Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Earth schreef:@Sky, ik vind dat niet helemaal te vergelijken, want dat gaat meer om onkunde. Ook niet goed, zeker, maar dit gaat om het opzettelijk mishandelen van dieren voor topsportniveau. Dat is echt een hele andere koek.
Kendra schreef:Het was niet fijn om te zien en natuurlijk mag dit niet.
Maar het was wel een erg rommelige documentaire, met vage beelden, filmpjes uit de jaren 90, veel aannames (een paard dat bang is voor een balk zou mishandeld zijn??? Nou, dan heb ik ook wel eens eentje mishandeld....), een amateurwedstrijd waar flink gemept werd (afschuwelijk, maar kan best 10 jaar geleden zijn...).
Kortom: heel erg belangrijk en goed om misstanden aan de kaak te stellen, maar het mag wel iets degelijker dan in deze documentaire. Dit is koren op de molen van bepaalde groepen - en dan krijg je inderdaad reacties zoals hierboven dat de sport maar verboden moet worden. Jammer.
Anna79 schreef:Je pikt dit soort getrainde paarden er op de wedstrijden vaak wel uit. Extreem hoog uitslaan met de achterbenen of nabokken en boos na de sprong zie je ook regelmatig, zou me niet verbazen als er met zulke paarden ook iets gebeurd is.
Earth schreef:Morganlefay schreef:Dit was weer zo'n vaag programma met een berg aannames en vage filmpjes.
Hou hier niet van.
Als je wat te vertellen heb dan graag met beter materiaal. Nu wordt er met veel bombarie weer niets inhoudelijks verteld.
Oh dus dan is het voor jou niet waar?
Morganlefay schreef:Want als je met een grote perscamera aankomt en vertelt wat je komt doen, barreren ze de paarden natuurlijk ook nog steeds.Dit was weer zo'n vaag programma met een berg aannames en vage filmpjes.
Hou hier niet van.
Als je wat te vertellen heb dan graag met beter materiaal. Nu wordt er met veel bombarie weer niets inhoudelijks verteld.
sasja0705 schreef:Jeetje... nu moet ik toch eens gaan zoeken, wanneer toen het schandaal was rond om Schockemöhle .
Was in de 80er of 90er Jahren .
Toen werd het " barren" uitgevoerd met rechts en links een man en de complete stang werd omhoog getild. Dit in combi met irriterende spul onder de peesbeschermers...
Het was in die tijd dat Beerbaum en Sloothaak, Nieberg ,enz aan de absolute top stonden ...
Juist de "Elite" sprak er Schande van. Ik was toen freelancer voor n paar Duitse bladen en vaak op de internationale springwedstrijden.
Van Beerbaum verbaast het mij toch geweldig want hij was toen een van de "Saubermänner" in de sport.
Hij en Franke hamerden altijd op dat er dressuur het allerbelangrijkste was om zo te kunnen springen en gaven vaak demonstraties .
En Walraff ? Die moet toch ook al dik in de 60er zijn
Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar de gehele film
SusanH schreef:Ik had deze man heel hoog zitten. Ik schrik hier van. Misschien naief.
Captain schreef:Bah!![]()
Wat ik me wel afvraag, vaak hoor je de kreet "Als hij niet wil springen doet hij het ook echt niet hoor, deze paarden vinden het echt leuk." Maar ik kan me zo voorstellen dat een paard dit níet zo leuk vind. Hoe kan het dan dat ze na 3 keer aangetikt worden toch blijven springen? Toch dwang?