Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mirranda schreef:Ik zal het nogmaals zeggen: Agenda 2030
Paardeneigenaren & hobbyboeren zijn na veeboeren gewoon ook gewoon aan de beurt om hun dieren op te ruimen hoor. Het wordt gebracht onder de noemer dierziekten onder controle te kunnen houden en inmiddels is daar nu natuurlijk ook de stikstofleugen bij gekomen.
Niet aan meedoen.
Ik wordt echt niet warm of koud van dreigementen met boetes hoor.
Merlen schreef:Poekkie,al mijn pony's staan in Horseid op mijn naam.Men kan dit controleren.
Ik lees net dat wanneer je inrichting goedgekeurd is,je zelf nog je paarden/pony's moet aanmelden.
En zelfs als particulier moet je een register bijhouden wanneer je paarden verplaatst worden.
Dus ook wanneer je je paard verplaatst van weide naar weide om te grazen.
Waar zijn ze in godsnaam toch mee bezig.Te gek voor woorden.
Merlen schreef:Ben ik de enige die zich zorgen maakt dat het hele gebeuren van je inrichting te registreren niets te maken heeft met een nieuwe diergezondheidswet maar met het stikstofbeleid?
In het artikel van Raf Steegmans las ik dat je in de toekomst een vergunning zou moeten hebben vanaf 5 paarden in woongebied.
5 pony's op mijn naam,geregistreerd op mijn adres in woongebied.
Ik zou ze ook kunnen registreren op één van de weides.
Eén ligt in natuurgebied,de anderen niet.
Zou ik ze registreren op de weide die het verst van het natuurgebied af ligt?
Merlen schreef:Mest die paarden laten vallen mag blijven liggen,las ik.
Of verzamelde paardenmest in de toekomst nog mag uitgereden worden,lees ik nergens.
Ik gok dat men gaat zeggen,per weide/inrichting nog max x aantal paarden of anders betalen.
Mest en bemesting is eigenlijk het minst van m'n zorgen.
Privacy,controle en vergunningen des te meer.
OleJon schreef:Merlen schreef:Mest die paarden laten vallen mag blijven liggen,las ik.
Of verzamelde paardenmest in de toekomst nog mag uitgereden worden,lees ik nergens.
Ik gok dat men gaat zeggen,per weide/inrichting nog max x aantal paarden of anders betalen.
Mest en bemesting is eigenlijk het minst van m'n zorgen.
Privacy,controle en vergunningen des te meer.
Privacy en controle zal alleen maar erger worden vooral als we straks digitale identiteit krijgen
Leest dit maar eens, betreft België. Maar zal hier ook komen.
Als paard buiten loopt en poept mag wel. Maar bemesten met mest van mesthoop of kunstmest niet meer.
[VN] Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers