Geen coronapas nodig bij sporten in buitenlucht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Geen coronapas nodig bij sporten in buitenlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 04:35

Ik basl ontzettend van de steeds veranderende regels! In april helaas corona gehad en nog is mijn lijf niet 100 procent hersteld. Mensen, echt!!!! Hopen dat je corona krijgt??? Wat ontzettend bizar te lezen!!!! Ik ken veel meer dan 2 handen vol mensen die na 6 a 12 maanden na corona nog volledig in de medische zooi zitten. Mensen die jong, sterk en gezond waren en nu kei kei hard knokken voor paar uren per week te kunnen werken!!

Ik baal dat ik in het voorjaar na corona nog moest vaccineren. Mijn complete hormoonhuishouding is er aan, nog steeds! Mijn gewicht helaas daardoor ook... Afwachten en gezond eten en door blijven gaan is het advies. En nu... Nou nu krijg je dus met enkel corona te hebben gehad ook QR code. Of ik heb in april iets zeer belangrijks gemist maar ik baal gigantisch dat ik alsnog moest laten vaccineren en nu lees dat het niet nodig is. Wie weet had dat het verschil gemaakt en was ik dan nu al hersteld

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:00

Nu kan ik eindelijk eens zien of m'n QRcode werkt. Ik ben al lang blij dat de overheid in beweging is gekomen. En gezien het het meest effectieve alternatief het opnieuw sluiten van binnensportlocaties is vind ik het helemaal geen rare of onterechte oplossing al is het een vervelende. En ik zit ook in het kamp van gevaccineerden en trouwe testers die opnieuw de cijfers zien stijgen en denken 'Daar zit ik weer met m'n goeie gedrag.'

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:21

Houd toch eens op over discriminatie op medische gronden. Ga een dagje shoppen met iemand met een handicap en kom er dan achter hoe discriminatie op medische grond eruit ziet. Je mag overal naar binnen, zonder vaccinatie kun je je immers gratis laten testen. Ja, dat is ruk en helemaal als je op een stal staat die door de veiligheidsregio is aangemerkt als sportcomplex. En nee, ik ben het er ook niet mee eens en geloof ook niet dat dit systeem waterdicht is. Maar ik ben wel bereid om met mijn stal mee te denken en mee te werken als dat complete sluiting van het bedrijf voorkomt, want dan mogen wij ook niet meer zelf ons paard komen doen hè.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:55

Dreamybol schreef:
Houd toch eens op over discriminatie op medische gronden. Ga een dagje shoppen met iemand met een handicap en kom er dan achter hoe discriminatie op medische grond eruit ziet. Je mag overal naar binnen, zonder vaccinatie kun je je immers gratis laten testen. Ja, dat is ruk en helemaal als je op een stal staat die door de veiligheidsregio is aangemerkt als sportcomplex. En nee, ik ben het er ook niet mee eens en geloof ook niet dat dit systeem waterdicht is. Maar ik ben wel bereid om met mijn stal mee te denken en mee te werken als dat complete sluiting van het bedrijf voorkomt, want dan mogen wij ook niet meer zelf ons paard komen doen hè.

Ja want zes keer per week testen is heeel realistisch voor mensen die niet geent zijn. Is totaal normaal toch? :z

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:58

Sunnda schreef:
Dreamybol schreef:

Ja want zes keer per week testen is heeel realistisch voor mensen die niet geent zijn. Is totaal normaal toch? :z

als dat je keuze is dan Ja.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:03

Tja, als ik tekst en uitleg moet gaan geven waarom dat geen optie is, ben ik parels voor de zwijnen aan het werpen. :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:41

Dan gooi ik mijn pareltje wel op..

Met mijn rolstoel kom ik in teveel gevallen nog steeds winkels niet in, toegankelijke toiletten zijn een soort speld in hooiberg, paskamers in 99 vd 100 kledingwinkels te klein of op een niet bereikbare verdieping. Ik kies er niet voor om die rolstoel nodig te hebben. Je hebt de keuze om wel of niet te vaccineren en de keuze om wel of niet te testen (bij een beetje goed plannen kun je 2 dagen met je negatieve testuitslag doen, 24 uur geldig). Dus nee, discriminatie op medische gronden is wat betreft de coronapas niet gelijk aan geweigerd worden in restaurants (voor borrelen hebben we de hoge tafels, dat gaat niet in een rolstoel, dus probeer maar ergens anders),niet in een publiek mogen zitten bij een grote televisieproductie (we hebben een nieuwe tribune gebouwd, daar passen geen rolstoelen op) of domweg gebouwen dus niet in kunnen komen, hoe hard je dat ook probeert.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:55

Ik vind dat ook appels met peren vergelijken.
Ik voel mij niet (medisch) gediscrimineerd en zal die kaart dan ook echt niet zo snel trekken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:57

Wat een topic vól egoïsme zeg. "Medische discriminatie" alsjeblieft zeg, jullie beseffen je echt niet hoe goed je het hebt. En dan corona willen zodat je niet hoeft te prikken. Wel ironisch, heb je je pasje zodat je leuke dingen kan doen, kan je een jaar lang niks omdat je nog niet eens normaal de trap op kan lopen door je long covid! Dan lach ik me kapot, eerlijk gezegd.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:05

Krijg net ook een mail vanuit de manege. Iedereen die lest moet een QR code laten zien. Ik heb geen probleem met vaak testen, maar hier in de buurt kán ik niet eens testen. Ik verplaats me per fiets en als ik langs de teststraat moet ben ik ruim 10km aan het fietsen. Bij afzeggen ivm QR code vervalt je recht op een inhaalles en dat betekent dat je gewoon betaalt voor niks. Als het echt zou gaan om het niet verspreiden van het coronavirus moet je ook de testlocaties weer uitbreiden zodat er in ieder geval binnen 5km getest kan worden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:15

Huh, hoe weten zij of jij je les afzegt wegens de qr code? Das echt raar! Tenzij je natuurlijk te laat afzegt kunnen lessen bij ons binnen het lopende kwartaal ingehaald worden.
Maar hier in de omgeving is ook een bedrijf waar dat niet kan. Nooit, niet alleen nu met corona.. dat vind ik persoonlijk erg klantonvriendelijk.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:19

Dreamybol schreef:
Huh, hoe weten zij of jij je les afzegt wegens de qr code? Das echt raar! Tenzij je natuurlijk te laat afzegt kunnen lessen bij ons binnen het lopende kwartaal ingehaald worden.
Maar hier in de omgeving is ook een bedrijf waar dat niet kan. Nooit, niet alleen nu met corona.. dat vind ik persoonlijk erg klantonvriendelijk.

Het staat zo in de mail, denk ook deels om mensen af te schrikken. Inderdaad meld je je dan deze week ziek, maar als deze situatie langer blijft kom je daar niet onderuit natuurlijk. Ik ga deze week proberen een fietstochtje de andere kant op te maken sochtends zodat ik savonds ga rijden. Maar dit is niet haalbaar elke week ivm werk..

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:23

96Laura schreef:
Krijg net ook een mail vanuit de manege. Iedereen die lest moet een QR code laten zien. Ik heb geen probleem met vaak testen, maar hier in de buurt kán ik niet eens testen. Ik verplaats me per fiets en als ik langs de teststraat moet ben ik ruim 10km aan het fietsen. Bij afzeggen ivm QR code vervalt je recht op een inhaalles en dat betekent dat je gewoon betaalt voor niks. Als het echt zou gaan om het niet verspreiden van het coronavirus moet je ook de testlocaties weer uitbreiden zodat er in ieder geval binnen 5km getest kan worden.

Jaa daar kan Nederland nog een hele boel van leren tegen over andere landen. Bij ons zit er ook maar eentje en die is voor het buitengebied ook niet te fietsen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:25

Ook al zou je je nu laten vaccineren dan duurt het nog vijf weken voor je je QR code hebt. En eigenlijk zou je, al vanaf het begin van het testen op elke straathoek getest moeten kunnen worden , zoals in Duitsland of Denemarken. Maar in Duitsland werkt zelfs dat niet.
Het valt of staat met vaccinatiegraad en testbereidheid en hoe goed een bevolking zich aan de regels houd.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:26

Vorig jaar toen we niet gevaccineerd waren, konden en mochten we ook niks want alles moest dicht, we mogen blij zijn dat we nu alles nog kunnen met een coronatoegangsbewijs. Ik zie het meer als een soort lockdown onder de niet gevaccineerden, net zoals vorig jaar . Vind wel dat er meer test locaties moeten komen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:36

bigone schreef:
Ook al zou je je nu laten vaccineren dan duurt het nog vijf weken voor je je QR code hebt. En eigenlijk zou je, al vanaf het begin van het testen op elke straathoek getest moeten kunnen worden , zoals in Duitsland of Denemarken. Maar in Duitsland werkt zelfs dat niet.
Het valt of staat met vaccinatiegraad en testbereidheid en hoe goed een bevolking zich aan de regels houd.

Nee maar ik vind wel dat dat wel mogelijk moet zijn. En vooral op het platteland in Nederland is dit een heel groot probleem.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:00

Dreamybol schreef:

Als ik vanuit de manege probeer te denken dan kan ik me voorstellen dat ze deze keuze hebben gemaakt om zo min mogelijk inkomsten te verliezen.
Veel sportverenigingen zullen door deze nieuwe maatregelen verlies draaien dus die proberen ook op allerhande manieren het hoofd boven water te houden.
Of het klantvriendelijk is, is natuurlijk de vraag.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:48

bigone schreef:

7 weken, want je prikt met 5 weken ertussen en je QRcode doet het pas 2 weken na je tweede prik.

Ik heb zelf nog weinig last van de maatregelen mbt QR code omdat ik gevaccineerd ben. Niet omdat ik aan dingen mee wilde blijven doen, maar omdat ik oprecht denk dat vaccineren ons helpt om uit de pandemie te komen.
Bijkomend voordeel is voor mij nu dan dat ik niet na hoef te denken of ik nog kan sporten of uit eten kan gaan.
Voor zolang dat onder deze maatregelen überhaupt nog kan dan, want ik vrees toch wel voor nog meer noodzakelijke maatregelen...

We hebben zelf vanmiddag een feestje, wat we in augustus al gepland hebben, in een restaurant.
Ik heb alle gasten van de week op het hart gedrukt om alleen te komen als je geen klachten hebt die aan Corona kunnen relateren, ook al hebben ze een geldige QR code.
Vanwege de verplichte QR code heb ik iig 1 gast minder. Dat is jammer, voor ons beiden, maar ik respecteer haar keus.

Vanwege de hele corona pandemie heb ik nog wel meer gasten minder overigens.
Mijn beste vriendin is zwanger, heeft daar diabetes en een hoge bloeddruk bij en ondanks dat ze wel volledig gevaccineerd is, durft ze het risico nu niet aan, dus zij en haar man blijven thuis.
Dat vind ik natuurlijk enorm jammer, maar ik begrijp het helemaal. In haar plaats had ik me ook niet in een gezelschap met mensen ver uit je eigen bubbel gemengd. We hebben afgesproken dat we op een later moment gewoon samen een keer afspreken.

Ik denk niet dat de inzet van de QR code zoals die er nu is, de redding is, maar soit, het is wat het is.
Ik ben ergens aan de andere kant ook wel blij dat we (nog) niet weer in een vorm van lockdown zitten, we kunnen nog sporten, uit eten, naar het theater.
Dat is imo toch beter dan alles weer dicht...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:53

Inmiddels word er met drie weken tussentijd Pfizer geprikt toch?

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:17

Ik snap trouwens niet dat er mensen zijn die vinden dat testen voor je eigen paard, 7x per week, makkelijk te doen is. In mijn geval ben ik zeker anderhalf uur kwijt aan testen, soms ook 2 uur. Dan moet ik nog geluk hebben dat ik het red om buiten werk-/schooltijd op tijd bij een teststraat te zijn.

En dan vervolgens niet genoeg tijd hebben voor je paard omdat je al zoveel tijd kwijt bent aan het testen. :+

Ik vind deze regels in de paardenwereld gewoon niet realistisch omdat het om een levend dier gaat die bepaalde zorg nodig heeft. Maar dat vond ik overigens ook met de avondklok (vind dit wel erger, maar dat is voor iedereen anders).

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:33

bigone schreef:

Maar hoe hoog wil je die vaccinatiegraad nog hebben? Zowel in België (zeker Vlaanderen) als in Nederland is de vaccinatiegraad gewoon goed. Bij de 12+ers is bij jullie 82% geënt en bij ons in Vlaanderen zelfs 91%! (Heel België 85%) Er was gezegd dat we boven de 70% aan groepsimmuniteit zouden zitten. Daar zouden we zelfs met de (nu nog ongevaccineerde) kinderen erbij gewoon aan moeten komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:35

Die 70 % Washington de tijd van de vorige coronavariant. Die ging 6 keer minder snel rond onder de bevolking. De huidige is veel besmettelijker en dus is 70 opgeschoven naar 90!en nog beter 95 %.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:39

Dus rechtoe rechtaan gesteld, als niet iedereen zich vaccineert 'werkt het niet'?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:42

Ik vind het wel bijzonder dat mensen het hebben over testen voor de verzorging van je eigen paard.
Want overal is duidelijk aangegeven dat je voor de verzorging van je paard (noodzakelijk iets) geen QR code hoeft te laten zien.
Bij ons op stal is de QR code alleen van toepassing als je gebruik wil maken van de binnenbaan (en das echt ruk voor de mensen zonder QR code, want wij hebben geen verlichting in de buitenbaan)
Je mag naar je paard zonder QR code, gebruik maken van de buitenbaan zonder QR code etc
Maar zodra je naar binnen wil (binnenbaan) kantine etc dan moet je het wel laten zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:45

xHaithi schreef:
Dus rechtoe rechtaan gesteld, als niet iedereen zich vaccineert 'werkt het niet'?

Zeker helpt het alleen is 70 % te weinig. En bij 90 % blijven er nog steeds een miljoen over en houd je besmettingen en opnames alleen is het dan te verhapstukken. De R waarde moet onder de 1 komen anders sterft een verspreiding niet uit. Dit zit nu op 1.2 en ik denk zelfs wel op 1.4 gezien dat altijd word berekend op de cijfers van twee weken eerder.