Celstraf geëist tegen manegehouder vanwege ontucht met minderjarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeedraakje

Re: Celstraf geëist tegen manegehouder vanwege ontucht met minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:32

Narcissa, zo begrijp ik de berichten van Luxx ook en daarom zie ik dan ook geen reden voor haar om zich 'dood te moeten schamen'.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:37

De latere berichten van luxx zijn inderdaad meer genuanceerd en daar ben ik blij om. In haar eerdere berichten klonk die nuance helemaal niet door, dus dat mensen daar redelijk door geschokt zijn is ook niet zo abnormaal.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:39

Ik snap de aanval op Luxx ook niet. Denk dat ze met haar laatste post het beter en duidelijker verwoord heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:44

Narcissa schreef:
Luxx bekijkt het vanaf een meer biologisch perspectief. Elk dier is erop geprogrammeerd om zich voort te planten (en dus seks te hebben) vanaf dat het geslachtsrijp is. Dat doen we al eeuwen zo en het gebeurt spijtig genoeg nog veel te vaak in andere delen van de wereld (zeer jonge kinderen die uitgehuwelijkt worden). Dat zit inderdaad gewoon in onze genen.

Nu hebben wij als mens meer verstand, meer emotionele vaardigheden en meer geweten dan een doorsnee dier. Wij hebben dus afspraken gemaakt dat kinderen volwassen zijn vanaf hun 18, niet vanaf het moment dat ze geslachtsrijp zijn. Dit zijn wel degelijk afspraken, in principe gaat het tegen de natuur in, waar het doel zo vroeg en zo veel mogelijk voortplanten is.

Tot zover de biologische achtergrond. Wat luxx verder zegt: die afspraken, dat je een minderjarige niet aanraakt, die moeten nageleefd worden. MAAR je kunt er niet voetstoots van uit gaan dát ze nageleefd worden en enige voorzichtigheid blijft altijd nodig. Een kind achterlaten bij een volwassene die je niet tot amper kent is een risico. Dat is net hetzelfde als dat we kinderen leren dat ze niet bij een vreemde in de auto mogen stappen: dat is een te groot risico. Hoeveel afspraken we ook maken, en de meesten houden zich er echt wel aan, er zijn altijd gekken op de wereld... Het zou niet mogen, maar het gebeurt wel en daar moeten we altijd realistisch in blijven.

Luxx, als dit niet is wat je bedoelt, corrigeer me gerust ;)

Bij in vrijheid levende wilde dieren zijn er ook ingewikkelde paringsrituelen en moet een mannetje echt zijn best doen om een vrouwtje te veroveren. Het gedrag van de manegehouder waar het in dit topic over gaat is onnatuurlijk en gestoord.Overigens misbruiken manegehouders,paardeneigenaren etc.wel vaker hun machtspositie ,omdat zij paarden hebben, t.o.v. jonge meisjes die gek op paarden zijn maar er zelf geen hebben.Als je dan wat doet met die man mag je kostenloos op zijn paarden rijden.Dat is al heel lang aan de gang en ik kende er ook wel die ervoor in de gevangenis zijn beland en hun paarden hebben moeten wegdoen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:59

luxx schreef:
Mijn moeder vroeg mij toen ik volwassen was of die en die persoon seksuele handelingen met mij verrichtte toen ik 11 was, toen ik dat bevestigend beantwoordde zei ze 'oh dat dacht ik wel'. Heel eerlijk begrijp ik daar weinig van maar ik denk ook dat in een hoop van die situaties de ouder of verzorgende niet echt verbaasd is wanneer zo'n situatie uitkomt, ook niet echt verwacht maar ook niet verbaasd

Dit vind ik dus echt shocking. Van je moeder, niet van jou. En in die context begrijp ik je eerdere opmerkingen ook beter, en ik vind dit heel, heel erg voor je.
luxx schreef:
Maar het is nooit de schuld van het slachtoffer (leer je kinderen praten!), het is nooit de schuld van de moeder (maar let alsjeblieft goed op!), het is alleen de schuld van de dader

Dank hiervoor, dit waardeer ik enorm.
anjali schreef:
Ik vind het onterecht dat Neanderthalers hierbij gehaald worden want die hadden een natuurreligie waarin vrouwen echt niet zomaar misbruikt of verkracht mochten worden.Integendeel,het vrouwelijke deel van de schepping stond juist zeer hoog,belangrijker dan het mannelijke.

Nah dat waren de Pagans.

Neanderthalers zijn de stap voor homo sapiens die nog veel meer op hun instincten afgingen. Maar je hebt een punt. Je redenen voor het punt kloppen niet, maar het punt zelf wel.

Dat gezegd hebbende, realiseer ik me dat bij veel diersoorten de vrouwelijke dieren de zaken bepalen (merries, teven, poezen). Het is dus niet per definitie instinctief gedrag, want instincten kunnen juist oo tegenovergesteld werken.
Anderzijds is onze versie van misogynie, uitbuiting en onderdrukking van zwakkeren ingegeven door Abrahamische religies en een colonizer mindset, maar dat is heel erg offtopic. Punt is dat het wel cultureel bepaald is voor een groot deel en niet zozeer instinctief.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:00

Wat een viesnek. Ik vind de straf echt te laag.
Zulke uitspraken en “argumenten” aandragen over zijn gedrag, mijn maag draaide om bij het lezen daarvan. Gadverdamme. Dik vijf jaar, plus daarna vijf jaar intensief behandelen en controles. Kijken ze over tien jaar ten einde van zijn straf eerst naar een persoonlijkheidsonderzoek voor iemand geheel vrij komt. Punt. Wat is nou drie jaar..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:21

Tanya schreef:
luxx schreef:
Maar het is nooit de schuld van het slachtoffer, het is nooit de schuld van de moeder, het is alleen de schuld van de dader

Ik denk dat dit de enige boodschap moet zijn.

Nou ik vind dus wel dat er meer boodschap is

@Narcissa, ja dat, maar ik heb het idee dat ik dat ook de hele tijd zeg, met andere woorden dan maar ik begrijp helemaal niks van het onbegrip en van dat ik me zou moeten schamen. Ook niet van mijn eerdere berichten, ik zeg de hele tijd hetzelfde

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:27

Ik snapte je berichten wel hoor.

En er is zeker meer boodschap dan dat het alleen de schuld van de dader is. Dit is zeker waar maar, en er zit een grote maar aan, als ouder heb je wel die zorgplicht om heel goed op kind te letten. Ook als het allemaal koek en ei lijkt. Want achter de leukste mensen (mannen) kan een gek/viezerik schuilen. En dat is geen verkeerd wereldbeeld maar het kan gewoon. Dit is iets anders dan dat alle mannen ongetemde dieren zijn trouwens. Natuurlijk is het overgrote deel zeker oke, maar hier mag je dus nooit vanuit gaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en horen we het niet gewoon allemaal veel te vaak? Dat het toch mis gaat? Dus dat zegt maar weer genoeg.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:01

Snap de strafmaat niet helemaal.
Die man van loterijverlies was 4 jaar tegen geeist vanwege oplichting en belastingfraude. En zou hoger uitvallen als hij de gedupeerden niet terug zou betalen. (en dan dus hun gecompenseerd heeft en het alleen nog belastingfraude is)

En ontucht met een 11 jarig meisje is... 3 jaar?

8)7

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:48

Rivano schreef:
Die man van loterijverlies was 4 jaar tegen geeist vanwege oplichting en belastingfraude. En zou hoger uitvallen als hij de gedupeerden niet terug zou betalen. (en dan dus hun gecompenseerd heeft en het alleen nog belastingfraude is)

8)7

Mijn mening hierover zal ik maar niet delen, want dan krijg ik vast weer iedereen over me heen. En terecht misschien, dus ik ga maar beter op mijn vingers zitten

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:55

Rivano schreef:

8)7

Het is nog steeds een wereld die gemaakt is voor mannen en door mannen ;(
Echt hoe dan? Die man verdient tenminste 10 jaar vast te zitten en nooit meer in de buurt van meisjes te mogen komen |(

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:13

Dat hij denkt dat zulke uitspraken het oké maken. Gatverdamme. Maar ik kan überhaupt niet snappen hoe iemand een kind seksueel aantrekkelijk vind.

Maar ik moet wel zeggen dat ik in onze maatschappij wel al van heel jong aan zie dat meisjes geseksualiseert worden, dat er altijd enge leraren of de creepy uncles zijn en hun gedrag wordt weggelachen. Zo zijn ze nou eenmaal. In sommige mate wordt er gewoon weg gekeken voor pedofilie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:32

Luxx ook jij mag je mening hebben.
Het is heel duidelijk dat jij deze vent fout en een viezerik vind.

Maar bokt heeft de laatste tijd een beetje veel de neiging om heel erg voor iets/iemand op te komen.
Zich totaal te verliezen daarin. Niet willen begrijpen wat een ander schrijft. Nee als een zwerm wespen steken.
Ze komen op voor het een maar maken door hun gedrag eigenlijk slachtoffer van een ander. En zien dat niet.
Ze doen heel overdreven sociaal over het ene maar worden compleet aso tegen de ander die net niet goed uitdrukt wat ze precies per komma willen horen.
Persoonlijk vind ik dat een nare ontwikkeling.

Rekening en begrip hoort niet eenzijdig eenrichtingsverkeer te zijn.

Ja kom maar door zwerm :D

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:37

Ik werd heel misselijk van die uitspraak van die man. BAH!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:47

luxx schreef:
Dat laatste ga ik niet doen, maar het gewoon staan en ik sta er ook honderd procent echter

En Benfan je kunt wel blaaskakerig op een heel hoog paard springen, met je toxic masculinity en geen gevaarlijke beesten maar mij blaas je niet omver hoor

Ik zeg dit gewoon uit eigen ervaring. Één van mijn eerste herinneringen is dat ik als kind van een jaar of drie/vier op de buurjongen van 20 op zijn buik zat een soort paardje te rijden, hij hield mij vast en maakte die op en neer gaande beweging en ik achterom keek en ik zag zijn blote geslachtsdeel. Waarna nog vele ervaringen volgenden. En nee, kinderen kunnen niét super goed bij mannen logeren. Dat is een veel te groot risico. Ik zeg niet dat ze het allemaal doen hoor, maar het percentage is veel en veel te hoog om het maar gewoon te avonturen, veel te groot risico. In mijn ogen dan

Het feit dat jij blijkbaar nog steeds getraumatiseerd bent blijkt uit je woorden. Misschien eerst eens hulp zoeken om je eigen ervaringen te verwerken en dan nog eens je ontzettend vreemde bericht lezen.
Dat jij die man ook een viezerik vind is duidelijk, maar in dezelfde zin houd je hem de hand boven het hoofd. En daar ga je ontzettend de mist in. Je geeft alles en iedereen de schuld behalve die man.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:00

Sorry hoor maar jij kunt echt niet begrijpend lezen. Voel me geenszins aangesproken

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:03

Zeedraakje schreef:
Narcissa, zo begrijp ik de berichten van Luxx ook en daarom zie ik dan ook geen reden voor haar om zich 'dood te moeten schamen'.

Oa ik heb dat gezegd. Hoewel Luxx in latere posts wel iets meer nuanceert val ik toch nog steeds over wat zij schrijft over ‘de mannen die hun driften niet kunnen beteugelen, je kan het ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen’

Schiet mij maar lek

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:37

Ja, we weten nu ook hoe ze het wel bedoelt en dat is een stuk genuanceerder :)

En ergens ben ik blij dat deze discussie gevoerd is, want het is belangrijk om het over deze dingen te hebben :j

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:31

Gatverdamme. Die verdiend dezelfde aandacht in de gevangenis. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:46

DuoPenotti schreef:
Luxx ook jij mag je mening hebben.
Het is heel duidelijk dat jij deze vent fout en een viezerik vind.

Maar bokt heeft de laatste tijd een beetje veel de neiging om heel erg voor iets/iemand op te komen.
Zich totaal te verliezen daarin. Niet willen begrijpen wat een ander schrijft. Nee als een zwerm wespen steken.
Ze komen op voor het een maar maken door hun gedrag eigenlijk slachtoffer van een ander. En zien dat niet.
Ze doen heel overdreven sociaal over het ene maar worden compleet aso tegen de ander die net niet goed uitdrukt wat ze precies per komma willen horen.
Persoonlijk vind ik dat een nare ontwikkeling.

Rekening en begrip hoort niet eenzijdig eenrichtingsverkeer te zijn.

Ja kom maar door zwerm :D

Eens! Dit is echt mis aan 't gaan en de Mods doen daarin vaak ook nog mee. Ipv dat ze juist en correct ingrijpen, wordt de menigte gevolgt. Goed dat hier aangeven wordt dat een discussie als deze nooit mag stoppen. :j En dat deze ook niet gestopt is.

Nu is het meer verhelderd met elkaar merk ik.

Het blijft een afschuwelijk verhaal met een veel ste lage straf.

En het zijn de daders die zich aan moeten passen.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 13:34

Plausibel schreef:

Oh wees maar niet bang. Verkrachters en pedo's liggen over het algemeen niet zo best in de groep in een PI. Die krijgt z'n portie nog wel...

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:10

Euhh.. het kan aan mij liggen, maar ik vind er niets natuurlijks aan als een vent van 51 zich laat gaan bij een 11 jarig meisje. Helaas komt (kinder)misbruik heel erg veel voor, ook in de paardenwereld hoor je het veel.

Van kinderen blijf je af!!

@Jessix
Er zijn inderdaad ook moeders die aan hun dochter zitten. Of moeders die hun kinderen hiervoor 'uitlenen'. Ja, dit gebeurd echt.
Laatst bijgewerkt door _Mir op 27-02-22 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:11

Eatshay schreef:
Plausibel schreef:

Oh wees maar niet bang. Verkrachters en pedo's liggen over het algemeen niet zo best in de groep in een PI. Die krijgt z'n portie nog wel...

Ja, alleen jammer dat de elite nooit gestraft worden. Allemaal handje boven het hoofd houden..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:35

Wat ik vooral lees in Luxx haar reactie is de angst voor de 'naiviteit' van mensen.

Iedereen wil geloven dat zij een pedo herkennen als goede moeder, want dat is toch zo iemand die al likkebaardend en vies kijkend de hele tijd naar je kind zit te gluren op een feestje? En als je dan vraagt wie het is, blijkt het een verre vriend van de familie te zijn...ja toch?

Niet dus.

Het zijn vaak meesters in sociaal aanpassen, dus het zijn de leukste, gezelligste en meest vriendelijke mensen.

Ik denk dat Luxx daarvoor wil waarschuwen. Zoek niet naar 'de engerd', maar wees je altijd beducht dat een vreemde niet alleen iemand is die op straat aan je kind vraagt: hey meisje, wil je een snoepje', maar ook die persoon die altijd de gezelliste buur is en ook gezellig de buurtkinderen uitnodigd in zijn zwembad omdat hij die toch heeft en er zelf amper gebruik van maakt.
(Heeft bij ons in de omgeving een aantal jaar geleden gespeeld)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:44

Klopt, maar daar kan je voor de rest als moeder toch weinig aan doen?
Als je bijvoorbeeld je kind gezellig op ponykamp stuurt in de plaatselijke manege waar die al 5 jaar op ponyles zit en plots blijkt de doodnormale manegehouder, getrouwd met twee kinderen, iemand te zijn die graag in de meisjesslaapkamer rondhangt, waar ben je als moeder dan naïef geweest?
Neem het verhaal van Ronald Janssen, dat is het absolute cliché van gezellige buurman die ineens een monster blijkt te zijn. Waar zijn de slachtoffers naïef geweest?