Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:06

ze konden me de boom in Art_Ificious. Ik belde gewoon de dierenarts. Als het afgelopen is kunnen ze er niks meer aan doen :)

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:10

Kinke schreef:
ze konden me de boom in Art_Ificious. Ik belde gewoon de dierenarts. Als het afgelopen is kunnen ze er niks meer aan doen :)


Nou zeg dat... Als ze dan willen weten of je een juiste beslissing maakt, komen ze maar op hun kosten met hun veearts een second opinion uitvoeren voor een bepaalde datum

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:13

En ik neem aan dat ze niet iedere week komen controleren. Als een dier met pijn in 't gezicht staat terwijl er pijnstilling gegeven wordt dan was bij mij de keuze vanmiddag nog gemaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:17

Kinke schreef:
En ik neem aan dat ze niet iedere week komen controleren. Als een dier met pijn in 't gezicht staat terwijl er pijnstilling gegeven wordt dan was bij mij de keuze vanmiddag nog gemaakt.


Nou idd, contract of niet! Het welzijn van het dier gaat dan gewoon voor en dan konden ze mooi de boom in.
Ik had de dierenarts meteen gebeld! Ik snap niet dat je het dan daar van laat afhangen en een dier kreupel laat lopen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-07-22 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:18

Kinke schreef:
En ik neem aan dat ze niet iedere week komen controleren. Als een dier met pijn in 't gezicht staat terwijl er pijnstilling gegeven wordt dan was bij mij de keuze vanmiddag nog gemaakt.

Same, zie hem maar terug te halen. DA een verslag laten op maken dat het dier constant pijn had en laat ze maar komen met advocaten. Uiteraard verslag breed op facebook zetten wanneer PZB je voor het gerecht wil trekken omdat je eerlijk gehandeld hebt naar het paard toe.

Keizerinnnn

Berichten: 1225
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:25

Iemand die ik ken had haar paard ook via PZB laten adopteren en via via kreeg ze contact met de adoptant en 2 jaar later heeft de adoptant het paard inlaten slapen zonder overleg met pzb omdat hij anders met trailerangst van boven Amsterdam naar Gronau zou moeten voor een extra bevestiging van de DA van pzb.

Heeft ze nooit meer wat van gehoord en is inmiddels anderhalfjaar geleden. Als het genoeg is is het genoeg en gezien de adoptant het paard elke dag ziet is de keus toch ook aan de adoptant.... een da gaat echt geen gezond paard zomaar inslapen.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:42

Art_Ificious schreef:
De vraag hoe goede paarden er terecht komen kan ik je beantwoorden vanaf de 1ste rang.
Ik heb een paard van hen, die is samen met een goed berijdbaar paard bij PZB gebracht omdat de vorige eigenaar niet wou dat ze de handel in gingen. Gezien PZB een stichting is die ook controles uitvoeren is de kans dat de paarden verhandeld worden dus ook kleiner.
Ik denk dat dit misschien de reden is dat er vaker goede paarden binnen komen.
Hoewel goed met een korrel zout genomen moet worden, die van mij is kreupel, en weet er nog verhalen van paarden die medisch niet geschikt waren om te rijden en toch als rijpaard ter adoptie gezet waren.

Het grootste probleem vind ik het zelf niet mogen beslissen over medische keuzes, je mag niet zomaar een paard laten inslapen, hoe kreupel het dier ook is of hoe mager die ook werd door stress en zelf geen levenslust meer te hebben. Niet bepaald paard vriendelijk als je het mij vraagt.

Die van mij heeft zeer waarschijnlijk dsld en zware artrose. Ik zie de pijn zo op zijn gezicht staan. Ook met pijnstilling loopt die kreupel en toch... Eigen keuze mag niet.
Terugbrengen doe ik ook niet, dan gaat die toch weer naar een ander toe en wie weet wordt die dan wel bereden (kan PZB niet controleren/nooit 100% voorkomen) , wat dit dier al helemaal niet meer aankan. Ik hou hem dus bij mij als dure grasmaaier. En elke dag ben ik bang hem liggend aan te treffen niet meer krachtig genoeg in de benen om zelf recht te staan, of als die door de wei rent met de anderen dat die ineens door z'n benen zakt.


Ik ken tevens nóg een stichting. Die doen niet aan adoptie maar bedelen ook om donaties terwijl ze wél geld hebben om naar een luxere locatie te verhuizen. :')


Die zou ik gewoon laten inslapen. Hij staat bij jou, jij verzorgd en ziet hem. Het is ook niet meer terug te draaien, dus wat willen ze?
Je kan gewoon zeggen; paard is overleden. Kan ook 's Ochtends dood hebben gelegen natuurlijk.

Als ze zoveel tijd en geld hebben om er een zaak van te maken, kom maar op dan....... Bewaar wel goed je beeldmateriaal.

Wat betreft andere organisaties, ik vind het vooral erg dat ze zo op gevoel spelen en echt vaak veel en veel te ver gaan. Ze willen de meest vreselijke situaties opknappen met geld van anderen.

Wij hebben ook wel wat zielepoten dieren en dat is een eigen keus. Het kan goed gaan en het kan mis gaan. We zijn happy met de dieren die goed gaan, maar ook duizenden kwijt aan waar het niet ging en we met lege handen stonden achteraf. En wij hebben ook niet de loterij gewonnen.

Nevenactiviteiten voor inkomsten snap ik echt. Maar verder mag het allemaal wel wat realistischer.

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:51

Hobbyhorse schreef:
Ik vind het juist goed die adoptieprijzen, dat kost veel centjes hoor een paard weer op laten knappen.
En je houd mensen die een paard voor een prikkie willen op afstand.

Fijn dat ze snel wat gevonden hebben, ben benieuwd naar hun plannen.


Dat klopt, maar kan je beter een eigen paard kopen. Heb je ook compleet zeggenschap

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:52

Cinnepin schreef:
Hobbyhorse schreef:
Ik vind het juist goed die adoptieprijzen, dat kost veel centjes hoor een paard weer op laten knappen.
En je houd mensen die een paard voor een prikkie willen op afstand.

Fijn dat ze snel wat gevonden hebben, ben benieuwd naar hun plannen.


Dat klopt, maar kan je beter een eigen paard kopen. Heb je ook compleet zeggenschap

Met die prijzen die zij hanteren voor een rijpaard heb je al een leuk paard op de markt ook idd.

Earth

Berichten: 8024
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 17:40

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

StalNollie

Berichten: 9250
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:21

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:57

_lauraaa_ schreef:
@ Cowgirl: maar moeten ze dan persee een super de luxe complex kiezen? Dat waarschijnlijk bakken met geld kost terwijl ze wel om donaties vragen om de verzorging van paarden te kunnen betalen? Als ik hun filmpjes voorbij zie komen krijg ik het idee dat het ze echt om de faciliteiten gaat zoals de binnenbak, luxe stallen en de mega buitenbak. Weides worden daar in niet getoond.

Naar mijn mening zijn ze de laatste jaren meer een verkapte handelsstal geworden. Volgens mij was het hele doel van de stichting het opvangen, opknappen en herplaatsen van verwaarloosde paarden door middel van adoptie. De laatste tijd zie ik steeds meer paarden voorbij komen die volgens hen niks mankeren en altijd een goed thuis hebben gehad. Zelfs het beleren van paarden en ze vervolgens “herplaatsen” zie ik ze doen.

Het doel waarmee de stichting is opgericht was goed. Maar ik denk dat ze een beetje zijn doorgeslagen.

@paars: ze verkopen de paarden niet. Ze gaan ter adoptie weg. Je betaalt dus een bepaald bedrag maar uiteindelijk heb je niks over het paard te zeggen. Je mag er niet mee fokken, mag ze niet voor lessen inzetten, pzb kan zomaar komen controleren hoe het paard erbij staat, hebben eisen hoe het paard gehouden moet worden etc. Ze kunnen ze ze zelfs zomaar terughalen waardoor jij je paard kwijt bent en er geen rooie cent voor terug krijgt en ze kunnen vervolgens het paard weer overnieuw ter adoptie aanbieden en geld voor vragen.

Met honden en katten uit een asiel is dat meestal ook zo.Die krijg je ook niet in eigendom,mag er niet mee fokken,niet zelf herplaatsen of verkopen,etc.etc. Toch betaal je ook adoptiegeld.

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:13

Dat laatste is niet helemaal waar. Op de website van de Dierenbescherming staat nadrukkelijk dat je eigenaar wordt van het dier;

Citaat:
Over de term adoptie

Als Dierenbescherming gebruiken wij de term adoptie om de verplichtingen die een eigenaar voor een dier heeft uit te drukken. Wettelijk gezien kan een dier echter niet worden geadopteerd en dient er te worden gesproken van een koop. De Dierenbescherming volgt bij het aanschaffen van een dier alle wettelijke bepalingen die van toepassing zijn bij een (consumenten)koop.


Volgens mij zijn de meeste grote dierenasiels van de dierenbescherming. In hun plaatsingsvoorwaarden wordt ook benadrukt dat je eigenaar wordt can het dier.

Dat even terzijde.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:32

Tja, wanneer je wil dat PzB je paard herplaatst dan is het verplicht een een da verklaring bij te leveren dat hij geen besmettelijke ziektes heeft en niet kreupel is. En de tanden moeten op orde zijn. snap ik, die kun je na een dag weer op internet verhandelen.
Weidemaatjes betaal je 250 pm voor, volgens hun binnen 3 maanden meestal herplaatst. Maar kost je wel handel vol geld, dan kun je hem beter zelf weggeven.
Ik vind het heel belangrijk dat dieren worden opgevangen, alle soorten dieren maar in dit geval lijkt het toch steeds meer op een inkomstenbron om zelf een inkomen te genereren (mag wat mij betreft) maar ook om zelf zo goedkoop mogelijk de sport te beoefenen. En daar blijf ik bij tot alle jaaropgaves openbaar worden.

Dreamboy

Berichten: 2492
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:37

Art_Ificious schreef:
De vraag hoe goede paarden er terecht komen kan ik je beantwoorden vanaf de 1ste rang.
Ik heb een paard van hen, die is samen met een goed berijdbaar paard bij PZB gebracht omdat de vorige eigenaar niet wou dat ze de handel in gingen. Gezien PZB een stichting is die ook controles uitvoeren is de kans dat de paarden verhandeld worden dus ook kleiner.
Ik denk dat dit misschien de reden is dat er vaker goede paarden binnen komen.
Hoewel goed met een korrel zout genomen moet worden, die van mij is kreupel, en weet er nog verhalen van paarden die medisch niet geschikt waren om te rijden en toch als rijpaard ter adoptie gezet waren.

Het grootste probleem vind ik het zelf niet mogen beslissen over medische keuzes, je mag niet zomaar een paard laten inslapen, hoe kreupel het dier ook is of hoe mager die ook werd door stress en zelf geen levenslust meer te hebben. Niet bepaald paard vriendelijk als je het mij vraagt.

Die van mij heeft zeer waarschijnlijk dsld en zware artrose. Ik zie de pijn zo op zijn gezicht staan. Ook met pijnstilling loopt die kreupel en toch... Eigen keuze mag niet.
Terugbrengen doe ik ook niet, dan gaat die toch weer naar een ander toe en wie weet wordt die dan wel bereden (kan PZB niet controleren/nooit 100% voorkomen) , wat dit dier al helemaal niet meer aankan. Ik hou hem dus bij mij als dure grasmaaier. En elke dag ben ik bang hem liggend aan te treffen niet meer krachtig genoeg in de benen om zelf recht te staan, of als die door de wei rent met de anderen dat die ineens door z'n benen zakt.


Ik ken tevens nóg een stichting. Die doen niet aan adoptie maar bedelen ook om donaties terwijl ze wél geld hebben om naar een luxere locatie te verhuizen. :')


Dan zou ik het omdraaien en een aanklacht tegen hun indienen wegens dierenmishandeling. Zeker als je je dierenarts achter je hebt staan.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:50

bigone schreef:
Tja, wanneer je wil dat PzB je paard herplaatst dan is het verplicht een een da verklaring bij te leveren dat hij geen besmettelijke ziektes heeft en niet kreupel is. En de tanden moeten op orde zijn. snap ik, die kun je na een dag weer op internet verhandelen.
Weidemaatjes betaal je 250 pm voor, volgens hun binnen 3 maanden meestal herplaatst. Maar kost je wel handel vol geld, dan kun je hem beter zelf weggeven.
Ik vind het heel belangrijk dat dieren worden opgevangen, alle soorten dieren maar in dit geval lijkt het toch steeds meer op een inkomstenbron om zelf een inkomen te genereren (mag wat mij betreft) maar ook om zelf zo goedkoop mogelijk de sport te beoefenen. En daar blijf ik bij tot alle jaaropgaves openbaar worden.


Ja die waren gauw van de website toen bleek dat er geen jota van klopte herinner ik me.

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:41

Art_Ificious schreef:
De vraag hoe goede paarden er terecht komen kan ik je beantwoorden vanaf de 1ste rang.
Ik heb een paard van hen, die is samen met een goed berijdbaar paard bij PZB gebracht omdat de vorige eigenaar niet wou dat ze de handel in gingen. Gezien PZB een stichting is die ook controles uitvoeren is de kans dat de paarden verhandeld worden dus ook kleiner.
Ik denk dat dit misschien de reden is dat er vaker goede paarden binnen komen.
Hoewel goed met een korrel zout genomen moet worden, die van mij is kreupel, en weet er nog verhalen van paarden die medisch niet geschikt waren om te rijden en toch als rijpaard ter adoptie gezet waren.

Het grootste probleem vind ik het zelf niet mogen beslissen over medische keuzes, je mag niet zomaar een paard laten inslapen, hoe kreupel het dier ook is of hoe mager die ook werd door stress en zelf geen levenslust meer te hebben. Niet bepaald paard vriendelijk als je het mij vraagt.

Die van mij heeft zeer waarschijnlijk dsld en zware artrose. Ik zie de pijn zo op zijn gezicht staan. Ook met pijnstilling loopt die kreupel en toch... Eigen keuze mag niet.
Terugbrengen doe ik ook niet, dan gaat die toch weer naar een ander toe en wie weet wordt die dan wel bereden (kan PZB niet controleren/nooit 100% voorkomen) , wat dit dier al helemaal niet meer aankan. Ik hou hem dus bij mij als dure grasmaaier. En elke dag ben ik bang hem liggend aan te treffen niet meer krachtig genoeg in de benen om zelf recht te staan, of als die door de wei rent met de anderen dat die ineens door z'n benen zakt.


Ik ken tevens nóg een stichting. Die doen niet aan adoptie maar bedelen ook om donaties terwijl ze wél geld hebben om naar een luxere locatie te verhuizen. :')

Als een paard er werkelijk zo aan toe zou zijn onder mijn zorg, zou ik die in laten slapen en zou PZB gewoon of niets te horen krijgen, of gewoon geconfronteerd worden op het moment dat het al gebeurd is.
Ik zou nooit toestemming vragen voor inslapen. Doe ik niet bij een verzekeringsmaatschappij en zou dat al helemaal niet bij een bedenkelijke organisatie doen.

Als je bang bent voor problemen, gewoon je dierenarts vragen op papier te zetten dat het noodzakelijk was met het oog op welzijn.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:56

Ik heb nu op de site gekeken welke paarden ze ter adoptie hebben en heel eerlijk? Ik vindt de smileys erbij en de manier waarop ze ze omschrijven, ik vind daar wat van als paarden mens. Net alsof ze geen enkel ze sjoege van paarden en hun aandoeningen hebben of ze downplayen eventuele aandoeningen behoorlijk.

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:24

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Anastasia24

Berichten: 2745
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:39

Ik heb de video globaal gekeken, kan nooit zo goed kijken naar dat soort video's. Zag dat ze een binnebak hadden, veel stallen, appartement? En dan nog een zaal voor evenementen?
Vriendin van me stuurt regelmatig paarden van hun naar mij met hoe mooi en lief, maar hoewel ik het werk mooi vindt, ligt mijn mening toch anders. Luxe is niet nodig om paarden goed te houden(Dan heb ik het over de binnenbak, etc. Paarden zijn al blij met een weiland, genoeg hooi en een schuilstalletje), 8 eigen paarden, tja, daar vindt ik ook wat van.
Qua adoptie heb ik een paar keer gekeken, persoonlijk geen fan van het hele adoptie, vooral niet met zulke kosten. Fijn natuurlijk dat die dieren niet echt de handel in komen, maar daar blijft het ook bij.
Ik kijk hun verder niet, ik volg ze niet, dus mijn oordeel is voornamelijk globaal. Zolang dieren ermee geholpen zijn is het prima natuurlijk, maar ik zal er niet snel een paard adopteren..

Paardenfann4
Berichten: 1384
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:32

Elk bericht wat, maar iets van kritiek bevat wordt direct verwijderd. De bedragen die op hun site staan voor adoptiepaarden klopt blijkbaar ook niet eens, want iemand vroeg wat eentje moest kosten, daar stond 3500 bij, maar ze vroegen aan haar 4250. Toen ik erbij zette dat er 3500 op hun site stond, werd het direct verwijderd. En het paard had ook nog cushing, bizar vind ik dat. Dan kun je beter even doorsparen voor een gezond eigen paard. Ik heb ook mijn twijfels bij de geldstroom, er staat maar een enkele keer bij wat ze binnen geharkt hebben voor een donatieactie, dat moet je dan ook maar geloven want het is nergens terug te vinden.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 23:00

Ja, daar ben ik ook verbijsterd over.
Cushing afdoen als 'een beetje op suikers letten in het voer'..

Pardon.. :=

Paardenfann4
Berichten: 1384
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 23:06

Daar had ik dus ook wat over gemeld, maar dat werd ook direct verwijderd. Ze vroegen trouwens bijna 5000 euro voor het betreffende paard ipv de 3500. Ze vroegen eerst wat haar budget was, dat is ook wel heel erg vreemd vind ik. Dus de prijs van het paard wordt aangepast aan het budget van de mogelijke koper/adoptant. Ik vind zo'n stichting op zich prima, maar dan moet je wel eerlijk zijn en precies vermelden welk bedrag waar naartoe gaat en ook de prijzen moeten vast staan op hun site voor de paarden. Ze vragen zelfs 150 euro borg om alleen maar te komen kijken.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 23:19

Dat paard staat nog steeds op de site.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:23

In ieder geval....volgens mij is het tijd om je eigen verantwoording te nemen Art_ificous.
Als jouw paard echt zoveel pijn heeft is het tijd om dat definitief op te lossen. Niet afschuiven op 'dat mag niet van pzb'