'Mijn pony's houden van prut'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:42

Jemienee, dan zou bij ons heel manege in beslag genomen worden. Wel erg triest als ze alleen iets doen, als de gewone burgers iets niet vinden kunnen.
Ik geloof de VA toch ook eerder dan de DB, en denk dat het totaal onterecht is, dat deze pony's in beslag zijn genomen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:44

Sluit ik me bij aan.
Toch, als mensen zonder paardeverstand ergens problemen mee hebben heb ik liever dat ze de DB bellen dan zelf actie ondernemen. De pony's van de overbuurman hebben een groot weiland naast de camping. Nu is dit weiland afgezet met prikkeldraad (Ja, ik weet het. Dat is ook zielig). Een paar campinggasten vonden dat niet kunnen en hebben de draden doorgeknipt.
Vlak in de buurt is er een drukke weg waar ook behoorlijk snelheid wordt gemaakt. 'Gelukkig' waren de vier pony's het bos ingelopen en kon de boer ze een dorp verderop ongedeerd weer ophalen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:05

wat een verhaal juut..........

dan zou je toch een jachtgeweer aanschaffen

Ikkem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:35

Ach ach, wat zielig ponys in de modder.....
Dit is toch niet normaal, natuurlijk heb ik de toestand van de ponys niet gezien maar als het alleen om modder gaat vind ik dit echt onzin.
Ponys kunnen echt wel ergens tegen maar voor sommige mensen is dit nogal moeilijk te begrijpen.....

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:39

Nee, zulke pony's horen gewoon 24 uur per dag in een schone warme stal te staan. Dat is veel natuurlijk veel beter voor de paarden... Boos!

Sorry hoor maar als de Va zegt dat er niets aan de hand is en de enige reden dat de paarden in beslag worden genomen is dat de paarden in de blubber staan mag volgens mij de helft van alle paardenbezitters wel uitkijken. Volgens mij is dit een zeer vreemde actie van de DB.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:14

Ik weet hoe de ponies erbij stonden en dat kon in mijn ogen prima. Anders kunnen ze beter alle paarden bij mijn buren ook weghalen, die staan ook in de modder...Knipoog

Land was redelijk droog op sommige plaatsen en er werd voldoende hooi bijgevoerd! De veearts heeft imo volledig gelijk.
Een pony kan wel tegen een beetje modder hoor, dacht de DB nou echt dat in het wild alles kurkdroog was het hele jaar Verward

Qupido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:07

tja een pony is geen suikerklontje

het slaat gewoon nergens op, dan zou je net zo goed geen buitenritten meer kunnen maken -> je kan dan ook een plasje modder tegenkomen

Kijk als ze nou geen eten ezo kregen of zwaar ziek zien .... dan oké (beter zelfs...) maar voor wat modder????? nee

en daarnaast als ze het allemaal zo zielig vinden..... waarom nemen ze ze mee met een touwhalster wat als een sdtrop vast zit??????? of is dat niet zielig????

weet je wat ik trouwens wel een beetje vaag vind....... de pony's zijn dus meegenomen omdat ze in de "prut" staan....... maar normaal nemen ze niet zosnel een paard of pony mee.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:12

Zo heb ik een keer de politie op mijn dak gehad omdat ze klachten uit de buurt hadden gehad dat mijn pony (Isabeau) verwaarloosd werd.

Ik wist dat ze langs waren geweest van de verzorgster en toen de politie belde:
Weet u dat het landje waar uw pony straat erg drassig is?
Nee goh, ja weet u, ik ben er al in geen weken meer geweest. (op honende toon)
Oh, ik dacht al dat u er wel van wist.
Oke, maar als u ook maar met 1 woord durft te beweren dat mijn pony verwaarloosd is sleep ik u voor het gerecht.
Nee, nee, mevrouw dat is ook niet zo. Uw pony staat keurig op zijn voeten (net nieuwe ijzers), netjes gevoed, er is een schuilhok, etc.
Oke, uw pony is niet verwaarloosd, maar kunt u er dan voor zorgen dat het land droog blijft? Verward
Euh, hoe doe ik dat meneer?
Misschien zorgen dat het minder gaat regenen? Frusty

Naja, enm dat zijn dan de wets-handhavers?

Maar goed. on-topic. Als zelfs een VA het vreemd vind lijkt me toch dat de DB zich (weer) eens heeft laten leiden door de niet-paarden-minnende-burger en belangrijke zaken heeft laten liggen! Lips are sealed

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:21

Och, hier in België is het ook weer raak. Zoals jullie misschien wel weten, hebben we hier vrijdagmorgen op twee uur tijd 10à15cm sneeuwval gehad. In het "overzicht" van de krant (Nieuwsblad btw) staat doodleuk : een 20-tal meldingen over dieren, vooral paarden, die onbeschut in de weide staan, lopen binnen

Ik kan je vertellen dat ik NIET blij was dat mijn pony die dag binnengehouden is, ze is niet beslagen en heeft een super regendek en had een dagje buiten in de sneeuw zeker meer geapprecieerd dan een (het zijn zelfs er zelfs twee geworden) dagen op stal.
En diezelfde pony is al een maand als gek in de rui (dat regendeken is ongevoerd trouwens), lijkt me niet dat ze het koud heeft??

dit zijn de clowns die zich er in België mee bezig houden, neem vooral ook een kijkje op het forum bij het artikel over de ijspegels op paardenruggen, daar bewijst de heer Blanchart nog maar eens dat hij niet kan lezen en een bord voor zijn kop heeft http://www.blid.be/

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:54

gomir schreef:
Ik weet hoe de ponies erbij stonden en dat kon in mijn ogen prima. Anders kunnen ze beter alle paarden bij mijn buren ook weghalen, die staan ook in de modder...Knipoog

Land was redelijk droog op sommige plaatsen en er werd voldoende hooi bijgevoerd! De veearts heeft imo volledig gelijk.
Een pony kan wel tegen een beetje modder hoor, dacht de DB nou echt dat in het wild alles kurkdroog was het hele jaar Verward

Citaat:
Dierenarts J. Schoonhoven uit Hippolytushoef vindt de inbeslagname op zijn minst 'merkwaardig'. ,,De dieren werden niet verwaarloosd. Ideaal is de weide niet, maar ook absoluut niet heel slecht. Bovendien kregen de beesten goed te eten. Vreemd dus. Zeker omdat ik ook niet bij de inbeslagname aanwezig was.'' Ooms erkent dat het weiland in Westerland drassig is. ,,Maar de dieren konden ook droog staan. Ze kozen echter voor de prut. Daar kan ik toch ook niks aan doen?'' De pony's worden nu verzorgd in Bunnik. Een rechter zal bepalen wat er met de dieren gebeurt.

als ik deze 2 reacties lees vraag ik me echt af waar de DB mee bezig is

werkt daar een stelletje pennymeisjes ofzo Verward

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:24

Absoluut.
Beestjesknuffelaars noem ik dat, mensen die geen verstand hebben van dieren, maar oordelen vanuit sentiment.
Daar heeft niemand wat aan, het dier al zeker niet

desiree13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:29

we weten niet echt hoe ze er aan toe zijn mischien stonden ze wel elke dag tot hun knieen in de drek maar mijn verzorg shet heeft vooraan haar weiland ook een stukje waar behoorlijk drek is maar ze staat meestal daar dus dat zou bij die vrouw ook wel zo kunnen zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:28

desiree13"]
we weten niet echt hoe ze er aan toe zijn mischien stonden ze wel elke dag tot hun knieen in de drek maar mijn verzorg shet heeft vooraan haar weiland ook een stukje waar behoorlijk drek is maar ze staat meestal daar dus dat zou bij die vrouw ook wel zo kunnen zijn.
[/quote]

[quote="gomir schreef:
Ik weet hoe de ponies erbij stonden en dat kon in mijn ogen prima. Anders kunnen ze beter alle paarden bij mijn buren ook weghalen, die staan ook in de modder...

Knipoog

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:33

nou die van ons weten in hun weiland van een hectare altijd de meest zompige plek te vinden om zich er daar eens even lekker in om te keren!! (borstels maken overuren Haha!)
vind het een beetje een vreremd verhaal. De DB doet heel veel goeds, maar vaak reageren ze ook een beetje overspannen...

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:44

Argh, die stomme acties van de DB kan ik me echt over opwinden!!!!

Belachelijk dat ze deze pony's van de weide hebben weggehaald.
Ze zouden eens wat paarden in beslag moeten nemen die 24 uur per dag in een kleine vieze stal/stand staan en maar 1 uur per dag gereden worden, dat is echt veel slechter voor die dieren dan die modder.

Nog ff een verslagje van mijn DB-belactie:

oud paardje stond al enige dagen met een grote open wond in de wei, waar de vogels aan zaten te pikken (ieuwl!) ik naar de eigenaar toe, maar die deed er niets aan. zette hem alleen op stal maar deed dus niets aan die 10cm grote open wond op de schoft. je kon echt de spieren zien bewegen...
De DB kwam erbij, heeft verder niets gedaan want er lag ondertussen een deken op de pony (die vastplakte aan de wond ... )

4!!! weken later kon ik het rapport opvragen. Resultaat: paardje is inderdaad erg mager en oud en de vacht ziet er niet meer zo mooi uit (de vacht van 3 jaar geleden hing er nog aan en overal zaten enorme 'vetplekken' in de vacht en hij had schimmel en luizen, maar dat hebben ze dus niet opgeschreven :S) Het paardje werd goed verzorgd, de wond zag er schoon uit (was al 6 dagen open zonder ontsmetting ofzo, maargoed) en er lag een doek op ter bescherming.

2 dagen nadat de DB was langsgeweest, was het paardje dood....
Ik heb dat ook tegen ze gezegd (na die 4 weken dus) en ze zeiden "oh, dat hadden we niet kunnen verwachten"
Duh, wat denk je dan, als een paard een week lang een enorme open wond heeft, die niet wordt schoongemaakt en ontsmet en waar je een vieze deken bovenop legt.

Oftewel: de DB maakt zich druk om onbelangrijke zaken, terwijl ze zoiets schrijnends dan gewoon laten lopen.... (of hadden ze toch wel doorgehad dat ze dit paardje niet meer hadden kunnen redden?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:55

Ik heb de dierenbescherming de link van dit topic gestuurd met de vraag waarom ze zoveel miskleunen........... ben benieuwd wat het antwoord is

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:06

Ik heb die dieren ook zien staan. Inderdaadt in de blubber en 1 had een deken die helemaal aan flarden was, maar ze hadden altijd voldoende hooi en zagen er verder gezond uit.
Ik kom er een paar keer per week langs, maar heb nooit gedacht wat een zielige dieren.
De db is in ieder geval niet echt goed bezig.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:26

Na het op TV komen van de BLID-jerk op de Belgische TV werd ook ik door een man aangemaand om m'n paarden van de wei te halen. Het vroor toen s'nachts en het was erg winderig, maar ze stonden met een dik regendeken op de wei waar ze langs drie kanten konden schuilen aan een haag of muur Knipoog. Die man zei me letterlijk als m'n dieren tegen die avond niet weg waren hij de politie en de dierenbescherming zou sturen, want jaja, hij wist me te vinden Bloos. Toen ik 'm vertelde dat ik m'n dieren mishandelde met ze in een stal te zetten dat het jonge dieren waren die beweging nodig hadden "WIST" meneer dat paarden op stal horen te staan Verward Tja ... paardjes zijn gewoon buiten gebleven hoor Tong uitsteken Heb wel nog ettelijke malen mensen horen luidkeels "klagen" over die "arme paarden" *LOL* Tegen meerdere heb ik uitgelegd dat paarden steppedieren zijn, dieren die van afstanden afleggen leven en dat "afstand" doen op stal niet kan .... Maar NEYE ... ze horen allemaal op stal hoor Lips are sealed

Ik denk dat ik deze link maar 's ga printen

http://www.horsemanship.org/horsemanshi ... nship.html
Welzijn --> Gezondheid --> "hebben paarden koud"

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:03

gijsenkim schreef:
Ik heb de dierenbescherming de link van dit topic gestuurd met de vraag waarom ze zoveel miskleunen........... ben benieuwd wat het antwoord is

haha strakke actie Haha!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:11

gijsenkim schreef:

dat vind ik nou een goede aktie, gijsenkim OK dan! ! zat zo al te denken van 'zouden ze bij de DB dan toch niet éventjes nadenken als ze merken dat ze vanuit paardenmidden helemaal niét de (waarschijnlijk verwachte) bijval krijgen'?
Laatst bijgewerkt door ingeo op 01-03-04 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:17

Nou 1 ding is in ieder geval zeker: die pony's kregen egt wel genoeg te eten....een vriendin van mijn vriendin (snappen jullie het nog? Tong uitsteken ) verkocht hooi aan die vrouw......die pony's kregen 2 keer op een dag hooi en ongeveer anderhalve baal met zijn allen.....als het koud was vaak 2.
Ik snap het niet hoor...... Verward

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:34

Ach ja, daar hebben we de beschermende DB weer. Jeetje zeg, wat zielig. Nee, niet die pony's, maar de DB. En wat zielig voor die mevrouw die nu haar pony's kwijt is.
Paarden zijn echt wel heel erg zielig he, in de kou?
Nog zo'n mooi voorbeeld van zielige paarden: in de sneeuw staan een paar pony's met lekker dikke vacht in hun weitje en er ligt sneeuw op hun rug (die niet wegsmelt). Ach, wat zielig, die arme paarden hebben het hardstikke koud met die sneeuw!

FOUT FOUT FOUT!!! Ze hebben het niet koud, want ze hebben zo'n goed isolerende vacht, dat de sneeuw niet wegsmelt, ondanks dat die ligt op een lichaam van rond de 37,5 graden C! Als het wegsmolt, dan zou de vacht niet goed isoleren, en zou het paard het koud kunnen krijgen, maar omdat het dus lekker blijft liggen, heb je een prima bewijs dat ze een prima jas aan hebben!

Maar ja, de dierenbescherming is er ook helemaal niet voor de dieren, maar voor de onwetende 'gewone mensen'en ja, die zijn wel zielig.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:56

Marije_jiplover schreef:
Ach ja, daar hebben we de beschermende DB weer. Jeetje zeg, wat zielig. Nee, niet die pony's, maar de DB. En wat zielig voor die mevrouw die nu haar pony's kwijt is.
Paarden zijn echt wel heel erg zielig he, in de kou?
Nog zo'n mooi voorbeeld van zielige paarden: in de sneeuw staan een paar pony's met lekker dikke vacht in hun weitje en er ligt sneeuw op hun rug (die niet wegsmelt). Ach, wat zielig, die arme paarden hebben het hardstikke koud met die sneeuw!

FOUT FOUT FOUT!!! Ze hebben het niet koud, want ze hebben zo'n goed isolerende vacht, dat de sneeuw niet wegsmelt, ondanks dat die ligt op een lichaam van rond de 37,5 graden C! Als het wegsmolt, dan zou de vacht niet goed isoleren, en zou het paard het koud kunnen krijgen, maar omdat het dus lekker blijft liggen, heb je een prima bewijs dat ze een prima jas aan hebben!

Maar ja, de dierenbescherming is er ook helemaal niet voor de dieren, maar voor de onwetende 'gewone mensen'en ja, die zijn wel zielig.

helemaal juist OK dan! ! (heb ik hier ook al aan bezorgde zieltjes moeten uitleggen Haha! !)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:27

Nou ik word door ontzettende vriendelijke mensen wel van het kastje naar de muur gestuurd............

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:30

gijsenkim schreef:
Nou ik word door ontzettende vriendelijke mensen wel van het kastje naar de muur gestuurd............

hoezo? kunnen ze ook niet lézen dan Haha! Schijnheilig ??