Elisa2 schreef:Wat ik er van vind weet ik nog niet, daarvoor zou ik zo'n dier toch eigenlijk zelf gezien moeten hebben hoe het daarvoor was, tijdens en er na. Op zich is het goed als er ontwikkelingen zijn op dit gebied waardoor paarden die hun been breken niet direct ingeslapen hoeven te worden. Mits het paardwaardig blijft en herstel ook inderdaad herstel is. Ik heb ook weleens gehoord van mensen die zulke platen/ schroeven in hun lijf kregen dat die daar last van hadden. Een paard kan natuurlijk niet praten dus dat vind ik wel iets om rekening mee te houden.
Helemaal eens met jou en Mindim.
Oordelen over de specifieke gevallen laat ik echt liever over aan degene die echt naast het paard hebben gestaan. Het paard kenden en er voor geleerd hebben en ervaring hebben met soortgelijke gevallen.
Echt hoe mensen hier al een oordeel klaar hebben staan aan de hand van 400 woorden en een filmpje van 30 seconden
In over de langere termijn: dat er een kliniek is die net even verder durft te gaan helpt soweiso kennis. En ja, dat zal dan vast ook eens verkeerd gaan. Maar ook daar leer je van. Moet je dat dan dat ene individu aandoen? Dat oordeel laat ik dus ook even net zo lief over aan degene die echt met het dier te maken hebben.
Ik vind het een complex vraagstuk: mag het een paar keer mis gaan als je daarna tientallen individuen daar beter door kunt helpen?
Ik ben er wel over uit dat ik blij ben dat we zo'n kliniek in de buurt hebben. Of ik er daadwerkelijk gebruik van zou maken als het aan de orde komt durf ik niet te voorspellen maar het gevoel dat er opties zijn vind ik persoonlijk wel fijn.