Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:33

Lara_Silver schreef:
Nou lekker dan... hopelijk is de ruiter goed verzekerd. Nog even verder oefenen op het verkeersmak zijn.

Ons paard is verkeersmak.
Schrok hem ook de pleuris van een grote groep wielrenners.
Weet je wel wat voor raar lawaai die fietsen metelkaar maken?
En dan het geschreeuw naar elkaar!
Nergens rekening mee houden als groep hoor!

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:49

.
Laatst bijgewerkt door BoktVerlaten op 20-09-23 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:50

Ibbel schreef:
Het was geen georganiseerde wedstrijd. Een groep fietsers was de route van een wedstrijd aan het verkennen. Die ruiter had er bij een daadwerkelijke wedstrijd vermoedelijk niet eens kunnen komen.

Zeg dat niet te hard over Vlaanderen en wielerkoersen.
Hier in de gemeente aan de andere kant van de grens bleven de wegen gewoon open voor het verkeer tijdens een wedstrijd op de woensdagmiddag. En geen kleine wedstrijd, grote namen die een inloopwedstrijd reden voor het seizoen. Er was absoluut niets afgezet, en iedereen moest stapvoets verder omdat de wielrenners letterlijk overal voor je neus langs schoten dan wel tegen het verkeer in reden. Vreselijk, wie dat verzonnen had....
Ik was dan ook erg blij dat toen ik een paar uur later weer naar huis ging het gelukkig al was afgelopen.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:15

.
Laatst bijgewerkt door BoktVerlaten op 20-09-23 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:16

Het gaat hierbij om verkenning van een parcours en dus geen wedstrijd.
Daarnaast is het georganiseerd door een ploeg dus we was minimaal 1 volgauto bij. Ook gaat het om junior renners dus allemaal ventjes van onder de 18 :) .

Wil niet zeggen dat dit iets goed praat, maar in dit geval leek de situatie onder controle aangezien de ruiter aan de kant stond.

Ik ben het wel eens dat amateurs vaak veel asocialer zijn en dat men wat meer rekening met elkaar mag houden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:25

WHorse schreef:
Laatst op een smal bospad voor ruiters en wandelaars……drie mountainbikers wilden perse langs mijn paard. Geen ruimte om te passeren en toch proberen, terwijl het geen pad voor mountainbikers is! Mijn paard draait ter verdediging haar bilpartij dwars op het pad nadat nr 1 zich er langs had gewurmd. Nummer 2 en 3 konden er niet meer voor remmen en lagen op de grond.
Dus geen mountainbikers toegestaan, veel te smal en toch met een noodgang je langs een paard willen wringen…..waarom toch?

Hier hadden een aantal mtb'ers een paar weken geleden bijna gaten in hun kuiten.

Onaangekondigd van achteren vlak langs mij en m'n hond racen. Hond heeft het niet op fietsers/ mtb, als ik ze zie aankomen pak ik de lijn extra kort. Maar ik zag en hoorde ze niet aankomen en m'n hond duidelijk óók niet. Tijdens het inhalen viel m'n hond uit.... tja, sorry, maar dan had je maar moeten bellen en even wachten totdat ik de lijn (2,5m, dus niet extreem lang) heb binnen gehengeld. Was op een gezamenlijk wandel/mtb pad.

Bellen ze netjes en wachten ze even totdat ik mijn hond onder controle heb, is er niets aan de hand, maar ik kan moeilijk km lang m'n hond bij z'n Halsband houden, dus ik heb even enkele tellen nodig de lijn wat in te korten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:35

Vorig jaar (en jaren ervoor) willen ze hier nog wel eens een MTBwedstrijd houden die dan ook over de ruiterpaden heen gaat.

Maar ruiters waarschuwen ho maar.

Ik volg dus de MTB facebook hier in de regio zodat ik mijn stalgenoten kan waarschuwen, maar heb er de laatste keer wel bij vermeld dat ik dit niet vinden kunnen omdat wij sinds dit jaar ook betalen voor onze paden.

Waarom zij wel op onze paden, moet je eens een endurance/ sgw/ trec uitzetten over hun trails.
Gaat je nooit lukken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:48

Urbanus schreef:
Ik wil even rechtzetten dat ik dit iemand toe wens. Ik ben blij dat het met een paar schaafwonden is afgelopen en ik hoop dat we ooit in een wereld zullen wonen waarin wielrenners niet zo teringhard je paard voorbij rijden.

Dat idd. De snelheid en het rakelings langs komen, en vaak ook nog op momenten dat er net ook tegenkiggende autos komen zodat er eigenlijk helemaal gene ruimte is. Net als langs kinderen. Rijden colonnes ook vlak langs met een mega tempo, terwijl een kind best eens kan slingeren en dan zijn de rapen gaar ook gaar.

In dit geval klinkt het alsof de ruiter netjes aan de kant ging maar het dier schrok. Shit voor beide partijen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:12

loriene schreef:
Lara_Silver schreef:
Nou lekker dan... hopelijk is de ruiter goed verzekerd. Nog even verder oefenen op het verkeersmak zijn.

Ons paard is verkeersmak.
Schrok hem ook de pleuris van een grote groep wielrenners.
Weet je wel wat voor raar lawaai die fietsen metelkaar maken?
En dan het geschreeuw naar elkaar!
Nergens rekening mee houden als groep hoor!

Dus dat maakt het dan volgens sommigen hier 'terecht' en 'verdiend' en 'karma' als ze ten val komen? Blijf dat een bijzondere denkwijze vinden. Zeker omdat beide partijen doel zijn van een hoop verwijten van medeweggebruikers, onterecht maar ook terecht.

Ik zeg het al heel lang, ga er als ruiter nooit van uit dat iemand rekening met je zal houden, anticipeer op potentiële schrikreacties en je komt voor veel minder verassingen te staan.