Britt heeft een nieuwe Friese hengst: Brend Abe fan Galingastate

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:12

@ivy_power89, je aanval is volledig naast de kwestie. "Hippie" zie ik overigens niet als buitengewoon beledigend, al is dat duidelijk wel je bedoeling. Vind het wel vermakelijk. Nu nog wat zinnige argumenten.

Voorzetje:
- Stelling a: Paarden moeten absoluut buiten komen.
- Stelling b: Hengsten zijn paarden.

Daarnaast:
- Genoeg plekken waar hengsten buitenkomen.
- Ik heb, want dat is ook een optie, de mijne geruind. Omdat ik wilde (hippie alert!) dat hij buitenkomt in kuddeverband. Hij stond daarvoor met twee andere hengsten, maar ik verhuisde van plek.
- Niemand zei dat Britt haar paarden 24/7 buiten moet zetten.
- Er was iemand die dacht dat ze nooit buiten komen, die heeft haar ongelijk ruiterlijk toegegeven.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 06:53

Wat leuk voor Britt. Ik vind haar altijd oprecht overkomen en duidelijk dol op haar dieren.
Over buiten komen: ik vind dat een paard zoveel mogelijk vrij moet kunnen bewegen. Maar als ik kijk naar het aantal stallen waar paarden in de winter niet en in de zomer een paar uur buiten komen, er dus ook genoeg Blokkers zijn die hun paard zo houden (stallen staan zonder uitzondering vol).

Dit topic gaat over een vrouw die blij is met haar nieuwe paard. Niemand van ons weet exact hoe het paard z’n dagen doorkomt, dus waarom al die aannames? Waarom niet gewoon zeggen “leuk, succes”?.

Paardenleed moet je indd zoveel “bestrijden”. Maar ik kan zo een boel andere manieren noemen waarop je dat kunt doen. Een amazone aanvallen waar je gewoon niks van weet (of kom je er dagelijks over de vloer en praat je met haar over haar manier van paarden houden?) heeft geen toegevoegde waarde.

Is het een idee om gewoon on topic te gaan ipv dit topic te gebruiken om te zeggen dat wij het allemaal veel beter doen?

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Britt heeft een nieuwe Friese hengst: Brend Abe fan Galingastate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 07:00

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om niet meer offtopic te gaan en het dus niet meer over het buiten zetten van hengsten te hebben. Mocht je dat een interessante discussie vinden dan staat het je vrij om een ander discussietopic te openen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:35

Superleuk voor Britt.

Nou heeft ze een mooie witte en een mooie zwarte. Duo Penotti maar dan niet in een potti. Wel leuk om eens een pas de deux mee uit te voeren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:18

Captain schreef:
Dat is SUPER om te horen! Ik ben er jaren geleden regelmatig op stal geweest (vriendin van mij woonde er) en die gaf aan dat hij nooit buiten kwam. Maar dat is dus veranderd, fijn voor hem!

“Jaren geleden” woonde dat paard niet in Nederland.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:24

Proficiat Britt met je nieuwe paard. Na al dat verdriet is het je zo gegund.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:57

Ik vind het een prachtige fries hoop dat britt er veel plezier mee mag beleven

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:04

Super leuk voor Britt!

Heeft iemand een idee waarom Jhonny uiteindelijk niet is goedgekeurd als stempelhengst?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:46

Miste ruimte in de stap

Brend Abe en Durk niet door

Brend Abe fan Galinga State (Jehannes 484 x Norbert 444) haalde keurige cijfers, maar mocht in stap wat meer ruimte laten zien. Durk fan Oostenburg (Alwin 469 x Norbert 444) was tijdens zijn presentatie niet helemaal regelmatig, maar hij mag zich komend jaar bij de voorrijdagen weer laten zien.

Bron KFPS

stoelpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:09

...Johnny

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:05

Captain schreef:
Dat is SUPER om te horen! Ik ben er jaren geleden regelmatig op stal geweest (vriendin van mij woonde er) en die gaf aan dat hij nooit buiten kwam. Maar dat is dus veranderd, fijn voor hem!

Volgens mij begint de hele discussie met deze post en dat vind ik een hele vreemde post.
Want jaren geleden stond George nog niet in NL op stal en hij is bovendien sinds kort verhuisd naar een andere stal.
(En hij kwam ook op de oude stal gewoon al buiten in de wei en ja, hemel, hij droeg bescherming aan de benen tijdens het grazen)

Dus dit klinkt als een broodje-aap.