Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cissy schreef:Er zijn wel meer dingen die je beter nooit in de omgang bij paarden moet doen, dat ook maar in de regels gaan zetten?
Touw/longeerlijn nooit om je hand draaien, paard niet aan losse deur vastzetten, geen halster om laten in de wei of in de stal, niet met gympies rijden, etc etc
girlyggirl schreef:Ik vind t allemaal zo... betuttelend... straks mogen we niks meer zelf beslissen. Doel niet alleen hierop maar ook bv op t dragen van een gordel, helm verplicht maken op een snorscooter. Ik zou zeggen allemaal verplicht tot 21 en laten we er vanuit gaan dat dr mensen daarboven zelf kunnen bedenken wat ze willen.
Shae schreef:Bij andere regels: veel mensen zijn lui of niet zo snugger en anderen moeten de troep opruimen. Vaak gaat er nog belastinggeld naartoe ook.
Janneke2 schreef:Shae schreef:Bij andere regels: veel mensen zijn lui of niet zo snugger en anderen moeten de troep opruimen. Vaak gaat er nog belastinggeld naartoe ook.
Ja, of ziektekostenverzekering.
Janine1990 schreef:bigone schreef:
Stalen neuzen is net zo gevaarlijk als slippers. Wanneer een trekpaard daar precies op de neus stapt ben je je halve voet kwijt. Dan kun je beter gewone berg schoenen aan doen, ook de voet dik en blauw maar wel in één stuk.
Klopt niet helemaal... Vroeger waren het daadwerkelijk stalen neuzen. Tegenwoordig is dit een zeer sterk kunststof dat indien nodig breekt. Als ik goed heb opgelet bij mijn VCA cursus.
Shadow0 schreef:Janneke2 schreef:Ja, of ziektekostenverzekering.
Uiteindelijk verliezen we allemaal met een ziektekostenverzekering die over dit soort triviale dingen moeilijk gaat doen.
Ik vind het niet roken bij kinderen iets anders, vooral omdat dat iets is waarbij je anderen benadeelt, niet jezelf. Met slechte schoenen heb je alleen jezelf.
Shae schreef:Nou, afhankelijk van het soort werk dat je doet kan een verbrijzelde voet omdat er een paard op is gaan staan best vervelend zijn voor anderen.
Citaat:Ik vind dat mensen best eens mogen stilstaan bij hoe goed het hier allemaal geregeld is en wat er allemaal achter zit. Ik zou het ook niet goed vinden zoals het in Amerika is, waar je zomaar je huis kwijt kan zijn als je een hartaanval hebt gekregen, maar mensen denken soms echt niet na over wat overal achter zit.
Shae schreef:Ik vind de realisatie dat een goed zorgsysteem voor iedereen niet alleen met rechten komt, maar ook met de verplichting om een beetje na te denken over wat je doet niet zo schokkend.
Citaat:De stap tussen geen slippers mogen dragen op stal en niet mogen paardrijden is héel, héel groot.
Citaat:Daarnaast brengt paardrijden heel veel mensen plezier. Slippers naar stal dragen staat denk ik niet op veel lijstjes van zaken die mensen gelukkig maken.
Citaat:En sommige mensen moeten nu eenmaal een beetje beter beschermd worden, tenzij je heel erg fan bent van overpopulatie tegengaan door natuurlijke selectie?
moonfish13 schreef:Ik vind paardrijden verboden met teenslippers met elkaar vergelijken wel ver gaan.
sasja0705 schreef:30 jaar geleden dacht mijn verhuurster dat ze "even" kon mesten met deze plastic
teenslippes...
Hoe het gebeurt is, geen flauw idee maar opeens dus 4 van de 5 pinnen recht door haar voet.
En was ook nog een fork met lange steel. Eruittrekken mocht niet, dus wachten op de ambulance... die hebben haar niet in de auto kunnen krijgen, dus eerst nog brandweer en zagen...
Zoveel voor't onderwerp slippers of gympen... heb ik nooit meer gedragen - ik zie het nog steeds voor me, bah
DuoPenotti schreef:Of van die openklap beugels.
Ja dat betekend nieuwe, maar met te breed schoeisel kun je nog klem komen in de zijkanten van een beugel. Dat is voorbij met de openklappers.