Feline de Jonge gaat paardenprogramma op SBS6 presenteren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:51

PeerAppel schreef:
Ik heb dus een stille hoop dat het is zoals dat programma van vroeger, waarbij een koper een paard zocht en het programma dan 3 paarden als optie voorstelde. De koper probeerde dan alledrie de paarden en koos aan het einde van het programma het paard dat hem/haar het meest aansprak. Geweldig was dat. <3

Gave kans voor jou, Feline!

Dat programma met Anky! Ik probeer al zo lang oude afleveringen op te zoeken. :')
Ben ook benieuwd wat voor programma dit is en hoe serieus het is.

c_alsemgeest

Re: Feline de Jonge gaat paardenprogramma op SBS6 presenteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:53

Ik ken iemand die via dat programma aan haar paard is gekomen... geweldig leuk programma was dat.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:08

Het wordt denk ik een commercieel programma net als er al vele zijn op gebied van beauty, wonen etc.

Ik werd op mijn werk voor dit programma benaderd, mocht je een flink bedrag voor betalen om aan mee te doen. Dat kwam eruit na een leuk gesprek waarom zij jou erin wilde hebben. Deze bui voelde ik al hangen want die praktijken kennen we al van andere zenders :')

Dit werd verkocht door iemand met zeer weinig paardenkennis en die ook nog vertelde dat andere grote namen voor Fenna nee gezegd hadden, ik verwacht er niet te veel van..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:09

Hè... wat een anti-climax :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:13

mvdbijl schreef:
Het wordt denk ik een commercieel programma net als er al vele zijn op gebied van beauty, wonen etc.

Ik werd op mijn werk voor dit programma benaderd, mocht je een flink bedrag voor betalen om aan mee te doen. Dat kwam eruit na een leuk gesprek waarom zij jou erin wilde hebben. Deze bui voelde ik al hangen want die praktijken kennen we al van andere zenders :')

Dit werd verkocht door iemand met zeer weinig paardenkennis en die ook nog vertelde dat andere grote namen voor Fenna nee gezegd hadden, ik verwacht er niet te veel van..

Ouch! :=
Aan zo'n programma zou ik ook niet willen mee werken idd.
Ik zou ook niet achter zo'n concept kunnen staan denk ik.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-09-21 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:18

Oei jammer. Nou ja, hopelijk is het voor Feline een leuke opstap

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:07

Ik denk een super leuke kans voor jou Feline!
Die John de Mol krijgt het straks nog druk om ook voor Feline een paard te kopen :') :D

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 17:25

mvdbijl schreef:

Yes... Ik werd inderdaad vorige week ook benaderd door 'een nieuw paardenprogramma van SBS6', dus ik denk dat het deze is. Liefde voor paarden of alles over paarden ofzo, heette het dacht ik. Zelfde werkwijze als wat jij beschrijft. Het is iets wat ik daarvoor eerder al bij een andere zender had meegemaakt zoals jij ook zegt, dus ik wist ook al waar het heen ging :+ Dit keer heb ik dus tijdig gevraagd of dit het concept is waarbij je moet betalen voor deelname en vervolgens bedankt.

Maar dit is hoe het de keer daarvoor ging: een 'programmamaker' belt je met het een verhaal dat ze voor hun programma verschilende mensen / ondernemers geselecteerd hebben welke ze misschien willen uitlichten in een relevant item, met bepaald thema, etc. Ze leggen wat uit over het programma plannen met je in een telefonisch interview af te nemen om te kijken of je inhoudelijk en qua boodschap geschikt zou zijn voor samenwerking met hun programma. Na een gesprek van meer dan 30 minuten vertellen ze dat je geselecteerd bent, hoera, en leggen ze uit hoe een draaidag in zijn werk gaat, hoe het item er ongeveer uit gaat zien, etc. Uiteindelijk puntje bij paaltje na drie kwartier van je tijd te verdoen vertellen ze je dat je wel een kleine onkostenvergoeding van duizenden euro's moet betalen voor je deelname, voor iets wat uiteindelijk een 2 minuten durend item wordt. Ik heb van dit programma waar ik de eerste keer door werd benaderd (onderweg naar de regio) wat items opgezocht op youtube, en vond het meer een soort duidelijke reclame dan echt een informatief item ook. De naam van degene die belde en zich voordeed als de programmamaker kon ik overigens toen ook nergens terug vinden via Google achteraf. Ik denk dat het gewoon verkopers zijn die je bellen en helemaal niet de programmamakers zelf.

Ik denk wel dat dit paardenprogramma uit meer bestaat dan alleen zulke items, te zien aan bijv het oproepje voor de kijkersvraag, dus hoop op wat informatievere/ruimere invulling :) Voor Feline in elk geval super, wie weet een opstapje naar meer tv-werk, ik denk dat ze dit echt goed kan :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 17:45

Ik ben heel benieuwd naar het programma. Om er nu al een mening over te hebben vind ik te vroeg.
Leuk voor Feline en ik denk dat er echt veel fans gaan kijken, dus dat is ontzettend leuk.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:14

Ik zie nu niet echt gebeuren dat dit wat word. Als ik al lees dat Anky de 'kennisbank' is, dan hoef ik er al niet meer naar te kijken. Absoluut geen fan van Anky. Was leuker geweest als we iemand daar hadden gehad die niet de paarden in de krul trekt en dat dressuur noemt..

Hoe hete dat programma van een paar jaar geleden toch? Waarbij het 90% reclame was, en 10% dom gezwets? Kan mij nog heugen dat ze bij een springruiter op bezoek waren, en meer aandacht gaven aan de machine die de bak aantrok, dan de paarden. Wat was dat toch een aanfluiting! Is ook heel snel gestorven.

Ik hoop echt dat het Feline gaat lukken, maar ze zal er zelf weinig zeg in hebben wat er gaat gebeuren. Als je mensen al grof wil laten betalen om op het programma te laten zijn (eerst ze zelf vragen te komen, en dan geld vragen.. begreep ik dat nu goed?) gaat het lastig worden om leuke mensen er te krijgen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:40

Aan wat voor bedragen moet je dan denken? Ik gok niet dat je met 100 euro klaar bent?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:45

Cayenne schreef:
Aan wat voor bedragen moet je dan denken? Ik gok niet dat je met 100 euro klaar bent?

Om als bedrijf mee te doen aan zo'n programma? Tussen de 5 en 10k, soms meer, afhankelijk van de rol die je al bedrijf speelt.

(Ik ben in mijn vorige functie ook meermaals door programma's benaderd voor vergelijkbare acties.)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:48

_San87_ schreef:
Cayenne schreef:

Om als bedrijf mee te doen aan zo'n programma? Tussen de 5 en 10k, soms meer, afhankelijk van de rol die je al bedrijf speelt.

(Ik ben in mijn vorige functie ook meermaals door programma's benaderd voor vergelijkbare acties.)

Holy shitmonkeys!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:23

Dat zullen vermoedelijk ongeveer dezelfde bedragen zijn die je anders aan een reclame in een goed bekeken reclameblok kwijt bent.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:39

Is het zo'n publi-reportage programma waar je als bedrijf zendtijd kunt kopen voor 2 minuten en een presentatrice sommige bedrijven bezoekt?

Dit soort programma's worden over het algemeen niet door de omroep zelf gemaakt maar door een mediabedrijf wat zendtijd koopt. Wij zijn een tijdje geleden benaderd voor een programma over kunst (mijn man zit in de kunst) en daar moesten we voor een filmpje van 2 minuten zo'n 3.500 euro betalen. En dan wordt het op shittijden uitgezonden. Een filmpje waarvoor de presentatrice het bedrijf bezoekt kost meer en duurt iets langer. Maar inhoudelijk blijft het shit omdat je er zelf als bedrijf onhoudelijk niet veel over te vertellen hebt.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:18

Cayenne schreef:

Dat ging inderdaad om duizenden euro's, ze hadden zelf al bedacht hoe wij dat konden financieren als verenging zijnde..

Toen we nee zeiden belde ze een week later dat het ook wat goedkoper zou kunnen, kennelijk weinig animo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:45

mvdbijl schreef:
Cayenne schreef:

Dat ging inderdaad om duizenden euro's, ze hadden zelf al bedacht hoe wij dat konden financieren als verenging zijnde..

Toen we nee zeiden belde ze een week later dat het ook wat goedkoper zou kunnen, kennelijk weinig animo.

De brutaliteit :=.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:58

mvdbijl schreef:
Cayenne schreef:

:oo Jeetje, dat is echt heel brutaal! Hoe komen ze erbij om zich daarmee te bemoeien!
Klinkt allemaal heel opdringerig..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:12

3 pagina's verder en van een doodgewoon nieuwsbericht blijft niets positief meer over. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 23:02

Tja als presentatrice bedrijven promoten tegen betaling is an sich wat al die vlogstertjes doen natuurlijk. In die zin sluit t wel aan bij wat ze al doet.
En dan vragen laten sturen door de eigen IG volgers die gemiddeld 14-16 zijn… mwah ik sta ook niet te springen.

Maar ach wie weet worden we nog positief verrast.
Business class is toch ook zo’n programma? Volgens mij maakte Rambam er een reportage over. Ook zo’n constructie dat je duizenden euro’s neer mocht leggen zodat Harry Mens een praatje over je bedeijf zou houden. Erg dubbel allemaal.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 08:01

Wat leuk voor Feline. Ben benieuwd wat we te zien gaan krijgen, daarvoor moeten we nog wel geduld hebben, ik ga zeker kijken. Al haar Youtube van Feline kijk ik ook, mooie filmpjes,mooie beelden en goede uitleg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 08:47

Vroeger was er een programma ‘Als je van paarden houdt’. Dat was op zich wel een leuk programma vond ik. Wel kort maar niet vol met reclame ofzo.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 17:53

Jammer als het allemaal commercieel blijkt te zijn.Uiteraard draait het in de paardenwereld wel vaak om geld maar er is meer,de liefde voor het paard.Daar gaat het in de kern toch om want anders kun je net zo goed een programma over auto,s maken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:43

anjali schreef:
Jammer als het allemaal commercieel blijkt te zijn.Uiteraard draait het in de paardenwereld wel vaak om geld maar er is meer,de liefde voor het paard.Daar gaat het in de kern toch om want anders kun je net zo goed een programma over auto,s maken.

SBS is een commercieel bedrijf, als ze geen sponsoren hebben voor een programma dan maken ze het niet of zenden ze het niet uit. Op de publieke omroepen na zal er geen programma gemaakt worden zonder er berekend is hoeveel het gaat opbrengen.
Dat er iemand kijkt is leuk, maar vooraf moet het al zijn geld hebben opgebracht door sponsoren en bedrijven die hun producten in de picture willen zien.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:44

Wat leuk om jullie hersenspinsels allemaal te lezen haha! En bedankt voor de lieve berichten, het is inderdaad een kans en als ik het niet doe doet iemand anders het wel. Wie weet tot wat het gaat leiden in de toekomst of ik kom erachter dat dit niks voor mij is haha.

Ik kan natuurlijk niet zeggen hoe warm of koud jullie zijn, maar als er mensen ook in contact zijn geweest met het media bedrijf dan ken je wel een beetje het verhaal. Het zou natuurlijk superleuk zijn om iets heel innovatiefs of docu-achtigs op te nemen maar dan zit je simpelweg (zoals ingvdh hierboven ook al omschreef) niet op de juiste zender. SBS6 ís een commerciële zender en dat soort bedragen zijn gewoon heel normaal in tv wereld, de kosten om zoiets te maken zijn nml ook erg hoog.

Verder is het natuurlijk beetje part of the deal dat ik mijn Social media ook inzet om meer bekendheid voor dit nieuwe programma te creëren. Zelf had ik ook voor iemand anders dan Anky gekozen en past mijn doelgroep (die overigens niet gemiddeld 14-16 jaar oud zijn maar 20-30) daar niet helemaal bij. Maar voor de gemiddelde Nederlander is Anky wel een bekend begrip en eerder een reden om te kijken dan iemand die geen bekende naam is voor de niet-paardenkenner.

Nou nu heb ik volgens mij alweer te veel gezegd haha. Ik denk dat we gewoon lekker moeten kijken en niet te veel diepgang moeten verwachten, gewoon lekker vermaakt worden en naar leuke paardjes kijken