Protesten tegen ponyritjes in Griffith Park in Los Angeles, USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:57

Ik zie ook liever een keutel boertje zoals mijn opa vroeger was.
Of waar wij ons huis van hebben gekocht en in 78 is gestopt omdat het niet meer rendabel was.
Maar die varkens zaten toen ook in hok (hebben we zelf afgebroken) en de koeien stonden een groot deel van de tijd vast aan metalen hekken, ook zelf afgebroken, ipv dat ze door de stal wandelde zoals nu.
Oke het waren er minder, maar of het welzijn perse beter was???

Ik ben vooral tegen volproppen van Nederland.
nee dat hoeft ook niet met stallen, maar ook niet met distributiecentra, wegen, industrie, mensen enz enz enz.
Geef mij dan toch maar de akkers van de boeren, met ook de stallen.

Maar daar is dit het goede topic niet voor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:44

Ibbel schreef:
Elisa2 schreef:
Die hun handje ophouden zeker...? ik kan daar echt geen respect voor opbrengen, ga werken met je donder denk ik dan.

Hun handje ophouden in de VS? Welk sociaal stelsel dacht je dat ze daar hadden? :+

Dat ze zonder cap rijden is idd vreemd, je kan er geen fiets huren zonder fietshelm, maar iedere kneus wordt op een paard gehesen zonder cap en dat vinden ze helemaal normaal.
Maar goed, je mag in de meeste staten ook met wapens rondlopen :D

Niet specifiek daar, maar hier in NL lijkt dat er wel vaak op. Zeker met die langdurige protesten als een bank bezet houden tegen klimaat etc. weer een nachtje in de cel en daar trots op zijn. Er is niets mis met opkomen voor een goede zaak, maar er zijn er echt een aantal die flink doorslaan daar in. Denk maar aan die lui voor abortusklinieken..

Vraag me af wat mensen die dit zielig vinden dan vinden van manegepaarden? die moeten namelijk een paar uur per dag lopen met rondhobbelende en klotsende ruiters..en ook nog in draf en galop...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:45

Daar had ik al op geantwoord.
DuoPenotti schreef:
Een rondje aan de hand zowel links als rechtsom is wat anders dan dit.
Waarbij je bij het draven direct instructies kreeg voor te leren lichtrijden wat de meeste kinderen best snel te pakken hebben.
Niet de hele dag nieuwe beginners, maar ook kindjes die al best fijn zitten.

En draf gebeurt op die ranch dus juist ook.
Was het alleen stappen geweest had ik er ook anders tegenaan gekeken.

Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 24-06-22 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Re: Protesten tegen ponyritjes in Griffith Park in Los Angeles, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:47

Ik dacht dat het alleen stappen was, als ze ook draven zonder begeleiding en/ of leren paardrijden dan wordt het wel een ander verhaal in mijn ogen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:48

heb net hierboven een filmpje geplaats, hopelijk doet hij het

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:54

Ik moet de hele tijd lachen om dat oudje wat er achter aan komt kuieren..ik vind het wel dubbel. Vastgebonden in die molen vind ik echt niet meer van deze tijd, die baantjes hebben ze wel leuk bedacht en de pony's zien er niet ongelukkig uit. Maar als ik ze dan in draf zie stuiteren dan krijg ik plaats vervangend rugpijn..zeker met de wetenschap in de beginpost dat ze niet allemaal passende zadels hadden. Als het daarbij 40 graden is..tja...

Ik zie ze liever alleen stappen, in de schaduw met niet teveel wisselende mensen, goed passende zadels en goede begeleiding.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:54

Amber_anne schreef:
Sunnda schreef:
Ik snap echt niet wat 'is niet van deze tijd' voor argument is.
Wie bepaalt dat? Een paar activisten?

Paardjes worden goed verzorgd, genoeg rust, eten en drinken. Ik zie echt geen probleem.

En rijden alleen in de avonduren en vroege ochtend in hele warme landen is echt onzin.
Misschien als je voor de hobby een paard hebt, maar beroepsmatig zat ik er met 40° ook gewoon op.

Maatschappijen groeien en veranderen keer op keer. Daarbij veranderen ook onze gedachtes en komen we er achter dan dingen die we vroeger deden niet goed waren. Als je nooit verandert kom je ook niet verder.

We zijn ondertussen op een punt gekomen dat we weten dat in de hitte rondhobbelen met stuiterende kinderen op je rug. Of vastgebonden staan in een draaimolen niet meer bevorderlijk is voor het dier. Net als dat de hele dag op stal niet goed is voor het dier.

Dat jij met 40 graden erop zit maakt het nog niet goed. Wie weet gebeurt dat over 10 jaar ook niet meer.

Het is dus gewoon een kleine groep die hard schreeuwt die bepaald wat wel en niet van deze tijd is.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:13

Loretta, lees het topic eens door. Volgens mij is de minderheid voor het behouden en vindt de meerderheid het niet meer van deze tijd.

Kijk het filmpje, maar wat bizar dat ze geen caps op hebben? In een land waar elk risico duizend keer ingedekt wordt? Dat snap ik niet helemaal.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:40

Sakura789 schreef:
Loretta, lees het topic eens door. Volgens mij is de minderheid voor het behouden en vindt de meerderheid het niet meer van deze tijd.

Kijk het filmpje, maar wat bizar dat ze geen caps op hebben? In een land waar elk risico duizend keer ingedekt wordt? Dat snap ik niet helemaal.

Loretta is een anti-activisten activiste……
Daar is ze heel druk mee, geen tijd om te lezen dus :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:29

Ninx schreef:
Sakura789 schreef:

Loretta is een anti-activisten activiste……
Daar is ze heel druk mee, geen tijd om te lezen dus :D

Dat is zo'n dom gezwets, daar ga ik niet eens op reageren.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:02

Als de waarheid je niet aan staat dan verlaat je de discussie?

De meerderheid in dit topic is geen fan van deze constructie. Die enkeling zie ik dus niet.

De ponies van Ponypark Salgharen liepen vroeger toch ook in rondjes in zo’n baan? Daar zijn ze wel met de tijd mee gegaan. Ponies eruit voordat het een discussie zou gaan worden. Mee gaan met de tijd en investeren in nieuwe/andere attracties.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:32

Niet in een baan, los in het park..iedere gek kon ermee doen wat hij wilde..hier is zo te zien meer begeleiding.

Maar ik snap wel waarom Loretta er niet op in gaat, dat zou ik ook niet doen. Back on topic lijkt me wijzer. ;-)