Corona-update: Geen toegangsbewijs bij afgescheiden horeca

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Corona-update: Geen toegangsbewijs bij afgescheiden horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:03

Cer je pakt het te persoonlijk op. Jij hebt het daarover, klopt. Ik heb het over het enorme gedoe in het nieuws in Nl over hoe erg het allemaal wel niet is.

Ik denk ook dat het in Frankrijk duidelijker en rechtlijnig is. Mondkapjes overal binnen op, behalve San tafeltje bay cq restaurant. OP scholen weet ik niet want heb ik niet mee te maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:12

Komt ook omdat ik je al een aantal keren een vraag stelde, waar je niet op inging :)

Maar, daarbij is het ook zo dat het in Frankrijk ook niet zonder slag of stoot ging. Dus waar is er dan meer 'enorm' gedoe.
En het gedoe valt misschien wel mee, maar het 'gedoe' komt wellicht door die onduidelijkheid, waar ik het steeds over heb (wat dus niet persoonlijk is, maar een oorzaak-gevolg).

IbbelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:17

Als sport er gewoon ook onder zou vallen in NL zou het een stuk duidelijker zijn ja.
Er is gewoon niet over nagedacht, dat je bij sportaccomodaties vaak ook wat kunt eten/drinken na afloop.
Dus dan moet de horecaregel op sport worden toegepast, en dat kan niet, dús dan moet er een uitzondering komen (wat natuurlijk helemaal niet hoeft, maar goed).

Gewoon 1 lijn trekken is veel handiger én eerlijker: overal waar veel volk bij elkaar is, in ieder geval binnen, coronacheck. En klaar. Iedereen even erg 'niet blij' en overal duidelijkheid.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:55

Wat in Nederland wellicht ook mee speelt en voor onwil en twijfel bij de burgers zorgt, is het overheidsbeleid over de hele breedte.

Toeslagenaffaire is nog niet opgelost, de evacuatie uit Afghanistan en nog veel meer van dit soort zaken, geven nu niet bepaald het beeld dat de overheid het goed wil doen voor de burger.

We hebben al veel te lang een demissionair kabinet, waar het debatteren nogal eens kleuterschool achtige taferelen oplevert.
Er worden beslissingen genomen die een demissionair kabinet niet zomaar mag nemen, de grondwet wordt op meerdere punten geschonden en er is blijkbaar niemand die het kan stoppen.
Al dit bovenstaande slaat niet alleen op de corona maatregelen.

Schandalen, leugens, er lijkt geen einde aan te komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:15

Cer schreef:
Komt ook omdat ik je al een aantal keren een vraag stelde, waar je niet op inging :)

Maar, daarbij is het ook zo dat het in Frankrijk ook niet zonder slag of stoot ging. Dus waar is er dan meer 'enorm' gedoe.
En het gedoe valt misschien wel mee, maar het 'gedoe' komt wellicht door die onduidelijkheid, waar ik het steeds over heb (wat dus niet persoonlijk is, maar een oorzaak-gevolg).

Je blijft maar doorgaan.....
De kritiek in Frankrijk is onvergelijkbaar in mijn beleving met Nederland. Wellicht door onduidelijkheid. Ik denk zelf dat Ibbel met haar geplaatse lied de spijker op de kop sloeg (ik ga dus nu inde herhaling). Indirect n direct heb ik wel degelijk op je geantwoord.
En nu hou ik er over op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:27

Ibbel schreef:
Als sport er gewoon ook onder zou vallen in NL zou het een stuk duidelijker zijn ja.
Er is gewoon niet over nagedacht, dat je bij sportaccomodaties vaak ook wat kunt eten/drinken na afloop.
Dus dan moet de horecaregel op sport worden toegepast, en dat kan niet, dús dan moet er een uitzondering komen (wat natuurlijk helemaal niet hoeft, maar goed).

Gewoon 1 lijn trekken is veel handiger én eerlijker: overal waar veel volk bij elkaar is, in ieder geval binnen, coronacheck. En klaar. Iedereen even erg 'niet blij' en overal duidelijkheid.

Ja inderdaad, precies dit :j

Ik bedoe t niet flauw Pien, ik licht het alleen toe. Jammer dat je m zo oppakt