Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:Sjees, ik had het eerste stukje gelezen hoe ze bedacht hadden om het zo veilig mogelijk te doen, maar dan letterlijk de benen weg te trekken in volle galop is gruwelijk, afschuwelijk filmpje en arm paard...![]()
Annet_Dottie schreef:Echt walgelijk dit. Eerlijk gezegd snap ik niet eens dat dit hier geplaatst moet worden. De mensen die dit bedacht hebben mogen ze lekker ook touwen aan armen en benen binden en lekker hard aan trekken of beter nog direct de doodstraf
Juangi schreef:https://www.koreaboo.com/news/kdrama-sc ... KGWSE5rhls
Als ik het goed lees, schijnt dit al veel vaker te zijn gebeurd in dit genre.
Juangi schreef:https://www.koreaboo.com/news/kdrama-sc ... KGWSE5rhls
Als ik het goed lees, schijnt dit al veel vaker te zijn gebeurd in dit genre.
Elisa2 schreef:Beetje laat na 63 jaar, niet? Dat was een heel andere tijdgeest, waarin veiligheid voor zowel mens als dier veel minder aan de orde was en die film nu nog boycotten heeft echt 0 effect.Ja ik las bij het filmen van Ben Hur 150 paarden dood! nog een film die wat mij betreft direct in de prullenbak kan.
Mkango schreef:Elisa2 schreef:Beetje laat na 63 jaar, niet? Dat was een heel andere tijdgeest, waarin veiligheid voor zowel mens als dier veel minder aan de orde was en die film nu nog boycotten heeft echt 0 effect.Ja ik las bij het filmen van Ben Hur 150 paarden dood! nog een film die wat mij betreft direct in de prullenbak kan.
Elisa2 schreef:Ik geloof er trouwens ook niets van dat dit paard hierna gewoon nog opgestaan is, die achterbenen lijken stuiptrekkingen te maken wat er gebeurd als een paard dood gaat. Het zou me niet verbazen als het dier instant dood was.
Gini schreef:Vroeger was het "normaal" om filmpaarden daadwerkelijk te laten vallen, door middel van touwen, putten etc. Ben Hur is zo een beruchte film waarvan beweerd wordt dat maar liefst 150 paarden het leven lieten. En ook van Lord of the Rings zijn er geruchten dat niet alle paarden het overleefd hebben. Hoeveel verbetering er ook al is, ik denk dat op filmsets in het algemeen het dierenwelzijn onder de loep genomen kan worden. Zelfs een goed getraind stuntpaard kan maar x aantal keren gecontroleerd vallen voordat er toch eens iets misgaat.
The_Cat schreef:Elisa2 schreef:Ik geloof er trouwens ook niets van dat dit paard hierna gewoon nog opgestaan is, die achterbenen lijken stuiptrekkingen te maken wat er gebeurd als een paard dood gaat. Het zou me niet verbazen als het dier instant dood was.
Net wat ik ook dacht, de nek ligt ook helemaal verdraaid lijkt het wel. Dat paard is niet terug opgestaan lijkt me
DuoPenotti schreef:Mkango schreef:Ja ik las bij het filmen van Ben Hur 150 paarden dood! nog een film die wat mij betreft direct in de prullenbak kan.
Beetje laat na 63 jaar, niet? Dat was een heel andere tijdgeest, waarin veiligheid voor zowel mens als dier veel minder aan de orde was en die film nu nog boycotten heeft echt 0 effect
Als de hele slavenhandel en daarmee zwarte pieten gedoe in de prullenbak kan.
Standbeelden van de sokkel gehaald worden enz. Kan een film ook de prullenbak in.
MyWishMax schreef:Gini schreef:Vroeger was het "normaal" om filmpaarden daadwerkelijk te laten vallen, door middel van touwen, putten etc. Ben Hur is zo een beruchte film waarvan beweerd wordt dat maar liefst 150 paarden het leven lieten. En ook van Lord of the Rings zijn er geruchten dat niet alle paarden het overleefd hebben. Hoeveel verbetering er ook al is, ik denk dat op filmsets in het algemeen het dierenwelzijn onder de loep genomen kan worden. Zelfs een goed getraind stuntpaard kan maar x aantal keren gecontroleerd vallen voordat er toch eens iets misgaat.
Ik heb pas juist documentaire gekeken over lotr en de paarden daar. Daar zijn ze dagen bezig geweest om een veld waar ze wilden filmen af te gaan en alle gaten docht gooien. Ook paarden die gewisseld werden als die bepaalde trucs niet wilde doen. Acteurs die heel veel lessen namen, zelfs de paarden kochten na de film. Kwam juist enorm respectvol over, tot een neppaard voor sommige scènes waar ze reden zodat de echte niet ingezet hoefden te worden.
Deze filmpjes hoef ik na alle berichten niet te zien. Wat vreselijk zeg... er zijn zoveel andere manieren waarbij dieren geen slachtoffer worden.
Gini schreef:Van LOTR is ook al eerder in dit topic ontkracht.