keelpijn. Dat was alles. Dus ik ben geen dag binnen gebleven en heb het niemand gemeld verder, gewoon mijn ding gedaan zoals winkelen e.d.

Door mensen als jij ben ik op de IC beland. Thanks! +:)+ :r

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:18

germie schreef:
Tolbert en Exloo.. daar hebben veel ruiters en grooms Corona opgelopen dit jaar.
Dat je met corona gewoon kunt winkelen is duidelijk, want dan kom je nooit 15 minuten binnen 1.5m. Dat kom je ook niet op een concours. Dus waar haal je dan een besmetting vandaan?
Ik was hele dagen bij een besmet persoon in huis overdag en uiteindelijk kreeg ik keelpijn. Dat was alles. Dus ik ben geen dag binnen gebleven en heb het niemand gemeld verder, gewoon mijn ding gedaan zoals winkelen e.d.

Tazzey schreef:

En is mijn moeder overleden... Maar ja ze was al oud natuurlijk (iets met dor hout..). Dat het een vreselijke dood was, waarbij mensen letterlijk in hun eigen longen verdronken, tja... |o

Op dit moment lijkt het corona virus minder gevaarlijk te worden. En komen nog maar weinig mensen op IC terecht. Mede dankzij de vaccinaties. Binnenkort is de Omikron vaccinatie beschikbaar die nog iets beter zal beschermen. Dus nee, ik denk niet dat de boel nog echt op slot gaat. Ook al weet je het niet zeker, 1 verkeerde mutatie en kunnen toch weer maatregelen nodig zijn. Een ander - nieuw - virus kan natuurlijk ook zijn opwachting maken.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:25

Tazzey schreef:
germie schreef:

Nee, want jij kunt jezelf beschermen dmv vaccinaties en mondkap.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:36

Babootje, sterkte met het verlies.

Olejon, jij begrijpt het blijkbaar nog steeds niet of je wilt het niet begrijpen. Welke van de twee het ook is, ik ga mijn tijd niet meer verdoen aan mensen zoals jij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:38

Dicht in de buurt komen van andere mensen terwijl je weet dat je besmettelijk bent met het 1 en ander, is en blijft gewoon ontzettend asociaal. Of het nou Corona is of wat anders. Lekker voor een ander bepalen dat die maar gewoon ziek moet worden en niet zo moet zeuren :n

Vaccinaties zijn niet heilig, werken niet altijd zoals bedoelt, en ook al ben je stoned van de vitamine C dan nog kan je een dip hebben in je weerstand. Lekker lüllig als je dan net zo'n arrogante eikel tegenkomt die vindt dat die geen rekening met je hoeft te houden en je even lekker aansteekt, en jij dan net de pech hebt dat het niet blijft bij de milde variant maar je er flink ziek van wordt.

Hoe moeilijk is het nou eigenlijk om een beetje rekening te houden met je medemens :?

En juist die mensen die er niks om geven, zeiken het hardst als we toch weer in een situatie komen waarin de ziekenhuizen de toestroom niet meer aan kunnen, en er toch weer vervelende beslissingen genomen moeten worden. Niemand wil een lockdown, maar als er groepen mensen rond gaan lopen die vrolijk anderen besmetten omdat ze "ik doe er niet aan mee" hanteren, dan moeten ze ook niet raar opkijken als juist zij een vorm van huisarrest krijgen als het aantal ziekenhuisopnames weer de spuigaten uit gaat lopen.....

De paardensport hoeft van mij geen uitzondering te worden als we weer in zo'n lockdown situatie terecht zouden komen. Gewoon kijken wat wèl kan, onafhankelijk van allerlei lobbies. Hoe ernstiger de situatie, hoe strenger de maatregelen zullen moeten worden om de ziekenhuizen draaiende te kunnen houden.

We hebben het toch echt zelf in de hand.... minder tot ziekenhuisopname leidende besmettingen kan je krijgen door zoveel mogelijk mensen te vaccineren (zeg ik als kritische prikker) en zo min mogelijk bovenop elkaars lip te zitten, en vooral door afstand te houden tot andere mensen als je besmettelijk bent.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:40

Is het niet een beetje kinderachtig om anderen de schuld te gaan geven dat je ziek bent geworden e.d?

Dan kun je bij elk verkoudheidje wel kwaad gaan worden op de medemens is het niet!?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:50

Popstra schreef:
Is het niet een beetje kinderachtig om anderen de schuld te gaan geven dat je ziek bent geworden e.d?

Dan kun je bij elk verkoudheidje wel kwaad gaan worden op de medemens is het niet!?

Ik ben met een verkoudheidje nooit op de IC beland. Dit is GEEN griepje. Zeker in de eerdere golven was het heel ernstig. Door het met een verkoudheidje te vergelijken geef je iedereen die ernstig ziek is geweest, overleden zijn of dierbaren zijn verloren een dikke middelvinger. Maar het toont exact aan waar het fout gaat in deze samenleving, egoïsme. Zolang ik er maar geen last van heb kan het me niet verrotten dat er dooien vallen of mensen zeer ernstig ziek worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:52

OleJon schreef:
Iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen. En is ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik doe niet mee

Jij doet niet alleen niet mee, je verkondigt ook te pas en te onpas. In ieder topic kom je met "ik doe niet mee" en "het is maar een griepje" of "de samenleving kan niet op slot vanwege Corona".

Ieder doet wat hij of zij moet doen? OK, maar dan zonder uithangbord AUB.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:56

Tazzey schreef:
Babootje, sterkte met het verlies.

Olejon, jij begrijpt het blijkbaar nog steeds niet of je wilt het niet begrijpen. Welke van de twee het ook is, ik ga mijn tijd niet meer verdoen aan mensen zoals jij.

Dus als ik het goed begrijp, als jij een ongeluk met de auto krijgt, waar een andere automobilist bij betrokken is. En jij vliegt door het raam doordat jij hebt je gordel niet om hebt
Dan is het de andere automobilist zijn schuld?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:59

OleJon, wat heeft een auto ongeluk met Corona te maken? Bovendien is je voorbeeld krom. Kan je het nou voor één keer laten rusten. Dit onderwerp gaat over Paardensport open houden. Niet over Corona maatregelen. Je hebt je punt gemaakt, in diverse topics. We weten hoe je er over denkt. Je hoeft dat hier niet te melden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:59

rien10 schreef:
OleJon schreef:
Ik doe niet mee

Jij doet niet alleen niet mee, je verkondigt ook te pas en te onpas. In ieder topic kom je met "ik doe niet mee" en "het is maar een griepje" of "de samenleving kan niet op slot vanwege Corona".

Ieder doet wat hij of zij moet doen? OK, maar dan zonder uithangbord AUB.

Dat bepaal ik zelf wel even.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:00

rien10 schreef:
OleJon, wat heeft een auto ongeluk met Corona te maken? Bovendien is je voorbeeld krom. Kan je het nou voor één keer laten rusten. Dit onderwerp gaat over Paardensport open houden. Niet over Corona maatregelen. Je hebt je punt gemaakt, in diverse topics. We weten hoe je er over denkt. Je hoeft dat hier niet te melden.

Vergelijking eigen verantwoordelijkheid nemen.
Als zij de gordel draagt vliegt zij niet door het raam

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:01

Nou, deels. Iedere keer off-topic gaan is in een forum niet echt de bedoeling. (Over je opmerking "dat bepaal ik zelf wel).

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:05

rien10 schreef:
Nou, deels. Iedere keer off-topic gaan is in een forum niet echt de bedoeling. (Over je opmerking "dat bepaal ik zelf wel).

Dat geldt ook voor mensen te vertellen wat ze wel of niet mogen plaatsen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:12

Wat een egoistische mensen zitten er in dit topic. Ik ben dan wel eens benieuwd hoe zij in het dagelijks leven zijn. Waarschijnlijk heel eenzaam. Maar ja, dat bepalen zij zelf.

On topic. Ik vind dat de paardensport gelijk moet zijn met andere sporten die vergelijkbaar zijn qua maatregelen die je kan nemen om besmetting te voorkomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:14

Qua sport met je eens Annemiek. Maar de paarden moeten toch verzorging en beweging hebben. Ik ga in ieder geval iedere dag. Lockdown of niet. Wel met maatregelen en m’n gezonde verstand gebruiken. Maar ik ging wel.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:53

rien10 schreef:
Qua sport met je eens Annemiek. Maar de paarden moeten toch verzorging en beweging hebben. Ik ga in ieder geval iedere dag. Lockdown of niet. Wel met maatregelen en m’n gezonde verstand gebruiken. Maar ik ging wel.

Zo bedoel ik het ook. Mee eens.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:57

Rien, geef deze persoon verder geen aandacht joh. Die covid gekken gaan daar gewoon heel hard op, ze vinden het prachtig. Zonde van je tijd ;)