Geniet van de natuur, maar denk aan uw Ruitervignet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Geniet van de natuur, maar denk aan uw Ruitervignet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:41

Ook dat heeft dan weer meerdere redenen: geen geld voor dat onderhoud, en klimaatverandering. Langere periodes van droogte (bodem wordt droog en los) gevolgd door flinke stortregens (losse grond spoelt naar beneden). Als je dan geen geld hebt voor onderhoud, krijg je wat je nu ziet.
Ik ben het wel met je eens hoor, er zijn paden die ik maar oversla nu, te gevaarlijk. In ieder geval met mijn paard te gevaarlijk, hij is niet zo handig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:43

Hopelijk worden die paden met het geld dat het vignet oplevert netjes gemaakt +:)+.

Die erosie zie je op de wandelpaden ook, is niet geheel onlogisch in een heuvelachtig gebied.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:45

Ja sommige plekken kun je beter mijden. Ik snap de reden dat het is zoals het is ook hoor. Maar als je zulke paden treft vraag je je toch ook wel even af waar je voor betaalt. Want bij mensen werkt het toch ook wel zo dat als er betaalt wordt, er een bepaalde kwaliteit verwacht wordt. Zo betaal je op de Veluwezoom ook, daar vind ik de paden echt heel fijn. Wel mul soms voor menners maar onder de man prima.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:50

Ik denk dat die (net als bijv WPE, GNR en DTH) al vignetgelden ontvingen toen de paden er nog niet zo slecht bij lagen. Dan is het dus vooral een kwestie van bijhouden en af en toe wat groter onderhoud.
Met dit nieuwe vignet beginnen ze al met een achterstand van een flink aantal jaar, dat is lastig om heel snel op te lossen (zeker niet binnen een week, zoals de commentarianten op Facebook “eisen”).
Ik weet dat er een aanvraag is gedaan bij de provincie om financieel bij te dragen bij het wegwerken van de achterstand. Of dat geld er überhaupt gaat komen (en zo ja, hoeveel) is nog niet duidelijk. Hopelijk komt de provincie met een goeie zak geld, dan kan de aannemer aan de slag. Mocht dat geld niet komen, dan moet het achterstallige worden weggewerkt met de vignetgelden en dan gaat het veel langer duren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:51

Als je nooit geld gehad hebt om te onderhouden, kan er niks onderhouden worden. Ik denk dat t er over een half jaartje anders bij ligt :j.

Of dat hoop ik dan toch :)).

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:53

Ja, precies. Ik hoop met je mee :) Volgens mij verwachten ze half januari meer nieuws van de provincie. Even duimen met z’n allen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 06:55

Dat zou wel mooi zijn. Want er zijn veel mensen die toch afwachten nu. Wel handig wat inside informatie :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:08

Ben benieuwd hoe het vandaag in het bos is ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:12

Het is zondag in een lockdown en het gaat straks regenen. Zelfde als gisteren, druk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:24

In het weekend kun je beter heel vroeg gaan. Of niet. Maar dat vind ik al heel lang. Ook met wandelen. Ik hou van rust in het bos :o . Gelukkig ken ik met wandelen plekjes waar het nog steeds wat rustiger is, omdat daar geen parkeerplaats bij in de buurt is.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:31

ach ben niet van plan hard te gaan...Regen staat voor vanavond pas

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:19

_San87_ schreef:
Het is zondag in een lockdown en het gaat straks regenen. Zelfde als gisteren, druk.

Gaat een ruitervignet natuurlijk ook niet zoveel aan veranderen :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:21

Hilary schreef:
_San87_ schreef:

Gaat een ruitervignet natuurlijk ook niet zoveel aan veranderen :))

Helemaal niks :)).

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:37

Bedoelde dit ook niet ivb het vignet ;)

Maar het was druk, maar rustiger dan gisteren, mensen waren ook beter gehumeurd en lieten mij op het ruiterpad vaak voor gaan :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:03

Hilary schreef:
Die steentjes zitten gewoon in de bodem, dus daar doe je niks aan. Ijstijd enzo.

Dat snap ik, maar ik denk dat er vast iets aan gedaan kan worden met onderhoud. Dat zal alleen flink wat kosten met zich mee brengen, dus dat zal denk ik niet zo snel gebeuren. Betekent niet dat het niet vervelend rijden is voor sommige paarden. :')
Aan de kant van Leersum, Leersumse plas etc zijn de paden een stuk beter qua steentjes. Wel gedeeltes met de regen van afgelopen tijd flink modderig.

Zaterdag was het ook aardig druk in het bos, veel mensen wandelend met honden op de ruiterpaden. Sommigen die zich verontschuldigden en anderen die de hond lekker los lieten lopen waar dit uberhaupt niet mag. Zou daar ook op gehandhaafd worden, of zullen ze alleen vignetten gaan controleren bij ruiters :')
Iemand al controle gehad? Ben wel benieuwd of er nu al echt gecontroleerd wordt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:22

Gisteren de nieuwe bordjes gespot

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:41

Er is vandaag gestart met het wegwerken van achterstallig onderhoud bij Leersum: https://www.facebook.com/10171992350589 ... 87319/?d=n

De komende tijd wordt door verschillende aannemers / loonwerkers in verschillende gebieden gewerkt. Leersum is als eerste aan de beurt omdat daar alle door de storm gevallen bomen zijn opgeruimd. Er worden watergaten gemaakt en er wordt gesleept.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 07:11

Ik hoop dat ze vaart gaan maken op de Lage Vuursche. Er liggen nog bomen op het ruiterpad van de storm een paar weken terug.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:02

Dat wordt ook opgeruimd, maar gaat deels tussen de bedrijven door (ligt er een beetje aan welke terreineigenaar het is). Ik begreep van een SBB boswachter dat er nog steeds bomen omvallen; op een pad wat ze al vrij hadden gemaakt lag er ineens weer eentje om.
Het slepen en watergaten maken kunnen ze pas doen als de bomen zijn opgeruimd.

Weet je toevallig om welke stukken het gaat bij Lage Vuursche? Dan kan ik even navraag doen naar de tussenstand. Degene die daar gaat slepen is iig niet dezelfde als in Leersum.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 09:39

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ben wel benieuwd nu een aantal jaren later. Hoe bevalt het jullie? Hadden jullie het vignet gekocht en merken jullie iets aan onderhoud?

Ik heb net die van 25 al aangeschaft. Ik vind wel dat het wat verbetert is hoor, maar er zijn wel plekken dat iets meer onderhoud mogen hebben.
Ik rijd vooral in Rhenen ( nu nog veilig wat betreft wolven ).