Elisa2 schreef:IreneK schreef:De mens acht zichzelf het hoogste wezen, ver boven de beesten/dieren. PETA is heel extreem met dierethiek bezig, en dat is eigenlijk best wel interessant in het licht van hoe we naar dieren kijken. Ik denk dat een hoop bokkers de serie the Handmaid's tale hebben gekeken. Daar vinden we het toch ook niet normaal, dat er bepaalde mensen worden gedwongen om tegen de wil te zorgen voor nageslacht. En waarom dan wel bij dieren?
Ik vind het persoonlijk een hele interessante denkwijze. Leuk om over te filosoferen.
Tja ik vind dat je wel een punt hebt, in de natuur maakt de hengst de merrie meer het hof en komt de paring meer vanuit het spel. Bij dekkingen aan de hand werden/ worden merries toch wel gewoon verkracht ook. Anders zouden die kluisters ook niet nodig zijn geweest. Wat dat betreft is KI voor zowel de hengst als merrie misschien wel een uitkomst.
In de natuur krijgt de hengst soms flinke klappen zelfs als de merrie goed hengstig is en wel degelijk wil.
Heb er jaren naar zitten kijken bij (semi) wilde paarden in Afrika en Australie.