Captain schreef:"Veulenhengstigheid heeft de natuur zo geregeld dus laten we dit dan ook gebruiken." Maar op het moment dat het niet uitkomt gaan mensen embryo's spoelen want anders moet de merrie de sport uit en dat levert geen geld meer op. Als je het dan toch zo "natuurlijk" wil regelen...
Ik heb echt niet zoveel interesse in zaken natuurlijk regelen. Ik heb interesse in wat het beste is voor het paard.
Spoelen is niet fijn voor de merrie, dat geloof ik meteen, maar kan soms wel een betere keuze zijn dan een dracht en bevalling wat een zwaardere belasting is voor het lichaam. En dan kun je discussiëren of het dan wijs is te fokken.
Birth alarms zijn ook niet natuurlijk, maar hebben al het leven van heel wat merries gered. Mooi toch? Veel beter dan de merrie een vreselijke dood laten sterven.
janderegelaa schreef:Ik vind het onzin om empathie te hebben voor een natuurlijk proces. De natuur heeft er een bedoeling mee. Het "belang van het paard" is puur gebaseerd op emotie.
Dat kan, maar ik ben nu eenmaal een moreel wezen en dus moet ik doen wat moreel het beste is voor het paard. Ik vind dat mijn plicht als eigenaar. Daar hoort empathie met je paard hebben bij imo.
janderegelaa schreef:Bij mensen werkt het overigens niet anders alleen hoeven wij geen gezinnen meer met 20 kinderen.
Grappig dat het bij mensen dan opeens anders werkt