[COMM] Na 40 jaar de serie compleet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:50

Ik heb vroeger als ponymeisje ook zoveel plezier beleefd aan dat soort series.

Bianca: ik wilde altijd dat ik haar was. Je kon er zo heerlijk bij wegdromen. Ik heb al mijn Bianca boekjes vele jaren geleden aan een collega met een verstandelijke beperking gegeven. Ze reed paard op een speciale manege en was gek van die serie, die ze stiekem ook in de baas zijn tijd las. Dat was een geheimpje tussen ons :)

En de Manege Picadero boekjes... In mijn herinnering was ik iets groter toen ik die verslond. Daarin kwamen verliefdheden en wat daar zoal (heel platonisch :D ) bij hoort voorbij.

De Jill serie ken ik eigenlijk niet. Misschien is die nog iets ouder?

En verder las ik de Ponyclub. Daar heb ik geloof ik nog altijd heimwee naar :o

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:52

Oh Boras, dat herken ik, de Ponyclub! Elke maand naar de sigarenwinkel om de nieuwe te halen en dan zes keer lezen tot de volgende kwam!

Ik vond laatst nog een stripboek van Malle, die gaat nooit meer weg :D

Agnes

Re: [COMM] Na 40 jaar de serie compleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:17

Haha herkenbaar. Ik heb ook diverse series hiervan verzameld en verslonden. Laatst mijn dochter voorgelezen uit Romana, maar vond het ineens zo stom en zij vond er ook niets aan. Terwijl ze in mijn herinnering leuk waren? Bianca ook allemaal gelezen. En van Heartland heb ik de hele DVD-serie gekocht maar nog lang niet allemaal gezien.

We hadden laatst twee leuke boeken over een pony die in een meisje veranderde en het andere boek ging over het meisje dat in een pony veranderde. Was echt leuk om te lezen!

En Christine Linneweever schrijft ook leuke paardenboeken. Heb ze allemaal van de bieb geleend en mijn dochter voorgelezen. Die zijn allemaal los te lezen en er komen steeds mensen en paarden in terug uit andere boeken.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 14:30

Siamsmeesje schreef:
@Ods, je bent zeker de enige niet voor wie de titel Romana en Ragebol 't hem niet deed :o

Gelukkig! Ik durfde het bijna niet te schrijven :))

hobbelheks schreef:
Oh nu is er een supershetty serie en Manege de zonnehoeve en ook starstable boeken (soort fantasy paardenbloemen) die veel verkocht worden! Veel aanbod hoor voor ponykinderen!
:#

Ohh gelukkig Hobbelheks! Fantasy Paardenbloemen? _O-
Maar bij paardenfantasy boeken, moet ik dan denken aan Harry Potter te paard? :+

Ja Ponyclub is echt TE BEST! De Brokkenmakers wilde ik er altijd eentje van zijn :o

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:31

Jaaa Ponyclub! Ik heb nog een doos vol op zolder staan, die zal ik weer eens naar beneden halen. :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:34

Imre schreef:
Jaaa Ponyclub! Ik heb nog een doos vol op zolder staan, die zal ik weer eens naar beneden halen. :D

Als je ze ooit kwijt moet.... :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:46

Boras schreef:
Imre schreef:

Als je ze ooit kwijt moet.... :D

Dan eerst even door de scanner :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:47

Grote Ponyclub fanclub hier :D. Oh ja de brokkenmakers, geweldige serie!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:56

De zwarte hengst heb ik toen ik jong was ook bij elkaar gesprokkeld helmaal happy toen ik hem eindelijk compleet had.

Helaas miste ik ook het deel "De zwarte hengst en het meisje" die had ik op internet opgezocht in het originele Engels...daar kwam een heel ander resultaat uit kan ik je vertellen :') trauma

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:59

lovelynutia schreef:
De zwarte hengst heb ik toen ik jong was ook bij elkaar gesprokkeld helmaal happy toen ik hem eindelijk compleet had.

Helaas miste ik ook het deel "De zwarte hengst en het meisje" die had ik op internet opgezocht in het originele Engels...daar kwam een heel ander resultaat uit kan ik je vertellen :') trauma

:D

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 15:01

_O- ohhh daar kan ik mij alles bij voorstellen ja :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:17

lovelynutia schreef:

:D :D :D :(:)

@Boras No way dat die Ponyclubs ooit weggaan.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:31

Ponyclub.... <3 Man daar had ik van bijna 10 jaar nummers van liggen... Ooit met een verhuizing aan een vriendin meegegeven voor de rommelmarkt bij de kerk. BIGGEST MISTAKE EVER!!! 8)7 :x

Zou ze weer heel graag terug willen, de Brokkenmakers, Malle en Mollie (Mølle e Mollie, in het Zweeds, er is nog ergens een oud Lena Furberg-topic), de verhalen over beroemde paarden...
Het klinkt raar, maar die las ik nog altijd met een zekere regelmaat, en ik mis het eigenlijk af en toe nog wel 8-)

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:36

gerlindie schreef:
De iets jongere generatie hier, ik heb toch zeker wel de complete heartland serie gelezen via de bieb *D

Om vervolgens ook een joinup te proberen met verzorgshetlander en er achter te komen dat een loslopend galopperende shet best wel eng is :Y)

Haha ik heb vroeger exact hetzelfde gedaan om die reden :') was geen succes.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 15:41

Ohh ja!! En in de tijd was hij altijd te snel alweer uit... kan mij nog een artikel herinneren in een van die bladen. Hoe kan je voorkomen dat je het blad te snel uitleest. Kwam er eentje met het idee om het blad aan het einde van de kamer op te hangen en dan te lezen met een verrekijker _O- is mij altijd bij gebleven :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:51

Imre schreef:
@Boras No way dat die Ponyclubs ooit weggaan.

Gelijk heb je! Maar ik kon het proberen :)

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:32

Wat ontzettend leuk! Je vele zoeken is helemaal beloond.
Ik heb als ik kind meerdere paardenboeken gelezen, ook hele series.
Het boek "Kom terug Selma" is mij altijd bij gebleven.(niet van een serie) Het boek is geschreven door een toen 14 jarige Karin Verhoef. Geloof dat ikzelf 10 a 12 was en vond het zo knap dat zij al een boek kon schrijven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:06

Zo had je ook nog "Het paard September", ben even kwijt van wie maar ook leuk al was ook die niet helemaal gevrijwaard van het diepe-dalen-hoge-pieken-goede-afloop-principe.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:08

laatste paardenboek dat indruk op mij heeft gemaakt was Jojo Moyes met Dans met mij.. aanrader.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:21

Ooh paardenboeken series ik heb er echt heel veel.
Jill heb ik volgens mij compleet
Bianca heb ik compleet
Brenda heb ik jella heb ik compleet
De zwarte en de rode hengst heb ik compleet
Koosje heb ik. De paardenfluisteraar
En manege valkensteijn heb ik ook.
En nog veel meer. Ik heb een tik en moet boeken series compleet hebben.

Heb ook nog een serie van amber of jody (tweede uitgave had ze opeens een andere naam)
En nog een aantal.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:35

Imre schreef:

Hahaha herkenbaar!
Zo heb ik ben ik al mijn jaargangen Penny weer gaan lezen naar aanleiding van een topic op Bokt.

Heb ook nog wat Ponyclub en de Conny.

Het eerste deel van de Bianca serie heb ik ook nog liggen.
Vind die nu tenenkrommend om te lezen :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:01

Weet iemand hoeveel boekjes de zilveren hengst zijn?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:58

De Conny doet bij mij een heel erg vaag lampje branden.

Ik ben tegenwoordig druk met turnboeken reeksen. Mijn dochter van 9 wordt nog graag iedere avond voor het slapen gaan voorgelezen op het grote bed tussen pa en ma in :)

Ik ga die Conny even googelen, krijg er maar geen beeld bij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 01:20

Jill zegt me niet zo heel veel, de andere titels wel en ik ben jaren lid geweest van de Ponyclub en heb deze ook echt gespaard, op jacht naar oude nummers enzo en dan helemaal door het dolle natuurlijk als je de echt oude tegenkwam, van de eerste 100, of zelfs de eerste 50 of Oh Heilige Graal: de eerste 10!!! :oo

Alleen ging het dan wel opvallen dat verhalen regelmatig gerecycled werden :=

Vooral dat aangrijpende en die supermooie tekeningen van Lena Furberg :+:
En dat je er dan van die cadeautjes bij kreeg :P

Moet hier ook nog ergens een doos ofzo staan...hoop ik want ik wil ze bewaren hoewel ik er zeker 20 jaar niet naar gekeken heb... maar ik mag toch hopen dat ze niet ergens verloren zijn gegaan in de 1 of andere verhuizing -O- Oh god of dat de muizen ze aangevreten hebben :oo

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:18

Boras schreef:
De Conny doet bij mij een heel erg vaag lampje branden.

Ik ben tegenwoordig druk met turnboeken reeksen. Mijn dochter van 9 wordt nog graag iedere avond voor het slapen gaan voorgelezen op het grote bed tussen pa en ma in :)

Ik ga die Conny even googelen, krijg er maar geen beeld bij.

Conny was geel met in rode letters Conny en natuurlijk een paardentekening.