Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gomir schreef:Ik weet hoe de ponies erbij stonden en dat kon in mijn ogen prima. Anders kunnen ze beter alle paarden bij mijn buren ook weghalen, die staan ook in de modder...![]()
Land was redelijk droog op sommige plaatsen en er werd voldoende hooi bijgevoerd! De veearts heeft imo volledig gelijk.
Een pony kan wel tegen een beetje modder hoor, dacht de DB nou echt dat in het wild alles kurkdroog was het hele jaar
Citaat:Dierenarts J. Schoonhoven uit Hippolytushoef vindt de inbeslagname op zijn minst 'merkwaardig'. ,,De dieren werden niet verwaarloosd. Ideaal is de weide niet, maar ook absoluut niet heel slecht. Bovendien kregen de beesten goed te eten. Vreemd dus. Zeker omdat ik ook niet bij de inbeslagname aanwezig was.'' Ooms erkent dat het weiland in Westerland drassig is. ,,Maar de dieren konden ook droog staan. Ze kozen echter voor de prut. Daar kan ik toch ook niks aan doen?'' De pony's worden nu verzorgd in Bunnik. Een rechter zal bepalen wat er met de dieren gebeurt.
desiree13"]
we weten niet echt hoe ze er aan toe zijn mischien stonden ze wel elke dag tot hun knieen in de drek maar mijn verzorg shet heeft vooraan haar weiland ook een stukje waar behoorlijk drek is maar ze staat meestal daar dus dat zou bij die vrouw ook wel zo kunnen zijn.
[/quote]
[quote="gomir schreef:Ik weet hoe de ponies erbij stonden en dat kon in mijn ogen prima. Anders kunnen ze beter alle paarden bij mijn buren ook weghalen, die staan ook in de modder...
Land was redelijk droog op sommige plaatsen en er werd voldoende hooi bijgevoerd! De veearts heeft imo volledig gelijk.
Een pony kan wel tegen een beetje modder hoor, dacht de DB nou echt dat in het wild alles kurkdroog was het hele jaar![]()
gijsenkim schreef:Ik heb de dierenbescherming de link van dit topic gestuurd met de vraag waarom ze zoveel miskleunen........... ben benieuwd wat het antwoord is
Marije_jiplover schreef:Ach ja, daar hebben we de beschermende DB weer. Jeetje zeg, wat zielig. Nee, niet die pony's, maar de DB. En wat zielig voor die mevrouw die nu haar pony's kwijt is.
Paarden zijn echt wel heel erg zielig he, in de kou?
Nog zo'n mooi voorbeeld van zielige paarden: in de sneeuw staan een paar pony's met lekker dikke vacht in hun weitje en er ligt sneeuw op hun rug (die niet wegsmelt). Ach, wat zielig, die arme paarden hebben het hardstikke koud met die sneeuw!
FOUT FOUT FOUT!!! Ze hebben het niet koud, want ze hebben zo'n goed isolerende vacht, dat de sneeuw niet wegsmelt, ondanks dat die ligt op een lichaam van rond de 37,5 graden C! Als het wegsmolt, dan zou de vacht niet goed isoleren, en zou het paard het koud kunnen krijgen, maar omdat het dus lekker blijft liggen, heb je een prima bewijs dat ze een prima jas aan hebben!
Maar ja, de dierenbescherming is er ook helemaal niet voor de dieren, maar voor de onwetende 'gewone mensen'en ja, die zijn wel zielig.