Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lightninggg schreef:Ik vraag mij af hoe het zit met paarden van buitenlandse eigenaren. Ik heb een paard op stal die vorige week vanuit Zweden gekomen is. Ik mag dit paard dit jaar gebruiken voor een veulen te fokken en als het veulen gespeend wordt gaat dit paard dus terug naar Zweden. De eigenaar blijft dus de Zweedse nationaliteit behouden, enkel het paard is in België nu voor een jaartje. Hoe moet ik deze dan op mijn verblijfplaats registeren ? Paard staat niet in horseid want de eigenaar is Zweeds![]()
Mijn andere paarden zijn ondertussen bijna allemaal in orde, heb er nog 1 die nog moet goedgekeurd worden
Oehlala schreef:Lightninggg schreef:Ik vraag mij af hoe het zit met paarden van buitenlandse eigenaren. Ik heb een paard op stal die vorige week vanuit Zweden gekomen is. Ik mag dit paard dit jaar gebruiken voor een veulen te fokken en als het veulen gespeend wordt gaat dit paard dus terug naar Zweden. De eigenaar blijft dus de Zweedse nationaliteit behouden, enkel het paard is in België nu voor een jaartje. Hoe moet ik deze dan op mijn verblijfplaats registeren ? Paard staat niet in horseid want de eigenaar is Zweeds![]()
Mijn andere paarden zijn ondertussen bijna allemaal in orde, heb er nog 1 die nog moet goedgekeurd worden
Dat paard moet je registreren in de database alszijnde nu aanwezig in Belgie en dan kun je hem aanmelden. Bij afvoer meldt je hem weer af. Maar de vraag is of dat zonder tracesnummer gaat lukken, of is hij officieel geexporteerd? want dan is dat geen probleem.