Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pillow schreef:Een buizerd en andere roofdieren doden hun prooi om op te eten. Dat is heel iets anders dan in 1 nacht 18 hoogdrachtige dieren ernstig te verwonden en er uiteindelijk een kilo van 1 schaap op te eten.
Dus Ascimanano jij wilt beweren dat al die foto's en filmpjes op Facebook niet op waarheid berusten. Zo reageer je dus, gewoon wegkijken voor de waarheid. En ik heb mijn 8 schapen voor mijn plezier en om er dagelijks van te genieten. Niet voor de slacht of het geld. Het is mijn grootste angst om ze half verscheurd te vinden.
DuoPenotti schreef:Mindim
Dat is wel wat wolf pro beweert.
Wolf dood door nekbeet.
Dat wil ik best als pijnvrij beschouwen.
Maar dat is niet wat gebeurt. Dieren met wonden nog levend. Dieren opengetrokken aan buik en kont.
Dat ze minstens eens de waarheid verspreiden...
DuoPenotti schreef:De manier waarop.
Plus niet alleen maar degene die hij op wil eten.
De stress van de dieren.
Mijn buurman, geen boer. Heeft schapen. Uit de kluiten gewassen hobby.
Het hele jaar door staan ze buiten. Achter schapen net. Overal in de buurt.
Net voor het lammeren gaan ze naar hem thuis. In de nacht op stal.
Slapeloze nachten om het lammeren goed te laten gaan.
Vervolgens gaan ze weer, met de lammetjes de wei op.
Ja in het najaar gaat een groot deel naar de slacht.
Ze zijn de emmer brokjes en voer gewend. Geen stress.
En vervolgens vind hij enkele keren dode en gewonde schapen.
Dat aanzicht. Zo intens naar.
Hij is gestopt met schapen.
Heeft er nog 10 bij huis. Achter 2 meter hoog gaas.
Hij wil dit niet meer meemaken.
Veel schapenhouders zijn geen boeren. Ze verdienen er wat op. Al vraag ik het me soms ook af als echt elke uur tellen.
Maar zijn mensen die het leuk vinden schapen te houden.
Zou het er in een slachthuis zo aan toe gaan zouden ze ook geen schapen gehad hebben.
Het is niet dat ze dood gaan maar de manier waarop.
Daarnaast heeft de wolf hier in de buurt ook dieren gedood die niet voor de slacht bedoeld werden.
Dat onderscheid maakt hij niet.
https://www.1limburg.nl/doodbijten-witt ... k-van-wolf
Ook zonder nek beet gedood.
DuoPenotti schreef:SP
Ik ben realistisch.
Maar ik vind niet dat dieren lijden in de bio industrie.
Uiteraard zijn er uitzonderingen, wat ook door elke boer uitgekotst word. Maar nee normaal gezien vind ik het daar niet wreed aan toe gaan.
Dat iemand daar anders over denkt, dat mag.
Dat word de laatste tijd in de media en sommige personen wel erg opgedrongen, dat weer wel.
Ik zal nooit uit mijzelf als eerste zeggen van kijk dat moet op de bbq, maar de link met dieren mishandelen als je geen vega bent word dan wel weer zonder blikken of blozen gemaakt.
Wederzijds respect is er echt niet en komt er zo ook niet.
Mijn merrie moet in de nacht op stal door haar allergie, baal daar genoeg van.
Maar nu er wolven in de buurt zitten heb ik er eigenlijk steeds minder moeite mee....
Hier ook alles veilig omheind zoals dat 17 jaar geleden voldoende was.
Er komen geen honden in, geen paarden uit (of ze zouden in paniek overal doorheen klappen)
Maar voor wolven is het niet voldoende....
Ik heb nu foto's geplaats van schapen, maar dezelfde zijn te vinden van hertjes.
Wild, dus dan mag het volgens vele, want die zijn vogelvrij verklaard... die mogen ook nu op gruwelijk wijze gedood worden. Hebben zij geen recht op leven dan? Waarom alleen die wolf?
Popstra schreef:Dat er wolven zijn prima. Maar dat dit niet word gereguleerd is fout. Er word er (gelukkig, hoe cru ook) eens 1 dood gereden maar natuurlijke vijanden dan hun eigen soort hebben ze niet. Fokken dus maar aan en dan krijg je er te veel. En mij is altijd geleerd dat waar TE voor staat niet goed is.
Asciugamano schreef:Popstra schreef:Dat er wolven zijn prima. Maar dat dit niet word gereguleerd is fout. Er word er (gelukkig, hoe cru ook) eens 1 dood gereden maar natuurlijke vijanden dan hun eigen soort hebben ze niet. Fokken dus maar aan en dan krijg je er te veel. En mij is altijd geleerd dat waar TE voor staat niet goed is.
Reguleren! Prima idee!
Hoeveel wolven zijn er, op dit moment?
Laten we van het aantal landbouwdieren met 90% verminderen! Dan worden er een heeeel stuk minder door de wolf gedood!
Probleem opgelost!
DuoPenotti schreef:Jessix omdat die dieren nooit weg zijn geweest.
Dan weet je bij voorbaat al wat er te wachtten kan staan. En of je aan die dieren wilt beginnen.
Hier is de wolf niet voor niets verjaagd. 150 jaar terug al met weinig inwoners.
Een buizerd vind ik mooi, een wolf die je achtervolgd niet. Afgelopen week dus gebeurt in Nederland.
Schuw, nog een leugen, zijn ze niet.
En toen ik jaren terug voor 25.000 heb omheind was de wolf hier niet.
Hoefde ik geen rekening te houden daarmee.
En dat geldt dus voor ieder in het buitengebied.
Vergelijken met een vos oid is niet kloppend.
Die waren er al, zijn niet gevaarlijk met wandelen.
Pakken de kleine dieren waar veel beter tegen te omheiningen is.
Dat gaat niet over hectares en hectares.
Die pakken geen runderen in de natuur begrazing. 4 stuks 2 jaar terug.
Geen schapen die zorgen voor het heide landschap. Dát gaan we allemaal kwijt raken. Door 1 dier.
tamary schreef:Asciugamano schreef:
Reguleren! Prima idee!
Hoeveel wolven zijn er, op dit moment?
Laten we van het aantal landbouwdieren met 90% verminderen! Dan worden er een heeeel stuk minder door de wolf gedood!
Probleem opgelost!
En wat eet die wolf dan? Alle edelhert & reekalfjes zijn zo ongeveer al opgevreten door de wolf op de Veluwe, andere gebieden gaat hetzelfde gebeuren, dus wat blijft er over?
Plus wat qua dijkonderhoud? Of wil je op een bootje in het moeras dobberen met noordelijke malaria om je gezelschap te houden?