silvericathy schreef:Zo krijg ik heel vaak van niet paarden mensen de vraag of ik ook rijd op mijn pony's.
Als ik dan zeg dat dat niet gaat omdat ze ten eerste te klein zijn daarvoor (voor mij dan), daarnaast nog onbeleerd zijn, en ik niet wil rijden.
Dan hebben de meeste mensen echt zo iets van ja maar, een paard is toch om op te rijden... Wat moet je er nou mee als je er niet mee kunt rijden, is ook geld weggooien dan.
Tsja. Ik heb bewust de keuze gemaakt voor pony's... Ik wilde wel de hobby en lekker poetsen, knuffelen, wandelen... Gewoon vanalles en nog wat om er gewoon van te kunnen genieten.
Maar rijden wil ik gewoonweg niet, dus een groot paard was niet noodzakelijk en voor mij juist alleen maar onhandig.
Ik denk ook dat er paardenmensen zullen zijn die dit denken. Paarden mensen die niet begrijpen dat het voor jou niet gaat om het rijden.
Tenminste, toen mijn paard niet goed liep en dit heeft heel lang geduurd voor ze de oorzaak hadden toen gaven mensen ook aan van verkoop haar dan. Toen dacht ik ook no way. Als mijn paard nog wel zonder pijn op de wei kan lopen, dan is dat ook prima. Dan ga ik lekker wandelen, poetsen en dan zie ik het wel. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, maar toen besefte ik wel even bij hoeveel mensen het om het rijden gaat en dat ze dan zo’n keus niet begrijpen.