Amalia doet te paard mee aan oefening voor rijtoer Prinsjesdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:47

janderegelaa schreef:
Doe je goed hoor achter je toetsenbord met een leeg profiel.

Ben niet het type die mijn privé situatie deelt met de hele wereld.
Maar als je interesse hebt, kom gerust een keer langs heb geen geheimen. :(:)

Urbanus

Re: Amalia doet te paard mee aan oefening voor rijtoer Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 00:00

_Mir, wat heeft ze je persoonlijk aangedaan?

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 00:34

cajabol schreef:
Het paard bijna in de krul, afschuwelijk bit, van allerlei zaken om zijn hoofd en dan vraag ik mij ook nog af, waar is dit allemaal voor. Komen deze paarden ooit op een weiland of staan ze 24 uur op stal. Ik persoonlijk vind het afschuwelijk, koningshuis of niet

Volgens mij zit jij een ander filmpje te kijken dan ik.. Wat schuif jij onder "bijna in de krul" of " in de krul"? Ik zie namelijk alleen maar paarden die een prima ronde lopen. Minder azijn drinken doet wonderen :knuffel:

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:20

Ik kijk met een andere bril, want ik kijk naar dierenwelzijn. En dit "plaatje" is er geen goed voorbeeld van Ongetwijfeld rijdt half nederland op deze manier, maar dat wil niet zeggen dat het ok is. Het wordt hoog tijd dat er verandering komt in het rijden en berijden van paarden. Dat het ook anders kan zie je op internet genoeg

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:25

pluisje88 schreef:
cajabol schreef:
Het paard bijna in de krul, afschuwelijk bit, van allerlei zaken om zijn hoofd en dan vraag ik mij ook nog af, waar is dit allemaal voor. Komen deze paarden ooit op een weiland of staan ze 24 uur op stal. Ik persoonlijk vind het afschuwelijk, koningshuis of niet

Zo te zien hangt er een trust bit met pelhalm vorm in. Half Nederland rijdt daarmee. Zeker de springruiters. In spring land kom je in de gemiddelde vereniging veel ergere bitten tegen dan deze…

Dit is haar eigen springpaard.

Ik vind t stoer wat ze doet!

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:46

cajabol schreef:
Ik kijk met een andere bril, want ik kijk naar dierenwelzijn. En dit "plaatje" is er geen goed voorbeeld van Ongetwijfeld rijdt half nederland op deze manier, maar dat wil niet zeggen dat het ok is. Het wordt hoog tijd dat er verandering komt in het rijden en berijden van paarden. Dat het ook anders kan zie je op internet genoeg

Dat zij het niet op jouw manier doen, betekent niet gelijk dat zij het compleet fout aanpakken. En ja, ik ben het met je eens dat het tijd wordt om het rijden en berijden te veranderen. Maar ik zie hier echt niet het dierenleed wat jij er duidelijk wel in ziet.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:24

cajabol schreef:

Ik vermoed dat jij de “ik heb een hekel aan alles wat koningshuis is” bril draagt. Sorry, je bent nu echt aan het zoeken.

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:31

Onze mening wordt gevraagd. Als je die dan geeft dan moeten er dingen "vermoed" worden?? Mijn mening is misschien niet wat je wil lezen, maar het is mijn mening

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:40

cajabol schreef:
Onze mening wordt gevraagd. Als je die dan geeft dan moeten er dingen "vermoed" worden?? Mijn mening is misschien niet wat je wil lezen, maar het is mijn mening

laat anders even zien hoe het wel moet met een filmpje van jezelf...
Wederom een azijn spuwer met dito leeg profiel om anderen lekker af te kraken.
Het is altijd zo lekker veilig achter je schermpje lallen wat anderen verkeerd doen en dat jij de enige bent die vanuit dierenwelzijn kijkt... te makkelijk, te simpel en niet chique.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:41

cajabol schreef:

Waar staat dat er om een mening wordt gevraagd over hoe Amalia dit paard rijdt?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-06-22 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:43

Waar wordt jouw mening dan gevraagd, cajabol? Ik zie alleen dat Goudhaan1 vraagt wat jij als 'in de krul' vindt.
Ik zie nergens dat Amalia vraagt of je haar even flink de grond in wil boren. *D

Ik vind Mojito zo'n stoer dier! _/-\o_

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:50

Het is een nieuwsbericht, er wordt helemaal niet om meningen gevraagd...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:07

En sowieso kun je toch geen conclusies trekken aan de hand van een filmpje van 10 sec? Je weet niet hoe de paarden gehouden wordt. Hoe ze in de bak rijdt of een springparcours doet etc.

Leuk dat ze meedeed met de oefening! Mij niet gezien haha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:53

cajabol schreef:

Er wordt nergens om een mening gevraagd. En jouw mening is inderdaad niet gelijk aan die van mij, gelukkig ook maar want ik maak er geen sport van om anoniem tieners af te gaan zeiken en ongefundeerde onzin over een filmpje van 10 seconden te gaan spuien.

Maar wellicht dat je kunt uitleggen waar je vandaan haalt dat het paard continu 'in de krul' getrokken wordt. In het filmpje dat ik zie loopt het namelijk veruit de meeste van de tijd voor de loodlijn en dat komt toch niet overeen met 'in de krul getrokken worden'. Het komt wel overeen met het idee dat je gewoon lekker vanachter je toestenbordje een tiener meisje de grond in stampt. Als de leeftijd in je profiel klopt dan is dat toch wel erg sneu.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:57

Tazzey schreef:
cajabol schreef:

Er wordt nergens om een mening gevraagd. En jouw mening is inderdaad niet gelijk aan die van mij, gelukkig ook maar want ik maak er geen sport van om anoniem tieners af te gaan zeiken en ongefundeerde onzin over een filmpje van 10 seconden te gaan spuien.

Maar wellicht dat je kunt uitleggen waar je vandaan haalt dat het paard continu 'in de krul' getrokken wordt. In het filmpje dat ik zie loopt het namelijk veruit de meeste van de tijd voor de loodlijn en dat komt toch niet overeen met 'in de krul getrokken worden'. Het komt wel overeen met het idee dat je gewoon lekker vanachter je toestenbordje een tiener meisje de grond in stampt. Als de leeftijd in je profiel klopt dan is dat toch wel erg sneu.

Tja, toch dezelfde vraag als die ik stelde, maar juist op die éne vraag, komt er geen antwoord. Terwijl ik oprecht benieuwd ben, @cajabol.

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:35

ten eerste schrijf ik en ik quote "bijna in de krul". Ik schrijf dus niet dat het paard continue in de krul getrokken wordt. Ik zie wat ik eerder schreef en dat herhaal ik dan maar weer. Bijna in de krul. Ik vind dat niet fijn om te zien. Ik zou niet weten hoe ik dat uit moet leggen behalve dat het paard niet vrij is maar gevangen door zijn bit en de teugels. Het staat gewoon heel onplezierig. En verder vind ik dat als je met een mening komt, het niet chique staat om persoonlijk te worden. Je mag het niet eens zijn met wat ik zie en wat mijn mening is, maar hou het redelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:25

Ik vind het vooral mooi om te zien hoe neutraal de stalmeester reageert op de opmerkingen van de interviewer. 'Wat leuk dat de prinses ook meerijdt', 'die rijdt mee, ja'. 'Moest ze vroeg uit de veren vanmorgen', 'we moesten allemaal vroeg op vanmorgen'. Daar maak ik wel uit op dat ze bejegend wordt als iedere andere ruiter daar. En dat als ze echt niet bekwaam op haar paard zat, ze haar ook niet mee lieten rijden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:29

Renee1991 schreef:
Ik vind het vooral mooi om te zien hoe neutraal de stalmeester reageert op de opmerkingen van de interviewer. 'Wat leuk dat de prinses ook meerijdt', 'die rijdt mee, ja'. 'Moest ze vroeg uit de veren vanmorgen', 'we moesten allemaal vroeg op vanmorgen'. Daar maak ik wel uit op dat ze bejegend wordt als iedere andere ruiter daar. En dat als ze echt niet bekwaam op haar paard zat, ze haar ook niet mee lieten rijden.

Lijkt me ook onveilig op straat. Wellicht dat ze dat wel screenen.
Of denk ik te moeilijk? :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:46

Ik neem inderdaad aan dat er van te voren goed is doorgesproken, met Amalia, of dit meerijden een goed idee is. En blijkbaar was het antwoord "ja". Super toch.
Daarbij zal het ook wel schelen dat zij blijkbaar op haar eigen, zeer bomproeve, paard rijdt. Het is toch altijd anders wanneer je op een onbekend paard rijdt, ook al is die nog zo bomproef. Je moet dan toch eerst een beetje aan elkaar wennen en samen een team vormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:52

_Mir schreef:
janderegelaa schreef:
Doe je goed hoor achter je toetsenbord met een leeg profiel.

Ben niet het type die mijn privé situatie deelt met de hele wereld.
Maar als je interesse hebt, kom gerust een keer langs heb geen geheimen. :(:)

Maar wel een mening hebben over een tiener die er niet onderuit komt dat haar prive leven op internet staat, tjonge jonge wat een zielenpotengedrag weer, hoepel toch op zeg, zuurpruim.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:57

cajabol schreef:
ten eerste schrijf ik en ik quote "bijna in de krul". Ik schrijf dus niet dat het paard continue in de krul getrokken wordt. Ik zie wat ik eerder schreef en dat herhaal ik dan maar weer. Bijna in de krul. Ik vind dat niet fijn om te zien. Ik zou niet weten hoe ik dat uit moet leggen behalve dat het paard niet vrij is maar gevangen door zijn bit en de teugels. Het staat gewoon heel onplezierig. En verder vind ik dat als je met een mening komt, het niet chique staat om persoonlijk te worden. Je mag het niet eens zijn met wat ik zie en wat mijn mening is, maar hou het redelijk.

Ok dan, jouw mening, prima. Nu de mijne: bijna in de krul betekent dus Niet in de krul. Stel dat ik bij het jureren iemand een onvoldoende geef met als opmerking 'bijna in de krul' dan komt er op zeker een terechte vraag van de amazone/ruiter waar dat op slaat. Slaat dus nergens op.
Je verhaal is voor mij dan ook warrig en zeer onvriendelijk naar de amazone, gebaseerd op 'bijna in de krul'.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:01

Maflinger_S schreef:
Ik neem inderdaad aan dat er van te voren goed is doorgesproken, met Amalia, of dit meerijden een goed idee is. En blijkbaar was het antwoord "ja". Super toch.
Daarbij zal het ook wel schelen dat zij blijkbaar op haar eigen, zeer bomproeve, paard rijdt. Het is toch altijd anders wanneer je op een onbekend paard rijdt, ook al is die nog zo bomproef. Je moet dan toch eerst een beetje aan elkaar wennen en samen een team vormen.

Leuk hoor dat ze ook deze kant van prinsjesdag live meemaakt. Bovendien is Amalia een echte paardenliefhebber net als oma Prinses Beatrix. En is Amalia een ervaren amazone die al vanaf jonge leeftijd een prima opleiding heeft gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:04

AlwaysH schreef:
Renee1991 schreef:

Lijkt me ook onveilig op straat. Wellicht dat ze dat wel screenen.
Of denk ik te moeilijk? :P

Lijkt me ook hoor. Al is ze de koningin, er kan van alles misgaan dus voor de lol meedoen zal er niet bij zijn. Volgens mij kan ze ook prima rijden hoor, Amalia doet dat al van jongs af aan toch?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:17

cajabol schreef:

Vanmiddag was ik als toeschouwer concour Almelo.
Het is inderdaad nog steeds normaal om tijdens losrijden springen tijdelijk paard in de krul te rijden. Toezicht jurylid continue aanwezig. Mooi om te zien hoe alles soepel verloopt.
Ik heb mij alleen geërgerd aan die stumpers op het paard o.a. losrijterrein dressuur waarvan enkelen met behulp van derden (paard begeleiding aan bit door derden) van het losrijterrein naar de dressuurbanen gingen. Helaas geen jurylid gezien om mijn ergenis te uiten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:29

Ga je als toeschouwer echt klagen bij de jury ja?