Pareltjes schreef:Aangezien geld dus altijd meespeelt is dat vaak ook juist een keuze een dier in te laten slapen. Eigenaren die geen zin hebben in hoge kosten, lange herstelperiodes, onzekere uitkomst etc... Dus zo goed als geld hier een rol kan spelen kan dat ook het geval zijn bij bewust laten inslapen. Wordt er dan ook aan het belang van het dier gedacht?
Als een eigenaar om welke reden ook een dure operatie niet kan betalen dan vind ik inslapen idd een betere oplossing dan niet behandelen en laten lijden/voort sukkelen.
Lange herstelperiodes en onzeker herstel waar je ‘geen zin’ in hebt vind ik nogal makkelijk van je gesteld. Alsof je dier in laten slapen een verlossing is voor de eigenaar ipv een einde aan lijden van het dier. Als iemand die menig maal een dier heeft laten inslapen kan ik je vertellen dat het helemaal geen verlossing is voor jezelf. Ik heb nog geen enkele keer gedacht ‘goh daar ben ik lekker van af joh, scheelt me in mn portemonnee’. In tegendeel, ik ben er doodziek van. En als ik even op IM rondkijk ben ik niet de enige.