Opmerkelijk: toekomstige renpaard-fokmerrie blijkt mannelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:40

Femke_Tweety schreef:
Was het paard technisch gezien natuurlijk óók niet helemaal, net als dat het ook geen merrie was.

Non-binair zou haast de beste term zijn denk ik, hoewel dat vaak meer de connotatie heeft van horend bij gender dan per se geboren geslacht.

Maar woordtechnisch zou non-binair passend zijn, nl niet passend bij een van de twee standaardopties.

(Binair is tweetallig, twee opties, non binair betekent dus niet passend in de standaard verdeling in twee groepen)

Tegen alle mensen die beweren dat het genderdebat onzin is zou ik willen zeggen. De dierenwereld bewijst onomstotelijk dat het geen onzin is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:44

Loretta schreef:
Femke_Tweety schreef:
Was het paard technisch gezien natuurlijk óók niet helemaal, net als dat het ook geen merrie was.

Non-binair zou haast de beste term zijn denk ik, hoewel dat vaak meer de connotatie heeft van horend bij gender dan per se geboren geslacht.

Maar woordtechnisch zou non-binair passend zijn, nl niet passend bij een van de twee standaardopties.

(Binair is tweetallig, twee opties, non binair betekent dus niet passend in de standaard verdeling in twee groepen)

Tegen alle mensen die beweren dat het genderdebat onzin is zou ik willen zeggen. De dierenwereld bewijst onomstotelijk dat het geen onzin is.
Gender is alleen wat anders dan geslacht en verder niet relevant in dit topic.

Loretta

Re: Opmerkelijk: toekomstige renpaard-fokmerrie blijkt mannelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:44

Je hebt gelijk. Maar blijkbaar laat de dierenwerled wel zien dat er variaties bestaan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:46

Ik zag gelijk de film Shrek voor me, daarin hadden ze het over een genderconfused dier. Dat was de wolf dan, maar goed.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:08

Biologisch gezien bestaan er heel veel vormen buiten de twee meest gebruikelijke en meest gekende.
Alleen die vele vormen komen ieder relatief weinig voor.
Mede daardoor is het beeld bij velen dat er slechts twee opties zijn.

Ik zou daar een uur college over kunnen geven als ik zou willen, maar gaat wat ver voor dit topic.

Maar ja het bestaat. Anders dan simpelweg man óf vrouw. Hengst óf merrie. Reu óf teef. Bij vrijwel alle diersoorten komen individuen voor die niet binnen de simpele hokjes passen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:15

Femke_Tweety schreef:
Biologisch gezien bestaan er heel veel vormen buiten de twee meest gebruikelijke en meest gekende.
Alleen die vele vormen komen ieder relatief weinig voor.
Mede daardoor is het beeld bij velen dat er slechts twee opties zijn.

Ik zou daar een uur college over kunnen geven als ik zou willen, maar gaat wat ver voor dit topic.

Maar ja het bestaat. Anders dan simpelweg man óf vrouw. Hengst óf merrie. Reu óf teef. Bij vrijwel alle diersoorten komen individuen voor die niet binnen de simpele hokjes passen.

Ik vind het toch wel reuze interessant En soms kan de dierenwereld allerlei twijfels wegnemen die er door sommige mensen gezaaid worden.