Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dreamybol schreef:Houd toch eens op over discriminatie op medische gronden. Ga een dagje shoppen met iemand met een handicap en kom er dan achter hoe discriminatie op medische grond eruit ziet. Je mag overal naar binnen, zonder vaccinatie kun je je immers gratis laten testen. Ja, dat is ruk en helemaal als je op een stal staat die door de veiligheidsregio is aangemerkt als sportcomplex. En nee, ik ben het er ook niet mee eens en geloof ook niet dat dit systeem waterdicht is. Maar ik ben wel bereid om met mijn stal mee te denken en mee te werken als dat complete sluiting van het bedrijf voorkomt, want dan mogen wij ook niet meer zelf ons paard komen doen hè.
Sunnda schreef:Dreamybol schreef:Houd toch eens op over discriminatie op medische gronden. Ga een dagje shoppen met iemand met een handicap en kom er dan achter hoe discriminatie op medische grond eruit ziet. Je mag overal naar binnen, zonder vaccinatie kun je je immers gratis laten testen. Ja, dat is ruk en helemaal als je op een stal staat die door de veiligheidsregio is aangemerkt als sportcomplex. En nee, ik ben het er ook niet mee eens en geloof ook niet dat dit systeem waterdicht is. Maar ik ben wel bereid om met mijn stal mee te denken en mee te werken als dat complete sluiting van het bedrijf voorkomt, want dan mogen wij ook niet meer zelf ons paard komen doen hè.
Ja want zes keer per week testen is heeel realistisch voor mensen die niet geent zijn. Is totaal normaal toch?
Dreamybol schreef:Huh, hoe weten zij of jij je les afzegt wegens de qr code? Das echt raar! Tenzij je natuurlijk te laat afzegt kunnen lessen bij ons binnen het lopende kwartaal ingehaald worden.
Maar hier in de omgeving is ook een bedrijf waar dat niet kan. Nooit, niet alleen nu met corona.. dat vind ik persoonlijk erg klantonvriendelijk.
96Laura schreef:Krijg net ook een mail vanuit de manege. Iedereen die lest moet een QR code laten zien. Ik heb geen probleem met vaak testen, maar hier in de buurt kán ik niet eens testen. Ik verplaats me per fiets en als ik langs de teststraat moet ben ik ruim 10km aan het fietsen. Bij afzeggen ivm QR code vervalt je recht op een inhaalles en dat betekent dat je gewoon betaalt voor niks. Als het echt zou gaan om het niet verspreiden van het coronavirus moet je ook de testlocaties weer uitbreiden zodat er in ieder geval binnen 5km getest kan worden.
bigone schreef:Ook al zou je je nu laten vaccineren dan duurt het nog vijf weken voor je je QR code hebt. En eigenlijk zou je, al vanaf het begin van het testen op elke straathoek getest moeten kunnen worden , zoals in Duitsland of Denemarken. Maar in Duitsland werkt zelfs dat niet.
Het valt of staat met vaccinatiegraad en testbereidheid en hoe goed een bevolking zich aan de regels houd.
Dreamybol schreef:Huh, hoe weten zij of jij je les afzegt wegens de qr code? Das echt raar! Tenzij je natuurlijk te laat afzegt kunnen lessen bij ons binnen het lopende kwartaal ingehaald worden.
Maar hier in de omgeving is ook een bedrijf waar dat niet kan. Nooit, niet alleen nu met corona.. dat vind ik persoonlijk erg klantonvriendelijk.
bigone schreef:Ook al zou je je nu laten vaccineren dan duurt het nog vijf weken voor je je QR code hebt. En eigenlijk zou je, al vanaf het begin van het testen op elke straathoek getest moeten kunnen worden , zoals in Duitsland of Denemarken. Maar in Duitsland werkt zelfs dat niet.
Het valt of staat met vaccinatiegraad en testbereidheid en hoe goed een bevolking zich aan de regels houd.
bigone schreef:Het valt of staat met vaccinatiegraad en testbereidheid en hoe goed een bevolking zich aan de regels houd.
xHaithi schreef:Dus rechtoe rechtaan gesteld, als niet iedereen zich vaccineert 'werkt het niet'?