Paard week na ongeluk op set overleden, KBS biedt excuses aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard week na ongeluk op set overleden, KBS biedt excuses aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:26

Echt walgelijk dit. Eerlijk gezegd snap ik niet eens dat dit hier geplaatst moet worden. De mensen die dit bedacht hebben mogen ze lekker ook touwen aan armen en benen binden en lekker hard aan trekken of beter nog direct de doodstraf -:(-

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:01

Dat dit vandaag de dag nog kan en mag.
Er zouden toch strenge protocollen/keuringen voor dit moeten zijn?

Het arme dier breekt bekant zijn nek en dit is de "veiligste" manier waarop een filmcrew de stunt denkt uit te voeren? Dan doe je zo'n stunt toch helemaal niet?

Ik hoop dat er iemand het hele bedrijf aanklaagt, of in ieder geval een petitie start...

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:02

kimmie261 schreef:
Sjees, ik had het eerste stukje gelezen hoe ze bedacht hadden om het zo veilig mogelijk te doen, maar dan letterlijk de benen weg te trekken in volle galop is gruwelijk, afschuwelijk filmpje en arm paard... ;( ;(

Whut.. vreselijk ;(
En dan spreken over een ongeluk. Op een veilige manier de benen onder een galopperend paard vandaan trekken? Van welke planeet kom je dan? :roll:

Inderdaad boycotten die film.
Een flinke gevangenisstraf voor die gekken en een levenslang verbod om dieren in hun films te gebruiken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:12

Annet_Dottie schreef:
Echt walgelijk dit. Eerlijk gezegd snap ik niet eens dat dit hier geplaatst moet worden. De mensen die dit bedacht hebben mogen ze lekker ook touwen aan armen en benen binden en lekker hard aan trekken of beter nog direct de doodstraf -:(-

Vierendelen.
Past precies hier.
Beide net zo barbaars en middeleeuws.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:32

Ik heb helaas het filmpje wel gezien en was er van ontdaan... Wat afschuwelijk, welke idiote hersencel heeft dit bedacht?! Dat dat dier nog even heeft opgestaan hierna.... Een ongeluk??? Hoe hadden ze kunnen bedenken dat dit zonder kleerscheuren bij het paard had kunnen doorgaan?

Ik mag hopen dat hier gevolg aan wordt gegeven.....

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:37

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:44

Walgelijk.
Dit paard breekt haast zijn nek

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:05

Wat een afschuwelijk filmpje! Dit is echt de reinste dierenmishandeling en maakt me woest. Alleen maar voor zo'n achterlijke film moet het paard het leven laten. Ik hoop dat die hele film geboycot gaat worden en ze hier echt iets tegen gaan doen zodat er niet meer slachtoffers vallen. Dat moet toch niet normaal zijn dat dieren het leven laten op een filmset ter vermaak van de egoistische mens?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:07

Ik geloof er trouwens ook niets van dat dit paard hierna gewoon nog opgestaan is, die achterbenen lijken stuiptrekkingen te maken wat er gebeurd als een paard dood gaat. Het zou me niet verbazen als het dier instant dood was.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:11

Hier breekt gewoon je hart van. Sommige mensen begrijpen echt de wereld niet. ;(
Waarvoor is zoiets in godsnaam nodig..

Juangi schreef:
https://www.koreaboo.com/news/kdrama-sc ... KGWSE5rhls

Als ik het goed lees, schijnt dit al veel vaker te zijn gebeurd in dit genre.

Ik ben na gifje vier opgehouden met kijken want mijn maag kan dit niet aan. Kijkend naar steeds dat enkele gestrekte voorbeen van de paarden is dit een veelvuldig gebruikt trucje.. Misselijkmakend gewoon. Gadverdamme.. :n
Laatst bijgewerkt door Canon op 31-01-22 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:13

Juangi schreef:
https://www.koreaboo.com/news/kdrama-sc ... KGWSE5rhls

Als ik het goed lees, schijnt dit al veel vaker te zijn gebeurd in dit genre.

O jeetje, die filmpjes op die site, daar mag je best een waarschuwing voor geven... Wat een debielen die dat verzinnen, en die arme dieren...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:15

Ja ik las bij het filmen van Ben Hur 150 paarden dood! nog een film die wat mij betreft direct in de prullenbak kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:25

Elisa2 schreef:
Ja ik las bij het filmen van Ben Hur 150 paarden dood! nog een film die wat mij betreft direct in de prullenbak kan.
Beetje laat na 63 jaar, niet? Dat was een heel andere tijdgeest, waarin veiligheid voor zowel mens als dier veel minder aan de orde was en die film nu nog boycotten heeft echt 0 effect.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:38

Misselijkmakend!

Goed voorbereid of niet! Dit doe je gewoon niet. Dit is gewoon in en in triest!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:40

Mkango schreef:
Elisa2 schreef:
Beetje laat na 63 jaar, niet? Dat was een heel andere tijdgeest, waarin veiligheid voor zowel mens als dier veel minder aan de orde was en die film nu nog boycotten heeft echt 0 effect.

Als de hele slavenhandel en daarmee zwarte pieten gedoe in de prullenbak kan.
Standbeelden van de sokkel gehaald worden enz. Kan een film ook de prullenbak in.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:44

Elisa2 schreef:
Ik geloof er trouwens ook niets van dat dit paard hierna gewoon nog opgestaan is, die achterbenen lijken stuiptrekkingen te maken wat er gebeurd als een paard dood gaat. Het zou me niet verbazen als het dier instant dood was.

Net wat ik ook dacht, de nek ligt ook helemaal verdraaid lijkt het wel. Dat paard is niet terug opgestaan lijkt me

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:51

Gini schreef:
Vroeger was het "normaal" om filmpaarden daadwerkelijk te laten vallen, door middel van touwen, putten etc. Ben Hur is zo een beruchte film waarvan beweerd wordt dat maar liefst 150 paarden het leven lieten. En ook van Lord of the Rings zijn er geruchten dat niet alle paarden het overleefd hebben. Hoeveel verbetering er ook al is, ik denk dat op filmsets in het algemeen het dierenwelzijn onder de loep genomen kan worden. Zelfs een goed getraind stuntpaard kan maar x aantal keren gecontroleerd vallen voordat er toch eens iets misgaat.

Ik heb pas juist documentaire gekeken over lotr en de paarden daar. Daar zijn ze dagen bezig geweest om een veld waar ze wilden filmen af te gaan en alle gaten docht gooien. Ook paarden die gewisseld werden als die bepaalde trucs niet wilde doen. Acteurs die heel veel lessen namen, zelfs de paarden kochten na de film. Kwam juist enorm respectvol over, tot een neppaard voor sommige scènes waar ze reden zodat de echte niet ingezet hoefden te worden.

Deze filmpjes hoef ik na alle berichten niet te zien. Wat vreselijk zeg... er zijn zoveel andere manieren waarbij dieren geen slachtoffer worden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:34

The_Cat schreef:
Elisa2 schreef:

Net wat ik ook dacht, de nek ligt ook helemaal verdraaid lijkt het wel. Dat paard is niet terug opgestaan lijkt me

Ik dacht ook dat hij direct daarna het leven zou laten, ook omdat hij zo raar ligt te spartelen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:40

Dit is echt vreselijk! Mijn maag draait hiervan om. Bah!!! :n -:(-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:47

DuoPenotti schreef:
Mkango schreef:

Beetje laat na 63 jaar, niet? Dat was een heel andere tijdgeest, waarin veiligheid voor zowel mens als dier veel minder aan de orde was en die film nu nog boycotten heeft echt 0 effect

Als de hele slavenhandel en daarmee zwarte pieten gedoe in de prullenbak kan.
Standbeelden van de sokkel gehaald worden enz. Kan een film ook de prullenbak in.

Ja ik kan en hoef die film in ieder geval nooit meer te zien met deze wetenschap want ik zou echt continu pijn in m'n buik hebben bij het idee dat al die prachtige dieren die ik daar zie zo ellendig aan hun einde zijn gekomen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:56

Zoals dat filmpje er uit ziet lijkt het er meer op dat het paard ter plekke is gestorven. Na die stuiptrekkingen van het achterbeen blijft het paard ook zo roerloos liggen.
Ik geloof het niet helemaal dat het paard gewoon weer op stond :\

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:34

Walgelijk.! -:(- kan me overigens niet voorstellen dat dit prachtige dier niet direct is overleden..

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:43

Banjer schreef:
LET OP! DE VIDEO KAN ALS ZEER SCHOKKEND WORDEN ERVAREN!

Omg, die paar seconden die ik gezien heb waren er voor mij al teveel. Walgelijk dat mensen zoiets kunnen bedenken (en daadwerkelijk uitvoeren)...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:05

MyWishMax schreef:
Gini schreef:
Vroeger was het "normaal" om filmpaarden daadwerkelijk te laten vallen, door middel van touwen, putten etc. Ben Hur is zo een beruchte film waarvan beweerd wordt dat maar liefst 150 paarden het leven lieten. En ook van Lord of the Rings zijn er geruchten dat niet alle paarden het overleefd hebben. Hoeveel verbetering er ook al is, ik denk dat op filmsets in het algemeen het dierenwelzijn onder de loep genomen kan worden. Zelfs een goed getraind stuntpaard kan maar x aantal keren gecontroleerd vallen voordat er toch eens iets misgaat.

Ik heb pas juist documentaire gekeken over lotr en de paarden daar. Daar zijn ze dagen bezig geweest om een veld waar ze wilden filmen af te gaan en alle gaten docht gooien. Ook paarden die gewisseld werden als die bepaalde trucs niet wilde doen. Acteurs die heel veel lessen namen, zelfs de paarden kochten na de film. Kwam juist enorm respectvol over, tot een neppaard voor sommige scènes waar ze reden zodat de echte niet ingezet hoefden te worden.

Deze filmpjes hoef ik na alle berichten niet te zien. Wat vreselijk zeg... er zijn zoveel andere manieren waarbij dieren geen slachtoffer worden.

Van LOTR is ook al eerder in dit topic ontkracht.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 07:56