WHorse schreef:Laatst op een smal bospad voor ruiters en wandelaars……drie mountainbikers wilden perse langs mijn paard. Geen ruimte om te passeren en toch proberen, terwijl het geen pad voor mountainbikers is! Mijn paard draait ter verdediging haar bilpartij dwars op het pad nadat nr 1 zich er langs had gewurmd. Nummer 2 en 3 konden er niet meer voor remmen en lagen op de grond.
Dus geen mountainbikers toegestaan, veel te smal en toch met een noodgang je langs een paard willen wringen…..waarom toch?
Hier hadden een aantal mtb'ers een paar weken geleden bijna gaten in hun kuiten.
Onaangekondigd van achteren vlak langs mij en m'n hond racen. Hond heeft het niet op fietsers/ mtb, als ik ze zie aankomen pak ik de lijn extra kort. Maar ik zag en hoorde ze niet aankomen en m'n hond duidelijk óók niet. Tijdens het inhalen viel m'n hond uit.... tja, sorry, maar dan had je maar moeten bellen en even wachten totdat ik de lijn (2,5m, dus niet extreem lang) heb binnen gehengeld. Was op een gezamenlijk wandel/mtb pad.
Bellen ze netjes en wachten ze even totdat ik mijn hond onder controle heb, is er niets aan de hand, maar ik kan moeilijk km lang m'n hond bij z'n Halsband houden, dus ik heb even enkele tellen nodig de lijn wat in te korten.