***Update*** Pony's zonder water in hitte, voorbijgangers slaan alarm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:49

Popstra schreef:
Nou vind er niks stoers aan. Mensen die er hun brood mee verdienen moeten toch wat.
Nu was het 1 dag zo extreem maar wat als het langer duurt? Alles maar laten staan?
Denk niet dat de klanten daar blij van worden.

Tja, dat zegt dus genoeg.........

Een trainer die er geld aan wil verdienen, moet ook aan welzijn denken. Sowieso belachelijk dat ze er per se 6x pw op moeten zitten.

Klanten zouden nog meer om het welzijn van hun paarden moeten denken. Als het niet om presteren en geld gaat, komt die prioriteit misschien weer terug.

Popstra

Re: ***Update*** Pony's zonder water in hitte, voorbijgangers slaan alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:31

Wat is er dan slecht aan snachts te gaan trainen omdat het overdag te heet is?? Dan word er toch juist gedacht aan het welzijn van het dier!?

Dat jij liever recreatief bezig bent met je paarden wil toch niet zeggen dat iedereen dat moet doen of nog erger, dat elk ander die graag wedstrijden rijd maar slecht voor zn paard is!? Kortzichtige gedachtegang vind ik dat.

pmarena

Re: ***Update*** Pony's zonder water in hitte, voorbijgangers slaan alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:49

Nouja bij 2 warme dagen vind ik het ook wel overdreven hoor om kostte wat kost die paarden te rijden....die beesten hebben dan de hele dag staan bakken, laat ze lekker even met rust.... die 2 dagen zonder training overleven ze echt wel hoor :(:)

Aan de andere kant overleven ze die training ook wel, en kan ik me voorstellen dat mensen die helemaal into wedstrijdrijden zijn, het juist wel goed vinden om hun paarden te leren ook bij hitte te kunnen presteren.

Zelf denk ik toch van laat die beesten lekker met rust, die 2 dagen kosten je niks als je daarop even je gemak houdt....

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:07

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:31

Sabbientje schreef:
Marjo schreef:
Klopt, maar Meldpunt 144 is niet de dierenpolitie en gaat ook niet ter plaatse :)

Als je op politie.nl kijkt staat er toch echt “ bel dierenpolitie 144”

https://www.politie.nl/informatie/ziet- ... l-144.html

Het grote misverstand zit hem in het feit dat de dierenpolitie de agenten zijn die als extra takenpakket dierenwelzijn hebben, en bij het meldpunt geen agenten werken en zij ook niet ter plaatse gaan. Dat is een misverstand. Dus de dierenpolitie krijg je niet aan de telefoon als je 144 belt, maar centralisten die een melding met je opnemen, of je doorverbinden met spoed politie of de dierenambulance.

Kijk maar eens op de Facebookpagina van Meldpunt144. Daar wordt het altijd heel mooi uitgelegd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:41

Dit staat er vermeld:
Citaat:
Meldpunt 144 maakt de meldingen over dierenmishandeling- en verwaarlozing aan, maar gaat zelf nooit ter plaatse. De Politie, Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) of de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) nemen onze meldingen in behandeling en nemen een kijkje bij de dieren. Zij zijn verantwoordelijk voor de verdere afhandeling en eventuele terugkoppeling van de melding.
Meer info: https://www.politie.nl/144

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:44

Popstra schreef:
Wat is er dan slecht aan snachts te gaan trainen omdat het overdag te heet is?? Dan word er toch juist gedacht aan het welzijn van het dier!?

Dat jij liever recreatief bezig bent met je paarden wil toch niet zeggen dat iedereen dat moet doen of nog erger, dat elk ander die graag wedstrijden rijd maar slecht voor zn paard is!? Kortzichtige gedachtegang vind ik dat.

Bij extreme temperaturen koelt het 's nachts eigenlijk niet echt af. Van dinsdag op woensdag was het om middernacht nog 29 graden. Daarnaast heeft je dier net een hele dag staan koken, het vergt best wat van een lichaam om dergelijke temperaturen door te komen, waarom zou je dan de enige moment dat je paard wel wat miniem kan recupereren om de volgende verzengende dag door te komen gebruiken om het paard alsnog te trainen?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:08

Pareltjes schreef:
Heel sneu voor de ponys en wederom een falend systeem.

Maar lees hier op Bokt ook maar eens, hoe zelfs hier Bokkers denken dat je bij 40 graden gerust de paarden in de zon buiten kunt houden...

Mijn paard kan naar binnen wanneer hij wilt, heeft schaduw van de bomen waar hij heen kan, en wat stond meneer dinsdag met de hoge temperaturen? In de zon. Dus het zegt niet altijd wat over de eigenaar.
Wel heb ik hem meerdere malen gekoeld met water. Oja en er stond een sproeier aan, waar ze niet onder gingen

En rijden met 40 graden, serieus?